×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گام مهم شهرداری تهران در راستای انضباط مالی

به گزارش تهران۲۴، مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره برنامه پنج ساله سوم در شهرداری اظهارداشت: این برنامه، سند بالادستی شهرداری است که شهرداری را موظف به خزانه واحد کرده است. 

وی افزود: وزارت کشور هم شهرداری را به خزانه واحد الزام کرده است و بخشی از مشکلات و مسائل موجود در شهرداری به دلیل عدم وجود انضباط مالی است که مصادیق بسیار مختلفی را در این ایام مشاهده کرده‌ایم.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به ماده ۳۵ برنامه پنج ساله سوم عنوان کرد: شهرداری مکلف است با هدف مدیریت جریان نقدینگی، اقداماتی را انجام دهد؛ برنامه پنج ساله توسعه سوم در سال ۱۳۹۸ آغاز شده و یکی از تکالیفی بوده که شورای پنجم بر عهده شهرداری گذاشته و شهرداری تمکین نکرده است، اما در این دوره در راستای انضباط مالی، این اقدام را معاونت مالی شهرداری انجام داد و خزانه واحد را ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه واحدهای اجرایی باید منابع درآمدی خود را در حساب‌های معرفی شده بانکی توسط اداره کل خزانه شهرداری تهران که به تأیید شورا رسیده، واریز و برداشت کنند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: اما این اقدام هم در دوره قبلی اجرا نشد؛ پیشنهاد شهرداری در راستای شفافیت و انضباط مالی و هدر رفت منابع است؛ مشاهده می‌شود که در زمانی‌ که وجوه به خزانه واحد واریز نمی‌شود، مسیر هزینه کردها به انحراف می‌رود؛ شهرداری به تکلیفی که شورا برای آن تعیین کرده، عمل کرده است و باید به نظر شهرداری رأی داده شود.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.