×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله نوری همدانی: انقلاب اسلامی کهنه‌شدنی نیست/ این نظام تا ظهور امام عصر(عج) خواهد ماند

به گزارش تهران۲۴ از قم، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در پیامی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: خداوند متعال پیغمبران و ائمه (علیهم السلام) را فرستاده برای اداره جوامع بشری براساس حق و عدالت و آنها در طول تاریخ کارشان همین بوده با تحمل زحمات‌ها، شکنجه‌ها این کار را انجام داده‌اند. امام صادق علیه السلام می‌فرمایند که در هر زمانی ناگزیر است برای مردم حجتی از جانب خدا باشد که مردم را راهنمایی کنند تا مردم بر اساس آن راهنمایی گام بردارند.

وی افزود: بر همین اساس در طول تاریخ ما جریان‌هایی می‌بینیم همانند جریان کربلا و جریان‌هایی که سبب شهادت اهل بیت علیهم السلام و تابعان اهل بیت علیهم السلام شده همه و همه در راه خداوند است تا خداوند راهی برای زندگی مردم نشان دهد که  مردم از پیغمبر و ائمه علیهم السلام پیروی کنند و در آن مسیر قیام کنند و این راه را با دادن خون و جان و کشیدن زحمت‌ها ادامه دهند.

این مرجع تقلید شیعه با بیان این‌که امام خمینی(ره) همین کار را عملی ساخت و شاخصه‌ای به وجود آورد که نشان دهنده همین حقیقت بود، اضافه کرد: آن موقعی که بنده به قم آمدم سال ۱۳۲۲ شمسی کتابی بود به نام «اسرار هزار ساله» کسی نوشته بود به عنوان این که آنچه که معارف اسلامی است و انبیا گفته‌اند کهنه شده است . امام رضوان الله علیه جوابی به این مطالب نوشتند به نام «کشف الاسرار» در آنجا ثابت کردند که آنچه  که پیغمبران خدا از جانب خدا گفته‌اند آنچه ائمه علیهم السلام گفته‌اند، کهنگی ندارد و بر اساس فطرت بشر همیشه این مطالب زنده، پاینده و جاوید است و خودشان هم بر همین اساس گام برداشتند.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: در روزگاری که استکبار بر دنیا تسلط داشت و توانسته بود با زر و زور و تزویر جریان‌هایی به وجود بیاورد و مردم را به ذلت و سرشکستگی بکشاند در چنین روزگاری امام رضوان الله تعالی علیه به میدان آمد به خاطر اینکه راه پیغمبران همیشه برقرار باشد. ایشان قیام کردند و با فداکاری‌های فراوان با سلاح‌های ایمان، عقل، علم، توکل و شجاعت قدم به میدان گذاشتند و توانستند  آن که چه جریان استکبار بود همه را کنار بزنند و نظامی برقرار سازند که تتمه و دنبال همان نظام پیغمبران خدا باشد.

وی بیان کرد: در این مسیر مردم به میدان آمدند، جان دادند و جوان دادند. شما به هر نقطه‌ای از ایران قدم بگذراید، قبرستان شهداء، تربت شهداء، کوچه وخیابان‌ها به نام شهدا، پدر و مادر شهداء، بستگان شهداء وجود دارد و خداوند هم پاداش کاملی به کسانی که در این راه زحمت می‌کشند، عنایت خواهد کرد.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به شرایط امروز دنیا، اظهار کرد: امروز هم که بر اساس یادآوری همان ایام حرکت‌ها صورت می‌گیرد به خاطر همین است که باید نشان داده شود به دنیا که این حق و این مطلبی که امام رضوان الله تعالی علیه فرموده است این شاخصه همیشه بر قرار است. از این رو امروز مستضعفان جهان و مردم آزاد دنیا همیشه با این امید و این ایمان چشم به راه هستند تا آن چه که  پیغمبران خدا و ائمه  علیهم السلام آوردند، دوباره حاکم شود و برقرار باشد و استکبار جهانی کنار زده شوند و این کار هم خواهد شد.

آیت الله نوری همدانی گفت: امام هم با همین قصد این انقلاب را بوجود آورد و زحمات را متحمل شد و قصدشان همین بود. بنابراین این جریان کهنگی ندارد، این جریان همیشه برقرار است باید ما هم با همین دید به این انقلاب نگاه کنیم و در این راه گام برداریم.

وی سپس با اشاره به وعده الهی حاکمیت مستضعفان بر زمین، عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن در سوره انبیا تذکر داده است «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» ما در زبور حضرت ابراهیم و کتاب های آسمانی دیگر این حقیقت را گفته‌ایم که افراد صالح و شایسته و معتقد آنها صاحب این جهان خواهند شد و همین طور است و لذا امام رضوان الله تعالی علیه می‌فرماید که این راه را که ما انجام داده‌ایم، این زحمات همه‌اش انتظار ظهور است، ما با این دید داریم راه ظهور امام عصر علیه السلام را برقرار می‌کنیم.

این مرجع تقلید شیعه در پایان گفت: بنابراین هیچ تردیدی در راه حق وجود ندارد، حق کهنه‌شدنی نیست بلکه روز به روز این اشتیاق مردم نسبت به این موضوع بیشتر می‌شود و با این دید باید نگاه کنیم. ۲۲ بهمن همیشه یادآور این موضوع است ولی همیشه باید در نظر داشته باشیم که این مطلب کهنه شدنی نیست و این نظام ولایی همیشه برقرار خواهد ماند تا امام عصر علیه السلام بیایند، ما هم در انتظار آن روز هستیم، نه فقط ما بلکه کل مردم آزاده جهان، کل مستضعفان جهان، همه و همه امیدشان به همین است که انشاءلله تعالی این جریان برقرار خواهد شد.

إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیدًا وَنَرَاهُ قَرِیبًا

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.