×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدودوف: روسیه دیگر به روابط دیپلماتیک با غرب احتیاج ندارد

به گزارش تهران۲۴، «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز شنبه اعلام کرد کشورش دیگر به روابط دیپلماتیک با غرب احتیاجی ندارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مدودوف که سابقه ریاست جمهوری روسیه را دارد بیان داشت با توجه به تحریم‌های سنگین و همه‌جانبه‌ای که کشورهای غربی علیه این کشور اعمال کرده‌اند، مسکو دیگر نیازی به روابط دیپلماتیک با آن‌ها ندارد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در ادامه بیانیه خود نوشت اکنون زمان آن رسیده است که «سفارتخانه‌هایی را مهر و موم کنیم».

مدودوف همچنین گفت، روسیه در واکنش به این تحریم‌ها، تمامی دارایی‌های افراد و شرکت‌های غربی در این کشور را ضبط خواهد کرد و ممکن است حتی دارایی‌های این شرکت‌ها که تحت عنوان کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا ثبت شده‌اند، ملی‌سازی شوند.

وی تصریح کرد که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تا زمان حصول نتایجی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده است، ادامه خواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

کشورهای مختلف غربی از جمله آمریکا و انگلیس و اعضای اتحادیه اروپا، در پی شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کرده‌اند.

دولت روسیه از دو ماه قبل بسته پیشنهادی خود برای ضمانت‌های امنیتی را به آمریکا و ناتو تحویل داد که عدم عضویت اوکراین در ناتو و خروج نیروهای این ائتلاف از شرق اروپا را شامل می‌شد.

با این حال مقامات غرب به پیشنهادات روسیه پاسخ منفی داده و مقامات اوکراین نیز از گفت‌وگو درباره اجرای توافق مینسک از جمله آتش‌بس میان نیروهای کی‌یف و مناطق خودمختار شرق اوکراین را رد کردند.

روسیه در پاسخ، استقلال جمهوری‌های خودمختار لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخت و در پی درخواست مقامات این نواحی، عملیات ویژه‌ای را در حمایت از آن‌ها شروع کرد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.