×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آخرین اخبار از تردد زوار در مرز مهران

به گزارش تهران۲۴ از ایلام، هر ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، سفرهای زمینی مردم به مناطق ایران شروع می‌شود که یکی از این سفرها زیارت معنوی کربلا است؛ بیشترین ترددها از طریق مرز مهران به عنوان نزدیک‌ترین و امن‌ترین مرز صورت می‌گیرد.

در چند سال اخیر با شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی در سراسر کشور و به ویژه در مناطق پرخطر و قرمز اعمال می‌شود که مردم نسبت به تردد در تمام مناطق آگاه و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد.

مرز مهران یکی از مناطق قرمز استان است که طبق دستورالعمل، تردد زمینی از طریق این مرز به کشور عراق ممنوع بوده اما در عمل شاهدیم که زائرین در این ایام همچنان از این مرز تردد می‌کنند و قطعاً باید این موضوع از طرف مسوولین پیگیری شود.

زائران باید وضعیت کرونایی شهر مهران را در نظر بگیرند

یکی از ساکنین شهر مهران به خبرنگار فارس گفت: در ایام پایانی سال زائرین امام حسین (ع) از طریق مرز به کشور عراق تردد می‌کنند و ما مردم مهران قطعاً همه ساله میزبان این عزیزان بوده و هستیم اما یک زمانی پیش می‌آید که این زائرین باید به وضعیت مردم مهران احترام بگذارند و از تردد اجتناب کنند؛ وضعیت کرونا در استان و به ویژه مرز مهران را در نظر بگیرند؛ همچنین باید تدابیری از طرف مسوولین اندیشیده شود تا نسبت به ورود مسافران به این شهرستان اقداماتی انجام شود.

موسوی یکی دیگر از ساکنان شهرستان مهران به خبرنگار فارس گفت: مهران دروازه ورود به عتبات عالیات که همه ساله مسافرتی برای زیارت مهران عبور می‌کنند اما در شرایطی که وضعیت کرونا مناسب نیست باید مسوولین استان و شهرستان به این وضعیت رسیدگی کنند.

زیرساخت‌های بهداشتی شهر مهران نامناسب است

محمدی یکی دیگر از شهروندان به خبرنگار فارس گفت: هنوز زیرساخت‌های بهداشتی در شهرستان مهران احداث نشده به نحوی که اگر کرونا به وضعیت وخیمی برای مردم مبدل شود نمی‌توان آن را کنترل کرد؛ پس در این شرایط چطور است زائرین در مرز مهران به راحتی تردد می‌کنند؟ مگر ممنوعیت تردد اعلام نشده؟ پس چرا در عمل اقداماتی صورت نمی‌گیرد؟ ما اولا از زائرین حرم اهل بیت خواستاریم که نسبت به تردد در این وضعیت قرمز به مهران خودداری کنند و همچنین مسوولین برای رسیدگی به این موضوع اقداماتی انجام دهند.

کسانی که به مرز مراجعه می‌کنند باید شرایط عبور را داشته باشند

محمد حسنی مدیر روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: مرز مهران بیشتر برای طرف‌های عراقی که شرایط خاصی دارند باز است و هر کسی نمی‌تواند تردد کند همچنین هر شخص حتماً باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کند و کارت واکسیناسیون نیز داشته باشد تا بتوانند از مرز عبور کند.

وی افزود: بازگشت برای دانشجویان عراقی مقیم ایران که به سمت کشور خود برمی‌گردند و زوار عتبات عالیات که تابع شرایط خاصی هستند، بوده و برای همه مقدور نیست چون کشور عراق پذیرش نمی‌کند.

مدیر روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: باید دستورالعمل‌های بهداشتی که کشور ایران و عراق اعلام کرده و برگه آزمایشات واکسیناسیون انجام شده را در اختیار داشته باشند قطعاً در پایانه مرزی شبکه بهداشت مستقر هستند و در سراسر کشور هم اطلاع رسانی شده کسانی که به مرز مراجعه می‌کنند باید شرایط عبور را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به سختگیری دستورالعمل بهداشتی در مرزهای زمینی که وجود دارد الان بیشتر مسافرت‌ها هوایی صورت می‌گیرد ولی هنگام برگشت مسافران اغلب به صورت زمینی انجام می‌شود.

تردد به هیچ وجه در مرز مهران به صورت گسترده وجود ندارد

 مرادپور مدیر روابط عمومی فرمانداری مهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: تردد به صورت گسترده به هیچ وجه در مرز مهران وجود ندارد ولی طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا کسانی از جمله تجار، دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه که در عراق در حال تحصیل هستند و افرادی که نامه پزشکی دارند و سایر افرادی که اعلام شده قابلیت تردد در مرز را دارند.

وی افزود: افراد عراقی که قصد سفر به ایران را دارند باید آزمایش در آزمایشگاه‌های معتبر که توافق بین وزارت بهداشت ایران و عراق داشته باشند همچنین تست PCR منفی داشته باشند و همچنین در مرز هم تست از آنها گرفته می‌شود و اگر مثبت باشد به کشور عراق برگشت داده و اجازه ورود ندارند اگر هم مسافران ایرانی که قصد ورود از مرز زمینی به کشور را داشته باشند و اگر تست آنها مثبت باشند قطعاً قرنطینه مرزی خواهند شد.

مدیر روابط عمومی فرمانداری مهران در ادامه گفت: هرگونه قانونی که اجرا می‌شود بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا است که ما اجرایی می‌کنیم ما نمی‌توانیم جدای از این دستورالعمل‌ها سخت گیری‌های دیگری اعمال کنیم قطعاً ما تابع دستورات و قوانین هستیم کسی که وارد مرز مهران می‌شود شبکه بهداشت و جمعیت هلال احمر در آنجا مستقر هستند و تست و آزمایش‌های کرونایی انجام می‌دهند و امکان ندارد که کسی بدون آزمایش وارد کشور شود.

 امیدواریم که مسوولین استان و شهرستان نسبت به ورود و خروج مسافران از مرز مهران اقدامات موثری انجام دهند تا شاهد افزایش کرونا در سطح کشور و استان نباشیم.

 امیدواریم مسوولین محدودیت‌های بیشتری در سطح مرزهای استان ایلام انجام دهند تا وضعیت کرونا در سطح استان ایلام فروکش و زندگی مردم به روال عادی خود برگردد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.