×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بررسی آزادسازی پول های بلوکه شده با حضور هیات منطقه ای در تهران

‌به گزارش تهران۲۴، طبق پیگیری خبرنگار فارس نشست مقامات ایران و هیات منطقه ای درباره گفت‌‌وگو درقبال چارچوب آزادسازی منابع ارزی مسدود شده کشورمان امروز در وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز از سفر هیات منطقه ای به منظور مذاکرات درباره چارچوب اجرایی آزادسازی منابع مسدودی ایران خبر داده بود. 

طبق اخبار دریافتی، هیات مذکور درحال حاضر در تهران به سر می‌برد و مذاکرات مربوطه بعد از ظهر امروز انجام خواهد شد.

هفته گذشته منابع خبری از توافق برای آزادسازی بخش قابل توجهی از منابع مسدودی ایران در یکی از کشورها خبر داده بود که سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز در نشست خبری خود این خبر را تایید کرد و از مذاکرات برای تعیین چارچوب اجرایی این توافق خبر داد.

بنا بر اعلام رسانه ها، مبلغ این توافق برای آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران، چندین برابر ۴۷۰ میلیون یورویی است که اخیرا در پی توافق با انگلیس وصول شده بود که در حال بررسی است.

‌در صورت حصول نتیجه، چارچوب و فرآیند لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدود شده ایران، مشخص شده و مورد توافق طرفین قرار می گیرد؛ طبق این فرآیند، وجوه مسدودی در یک بازه زمانی مشخص طی چند هفته‌ در حساب های ایران وصول می شود.

پیش از این هم خبری در خبرگزاری فارس مبنی بر انتقال وجوه مسدودی ارزی ایران منتشر و اعلام شد، مقرر است در صورت حصول نتیجه مذاکرات، این پول‌‌های بلوکه شده در چند هفته به حساب‌‌‌های ایران وصول شود.(از اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.