×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تلاش جریان غربگرا برای زیر سوال بردن موفقیت‌های دولت سیزدهم

تهران۲۴

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: جریان غربگرا به دلیل دستپاچگی از آغاز تعامل با کشورهای جهان و در آستانه شکست کارزار حداکثری شیطان بزرگ علیه ملت مظلوم ایران با توسل به شعار «نه شرقی و نه غربی» در تلاش جهت القای مغایرت رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم با این شعار است.

وی ادامه داد: کسانی امروز در حال طرح شائبه و شبهه‌افکنی در افکار عمومی نسبت به تعامل با جهان هستند که ۸ سال گذشته با شعار تعامل با دنیا روی کار آمدند، اما ملت ایران تجربه کرد که تمام ظرفیت خود و کشور را تنها خرج باز کردن درز پنجره تعامل با کدخدا و چند کشور اروپایی کردند که نه تنها بی‌نتیجه ماند بلکه با رویکرد غلط دروازه تعامل با عموم کشورها را بستند و تنها در ‌رویای آن درز پنجره تعامل با کدخدا و دو-سه کشور اروپایی بودند و ظرفیت مهمی همچون همسایگان، منطقه غرب آسیا، آمریکای لاتین، آفریقا و کشورهای شرق را نادیده گرفتند و بدتر از همه اینکه این‌ها غرب را هم فقط در کدخدا و آن سه کشور اروپایی دیدند.

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: کسانی بلندگوی طرح این شائبه‌ها شده‌اند که در شعارهایشان می‌گفتند ما حتی باید با دشمنان خود گفت‌وگو کنیم. آن‌ هم با دشمنی که سال‌ها و بصورت علنی از براندازی نظام جمهوری اسلامی سخن گفته و در میدان عمل نیز بارها اقدام کرده است؛ حتی پس از اینکه یک مقام رسمی و عالی‌رتبه کشورمان را درحالی‌که به‌صورت رسمی مهمان کشور عراق بود به‌صورت ناجوانمردانه ترور کردند و در عالی‌ترین سطح سیاسی هم رئیس‌جمهور و وزیر خارجه وقت آمریکا بلافاصله به این ترور و صدور دستور آن اذعان کردند، این جریان همچنان پالس مذاکره و توافق با دشمن می‌داد.

وی با اشاره به سابقه اقدام خلاف قواعد روابط بین‌الملل جریان غربگرا در امتیازدهی به کسانی که بیشتر ابراز دشمنی با کشور کردند، گفت: این جریان با طرح شعار مذاکره حتی با دشمنان باعث شد که پس از برجام نیز بیشترین امتیازها را در زمان انعقاد قراردادها به پلیس بد مذاکرات یعنی فرانسه دادند و شرکت‌های فرانسوی (توتال، پژو، ایرباس و…) سهم عمده پس از برجام را از آن خود کردند. و این در شرایط جهانی منجر به ارسال پیام بدی به کشورهایی گردید که در سختی‌ها و تحریم‌ها دشمنی نکردند. خب آیا این رویکرد به نتیجه مطلوبی ختم شد؟! ملت ایران دید که چطور همان شرکت‌های فرانسوی پس از خروج آمریکا از برجام دست دولت قبل و نیز حامیان غرب را در پوست گردو گذاشتند و رفتند.

خضریان در ادامه اظهار داشت: رویکرد این جماعت ماحصلی جز جری‌تر شدن دشمنان ندارد چراکه وقتی کشوری مانند فرانسه می‌آید و در مسیر مذاکرات بیشترین سنگ‌اندازی را انجام می‌دهد و سپس می‌بیند که از مسیر آن دشمنی بیشترین منفعت را نیز به دست آورده، در موقعیت دیگر دشمنی و سنگ‌اندازی بیشتر از قبل انجام خواهد داد چون پی‌برده که نتیجه دشمنی‌اش رسیدن به منافع بیشتر است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود گفت: باید این را گفت که این آقایان گویا به دلیل بیماری ‫ماندن در گذشته‬، چند دهه از تاریخ عقب هستند و نمی‌دانند که تقریباً از همان آغازین سال‌های دهه ۱۳۷۰ خورشیدی و با برچیده شدن دیوار برلین میان آلمان شرقی و آلمان غربی و سپس فروپاشی شوروی سابق، بلوک‌بندی دنیا به شرق و غرب مضمحل شد.

وی ادامه داد: به‌جز این در همان زمانی که دو ابرقدرت جهان را به دو بخش تقسیم کرده بودند، مگر شرق و غرب جغرافیایی تعیین‌کننده بلوک‌بندی‌ها بود؟ مگر کشوری مثل کوبا در غربی‌ترین نقطه جهان و زیر گوش آمریکا متمایل به بلوک شرق نبود و یا هم‌اکنون دو کشور کره شمالی و جنوبی در شرق عالم و درحالی‌که کنار هم هستند، تفاوت‌های بنیادین در این دست مسائل ندارند؟!

خضریان افزود: این دو نکته اخیر نشان می‌دهد که این جماعت از این شعار یا چیزی نفهمیده‌اند که چنین کژتابانه از آن استفاده می‌کنند یا اینکه فهمیده‌اند و می‌دانند بلوک‌بندی دنیا به شرق و غرب پایان یافته اما از این شعار که ماهیتش حفظ استقلال ملی و عدم وابستگی به قدرت‌هاست نه انزوای سیاسی و عدم تعامل با دنیا، برای تخریب رویکرد درست در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.