×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی (ره) مغایر مصوبه شورای شهر است

به گزارش تهران۲۴، سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر به ادامه برگزاری نمایشگاههای پرمخاطب در نمایشگاه بین المللی تهران، اشاره کرد گفت: یکی از موضوعات مهم که در شورا به تصویب رسید موضوع نمایشگاه شهر آفتاب بود، به دلیل مزاحمت‌هایی که نمایشگاه‌ها در شهر تهران برای شهروندان ایجاد می‌کرد قرار بر این بود که نمایشگاه های پرمخاطب به خارج از شهر تهران منتقل شود.

وی افزود: اخیرا مصاحبه ای را از سوی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشاهده کردم که گفته بودند قرار است نمایشگاه کتاب امسال در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شود که اگر اینگونه باشد کاملا در مغایرت با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است و چون از نمایشگاه های پرمخاطب محسوب می شود نباید شاهد برگزاری چنین نمایشگاه هایی در سطح شهر باشیم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر نمایشگاه در مصلی برگزار شود، ترافیک به هم ریخته و تردد خودروها در شهر تهران را به شرایط بحرانی‌تر تبدیل خواهد کرد، گفت: سفرهای عادی مردم در روزهای معمولی به سختی انجام می شود و اگر این نمایشگاه نیز برگزار شود تردد در بزرگراه رسالت، شهید چمران، شهید همت و خیابان های شهید بهشتی و مطهری و مناطق اطراف را با معضل جدی روبه رو خواهد کرد که انتظار داریم از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: پلیس راهور نسبت به این موضوع اظهار نارضایتی و نگرانی کرده و موضوعی است که جا دارد تواقفی در این خصوص صورت بگیرد. 

تشکری هاشمی با بیان اینکه معاون وزیر ارشاد در بازدیدی که در آذرماه سال قبل از نمایشگاه شهر آفتاب داشت نواقصی را مشاهده کرده بود، اظهار کرد: با توجه به شرایط خوبی که در مدیریت جدید شهر آفتاب شاهد هستیم امیدواریم اقدامات جدید صورت گرفته باشد که بر اساس گزارشی که من در اختیار دارم، کارهای عمده ای در این نمایشگاه در حال انجام است که تا زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تکمیل خواهد شد و می تواند فرصت خوبی برای مردم باشد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه فضای مصلی پنج هزار متر کوچکتر از نمایشگاه شهر آفتاب است و نمی توانند این موضوع را مطرح کنند که فضای شهر آفتاب کوچک است، یادآور شد: مترو، اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی این نمایشگاه ظرفیت خدمات رسانی به بازدیدکنندگان را دارند و آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده اند که از هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تقاضا دارم که این موضوع را از طریق وزیر ارشاد پیگیری کنند.

تشکری هاشمی با اشاره به خیابان ۳۵ متری افتخاری گفت: این خیابان در اواخر دوره مدیریت قبلی شهرداری افتتاح شد که منطقه دارآباد را به خیابان امام علی(ع) متصل می کند اما به دلیل اینکه توافقات با ارتش به خوبی صورت نگرفت، ارتش این خیابان را مسدود کرد و متاسفانه با وجود اینکه بیش از یک سال از این اتفاق می گذرد حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ متر که می تواند مسیر مردم را کوتاه کند بسته شده است.

وی افزود: این منصفانه نیست که مردم به دلیل ناهماهنگی بین دو نهاد از خدمات بی بهره باشند. این خیابان معبر بسیار مهمی برای تردد مردم است و درخواست داریم که شهردار تهران این موضوع را پیگیری کند. در این خصوص نباید بین دو نهاد ملی گروکشی شود و در این گروکشی مشکلات مردم تشدید شود که امیدواریم با فوریت مورد توافق دو نهاد قرار بگیرد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.