×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ماجرای بدحجابی ها و یک مطالبه ملی/ روایتی از خواهر مسیح علی نژاد و دختران خیابان انقلاب

تهران۲۴

  مطالبه جدی و مهم خانواده شهدا، مردم انقلابی و مجموعه مردمی دختران انقلاب مقدمه ای می شود تا در غروب یکی از روزهای سرد زمستانی، دفتر کاری فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ مهمانان ویژه ای داشته باشد و سردار «حسین رحیمی» با روی باز پذیرای نمایندگان گروه مردمی دختران انقلاب، بانوان فعال حوزه حجاب و عفاف، خانواده شهید مدافع حرم مجید قربان خانی، برادر شهیدان وصالی و برادر شهیدان جنگرودی به نمایندگی از صدها خانواده شهید شود. آنها قرار است مطالبه شان را بدون واسطه با مسئولان در میان بگذارند.

*این برهنگی ها ادامه پروژه چهارشنبه های سفید است 

برادر شهیدان جنگرودی اولین مهمانی هست که سر صحبت را باز می کند ومی گوید:« ما از مسئولان درخواست داریم، مطالبه داریم. این برهنگی ها ادامه همان چهارشنبه های سفید و … اینهاست. جلوی این قبح زدایی ها بایدگرفته شود. چندوقت قبل پدر شهید خلیلی در متروی تهران به یک نفر امر به معروف و از نهی از منکر می کند، ایشان را هتک حرمت می کنند وبه سمت شان حمله ور می شوند. درخواست ما این است که ضابطانی در اماکن عمومی وجود داشته باشد تا جلوی این هتک حرمت ها گرفته شود. این حرکت ها که سازماندهی شده است اما گذشته از این وضعیت فرهنگ حجاب و عفاف خوب نیست. سازمان های مختلف چه می کنند؟ سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر چه می کنند؟ چه خروجی دارند؟»

*فرزندان ما بلاگردان مردم ایران شدند تا شان بانوی ایرانی حفظ شود

پدر شهید قربان خانی؛ شهید مدافع حرم هم دلگیر است و از خاطره برخورد دلگیرکننده چند جوان با  دخترش که قصد امر به معروف را داشت می گوید. هنوز داغ جوان رعنایش که خیلی ها او را به عنوان حر شهدای مدافع حرم می شناسند، روی دلش سنگینی می کند و با بغض در گلو می گوید:« اگر پیکر پسر رشید من قطعه قطعه شد و داعش او را سوزاند و بعد از چند سال چند پاره استخوان سهم ما شد دل مان قرص است به اینکه فرزندمان بلاگردان زنان سرزمین مان شد تا مبادا کسی به ناموس ما تعرض یا هتک حرمت کند. آقای سردار! ماموران شما در مرزبانی شب و روز بیدارند تا کسی به مرزها تعرض نکند. من دلم به حال آن دختری که اجیر شده مزدوران می شود و در خیابان برهنه می شود، می سوزد. دختران و زنان سرزمین من باید حرمت داشته باشند.»  

*با هتک حرمت ها برخورد کنید

صحبت ها که به اینجا می رسد برادر شهیدان وصالی که پیشکسوت این جمع خودمانی است خطاب به سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ می گوید:«ما گله داریم سردار! من در دوره طاغوت افسر وظیفه بودم و چندین سرباز زیر دست من بودند اما به خاطر دفاع از اعتقاد و ارزش های دینی ام  در زمان رضاشاه به سرباز صفر تنزل پیدا کردم. حتی اگر حکم اعدامم را هم می دادند برایم مهم نبود، چون پای ارزش و اعتقادم درمیان بود. می دانم که حالا هم این اعتقاد و همت برای حفظ ارزش ها در میان مسئولان وجود دارد اما اجازه ندهید شان بانوی ایرانی را اینطور خدشه دار کنند. پلیس ، نیروی انتظامی و همه مسئولان دستگاه های مربوطه باید با این هتک حرمت ها برخورد کنند.  برخورد با افرادی که اجیر شده  جریان ضد انقلاب هستند و هدف شان قبح زدایی است نه فقط مطالبه خانواده شهدا که مطالبه همه مردم ایران است.»

* اگر نتوانستیم مدافع حرم شویم مدافعان حریم حضرت زینب(س) که هستیم/دختران انقلاب پشتیبان نیروی انتظامی اند

سردار رحیمی دو گوش شنوا شده برای شنیدن صحبت ها و گلایه های نمایندگان خانواده شهدا و می گوید:«ما خاک پای خانواده شهدا هستیم. مطالبه گری خانواده شهدا از مسئولان به جا و به حق است و یک مسیر زینب وار است. نباید بی غیرت و بی تفاوت باشیم . چون خون شهیدان ما تلالو و عظمت دارد.»

صحبت ها که به اینجا می رسد مسئول مجموعه مردمی دختران انقلاب به نمایندگی از فعالان این مجموعه و خیل عظیم مردمی که از این قبح زدایی ها دلگیرند شروع به صحبت می کند و از مجموعه دختران انقلاب می گوید:« ما زنان اگر  نتوانستیم از مدافعان حرم شویم مدافعان حریم حضرت زینب(س) که هستیم. امروز خدمت شما رسیدیم که بگوییم مجموعه دختران انقلاب با کار ایجابی در حوزه حجاب و عفاف پشتیبان نیروی انتظامی است. ما نیروی انتظامی را علی رغم اقتدار و عزتی که دارد در حوزه حجاب و عفاف تنها می بینیم.»

 صحبت های «بهاره جنگروی»؛ مسئول مردمی دختران انقلاب با واکنش سردار رحیمی مواجه می شود  و ایشان می گوید:« من درجلسات با مسئولان سازمان های مختلف از جمله ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج و سازمان های دیگر تاکید کردم که سیل خروشانی آمده تا فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه خدشه دار کند. همه ما باید پای کار بیاییم. نیروی انتظامی نباید تنها بماند. اصلا پلیس مرحله آخر کار است.»

دختران خیابان انقلاب را یادتان هست؟ ماجرایی که مسیح علی نژاد با تمام قوا آن را در تهران مدیریت کرد. اولین بروز و ظهور مجموعه دختران انقلاب در همان ماجرا بود. جنگرودی  آن ماجرا را با سردار رحیمی مرور می کند و از نقش مجموعه دختران انقلاب در به انزوا کشیدن چهارشنبه های سفید می گوید:«مجموعه ما ۸ سالی می شود که درحوزه مطالبات زنان به خصوص در حوزه حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کند . دختران انقلاب از دختران محجبه و دخترانی تشیکل شده که شاید حجاب خوبی ندارند اما انقلابی و مقید به قانون و رعایت حجاب در جامعه هستند. فعالیت های ما در حوزه حجاب و عفاف ایجابی است. تا قبل از ماجرای دختران خیابان انقلاب، اجتماعات ما معمولا در مساجد سطح شهر برگزار می شد اما رونق آن به شکل فعلی اولین بار در حسینیه حاج همت و با دعوت از خواهر مسیح علی نژاد و اعلام برائت او از خواهرش آغاز شد. فیلم او و اعلام برائت از خواهرش در فضای مجازی وایرال شد و باعث شد تا حدود یک میلیون نفر از فالورهای مسیح علی نژاد ریزش کند. ما اسم مجموعه مان را دختران انقلاب گذاشتیم. دورهمی های بسیاری را در تهران و اصفهان با حضور مدافعان حجاب برگزار کردیم و کم کم ماجرای دختران خیابان انقلاب به انزوا کشیده شد و این طرح مسیح علی نژاد شکست خورد.»*اعلام برائت خواهر مسیح علی نژاد و ماجرای دختران خیابان انقلاب

*وقتی دختران شل حجاب بازوی امر به معروف می شوند

قدرت مجموعه دختران انقلاب در پروژه شکست خورده مسیح علی نژاد برای خیلی ها روشن شد و آن اتفاق مجموعه دختران انقلاب را در مسیرشان ثابت قدم کرد. جنگرودی ادامه می دهد:«ما موکب های حجاب را در شهرهای بزرگ برگزار کردیم. همایش بزرگ دختران انقلاب در ورزشگاه شیرودی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و مناظره در خصوص بحث اقناعی حجاب از اقدامات مجموعه ما در چند سال اخیر است. با همین فعالیت ها و روش درست امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از دخترانی که حجاب مناسبی نداشتند جذب گروه مان شدند و حالا در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و امر به معروف بازوی ما شدند.»

*اعلام موضع نیروی انتظامی؛ یک مطالبه ملی

مسئول گروه مردمی دختران خیابان انقلاب بعد از این مقدمه کوتاه سر اصل مطلب می رود و از فیلم های منتشر شده و شکل گیری یک مطالبه می گوید و البته قبل از بیان مطالبه به صحبت های رهبری اشاره می کند؛« رهبری درصحبت های اخیرشان به موضوع مهمی اشاره کردند و گفتند با یک شاخصه مهم جنگ نرم دشمن که حساسیت زدایی هست مقابله کنید. ایشان بحث غیرت دینی را مطرح کردند و گفتند این غیرت دینی است که در بزنگاه ها کشور را از بحران نجات می دهد. در فیلم هایی که اخیرا در فضای مجازی پخش شده و برهنگی های متعددی را در مترو و خیابان های تهران نشان می دهد جدا از قبح شکنی هایی که انجام می شود، در آن فیلم ها کسی به خانم تذکری نمی دهد. وایرال کردن این فیلم ها با این هدف است که بگوید جامعه ایرانی آنقدر بی تفاوت شده که نسبت به برهنگی عکس العکلی نشان نمی دهد، پس حجاب را اختیاری کنید. برای آنکه مهر تایید به این بی تفاوتی زده نشود، نیروی انتظامی و سازمان های دیگر باید در برابر این قبح شکنی ها اعلام موضع کنند.»

جنگرودی ادامه می دهد:« بعد از اینکه فیلم ها را با سانسورهای خاص در شبکه های اجتماعی منتشر کردیم،غیرت دینی مردم به جوش آمد،حالا  یک مطالبه سراسری از نیروی انتظامی شکل گرفت و جمعیت و پایگاه اجتماعی مجموعه دختران انقلاب  که قریب به ۶۰ هزار نفر فقط در تهران است، در این مطالبه شریک هستند. الان مسایل اقتصادی و بحران اقتصادی پاشنه آشیل نظام شده و دشمن هم  می داند که تمرکز کشور معطوف به مسایل اقتصادی است ،پس راه نفوذ و رخنه ای پیدا کرده و می خواهد تمام شبیخون ها را از مسیر فرهنگی اجرا کند. اگر ناآگاهی و غفلت ما باشد این جریان کار خودش را می کند. بی تفاوتی بین مردم باید از بین برود و  این رسالت با ما و توان مردمی و پایگاه رسانه ای ما، اما نیروی انتظامی هم باید به این بی تفاوتی خط بطلان بکشد. ما در مجموعه مان توانایی جذب دختران بد حجاب با لحن زیبا را داریم ، فیلم هایی که از موکب هایمان در فضای مجازی منتشر کردیم موید این ماجرا است. اما افرادی که شبکه هستند و با حمایت ضد انقلاب  برهنگی را ترویج می دهند قصه شان فرق می کند و باید با آنها برخورد شود.»

* پلیس با خانم های کشف حجاب کرده چه می کند؟

حالا نوبتی هم که باشد نوبت فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ(فاتب) است که پاسخ قانع کننده ای به این مطالبه ودل نگرانی بدهد. این جلسه و مطالبه آنقدر مهم هست که سردار رحیمی خلاصه ای از آمار و اقدامات انجام شده را به حاضران ارائه کند. سردار رحیمی اقدامات نیروی انتظامی در حوزه امنیت اخلاقی را به چهار بخش برخورد با فساد آشکار ، برخورد با فساد پنهان و مسایل ضد اخلاقی، برخورد با فساد در فضای مجازی و اقدامات ایجابی در حوزه امنیت اخلاقی خلاصه می کند و می گوید:«در حال حاضر ۵۴گشت داریم که این گشت ها در ۱۳ بلوک تهران تقسیم شدند. در بحث  فساد آشکار ما از ظرفیت همه پلیس ها استفاده می کنیم. من روز اولی که به فاتب آمدم دیدم که گشت های امنیت اخلاقی خانم های کشف حجاب کرده را به دادسرا می برند. دادسرا تعهد می گیرد و آنها را رها می کند.  این کار بیهوده بود. من پیشنهاد دادم که این خانم ها به مرکز مشاوره پلیس نیروی انتظامی بیایند و با عزت و احترام یک ساعتی را در فضای صمیمی همراه مشاوران پلیس باشند. مشاوران را آموزش دادیم و قرار شد این افراد را تحویل بگیریم. ما در این جلسه یک ساعته از شان و منزلت بانوی ایرانی می گوییم، از قانون می گوییم، از لزوم رعایت حجاب در همه ادیان می گوییم و  تجارب زیادی داشتیم که خانم های بی حجاب بعد از پایان کلاس حس خوبی داشتند. این کلاس های مشاوره در پلیس امنیت اخلاقی برگزار می شود و از ابتدای سال تا الان ۳۰۲۷ نفر در این کلاس ها آموزش دیدند.  در برخورد با فساد پنهان و مسایل ضد اخلاقی ده ها باند فساد را شناسایی و منهدم کردیم. ما شبکه ای را شناسایی کردیم که ۱۵ خانه فساد و فحشا داشتند. برخورد با فساد در فضای مجازی هم از اولویت های مهم نیروی انتظامی است و کار بسیار سختی است. چون حجم کار بالاست. از ابتدای سال تا امروز  ۲۷۰ باند فساد، ۱۲۸ باند مشروبات الکلی متلاشی شده است. وقتی می گوییم باند یعنی به صورت مویرگی مشروبات الکلی را توزیع می کنند، ۷۳ قمارخانه در فضای حقیقی و ۱۱۴۷ قمارخانه در فضای مجازی متلاشی شده است.  در موضوع سگ گردانی شروع به کار کردیم. تا چند ماه قبل اوضاع سگ گردانی وحشتناک شده بود و بعضی ها با سه سگ در خیابان گشت می زدند.پلیس شبانه روزی در این زمینه کار کرد. و حالا می بینید که این تلاش ها در کنار طرح برخورد با سگ گردانی اوضاع را بهتر کرده است.»

*برخورد قاطع پلیس با هتک حرمت ها

سردار رحیمی نفسی تازه می کند و ادامه می دهد:«اما با همه اینها باید بگویم که پلیس در مبارزه با مسایل ضد اخلاقی تنها است. من در تمام جلسات از مسئولان همه دستگاه ها خواستم برای ترویج فرهنگ حجاب  و عفاف پای کار بیایند. این را هم بگویم که  در خصوص برهنگی های اخیر پلیس برخورد قاطع را با متخلفان از قانون و افرادی که هتک حرمت کردند انجام داد.ضمنا با تمام توان از آمران به معروف وناهیان از منکر و گروه های مردمی که در این زمینه فعالیت دارند حمایت کرده و خواهیم کرد. »

*دختران انقلاب به خیابان وزرا می آیند

جلسه خودمانی نمایندگان مجموعه دختران انقلاب و خانواده شهدا با سردار رحیمی با  یک اتفاق خوب به پایان می رسد. سردار رحیمی بعد از شنیدن فعالیت های تاثیرگزار دختران انقلاب برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ازآنها دعوت به همکاری می کند و می گوید:« من در همین جا جمع دختران انقلاب را به همکاری با پلیس امنیت اخلاقی دعوت می کنم. از شما می خواهم که یک ماه بیایید در پلیس امنیت اخلاقی خیابان وزراء همراه ما باشید. مطمئن هستم به لطف قدرت جذب دختران این مجموعه مردمی، اتفاقات خوبی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف می افتد.» جنگرودی؛ مسئول مجموعه مردمی دختران انقلاب این دعوت را لبیک می گوید؛« ما شما را فرمانده خودمان می داینم و قول می دهیم با تمام توان و ظرفیت و با لشگر دختران انقلابی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پشتیبان نیروی انتظامی باشیم.»

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.