×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گام دوم انقلاب با حضور جوانان انقلابی در عرصه مدیریت محقق می‌شود

به گزارش تهران۲۴، مراسم بزرگداشت و تجلیل از خادمین ایثارگران وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به مناسبت گرامیداشت روز شهدا در سازمان حج و زیارت برگزار شد. سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به لزوم مردمی شدن خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: در حال حاضر شبکه مددکاران مردمی از خانواده‌های ایثارگران در حال تشکیل است و گروه‌های جهادی و خیرین مردمی نیز راه‌اندازی می‌شوند و در حوزه فرهنگی نیز قطعا از ظرفیت تشکل‌ها و گروه‌های مردمی استفاده بیشتری خواهد شد.

در ادامه این مراسم،‌ رئیس بنیاد شهید از تعدادی از مشاورین وزرا در امور ایثارگران تقدیر کرد. همچنین در پایان این همایش، متن بیانیه پایانی همایش ملی تجلیل از خادمین و مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور منتشر شد.

متن بیانیه پایانی همایش ملی تجلیل از خادمین و مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی به شرح ذیل است:

بدون شک نظام اسلامی مرهون ایثارگری خانواده‌هایی است که تمام سرمایه‌های مادی و معنوی خود را برای تحقق آن فدا نموده‌اند و خدمت به این قشر عزیز در رأس همه خدمت‌ها و امور است و ارزش بنیاد شهید خدمت به خانواده‌هایی است که بازماندگان شهدا و جانبازان و آزادگان سرافرازی هستند که در راه اسلام و محافظت از کیان انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران فداکاری و جانفشانی کرده‌اند. لذا با ورود به گام دوم انقلاب، جامعه ایثارگری این خواسته به حق را دارد که کمی‌ها و کاستی‌های موجود، در دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی مرتفع و رفع شود.

مفاد بیانیه به شرح ذیل تقدیم می‌شود:

 ۱- تلاش مستمر و مداوم در جهت ترویج و توسعه فرهنگ جهاد، ایثار و مقاومت و تقویت آن در جامعه به خصوص ساختار اداری کشور با هویت ایرانی اسلامی.

٢- کمک به نهادهای متولی ایثارگری در جهت نهادینه کردن ایثار اجتماعی در جامعه و توسعه آن به کلیه اقشار جامعه

 ۳- با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر سرکشی و دیدار از خانواده معزز شهدا و ایثارگران (طرح سپاس) این موضوع در دستور کار دولتمردان نظام و سران قوا و سایر دست‌اندرکاران قرار گیرد.

 ۴- تأکید مداوم و مستمر بر اجرای قوانین و مقررات حاکم بر ایثارگران و تلاش در اجرای مفاد آن در دستگاه‌های اجرایی کشور علی‌الخصوص در موضوع قانون تبدیل وضعیت ایثارگران از شرکتی، قرارداد معین و حجمی به رسمی دائم.

 ۵- در حوزه جهاد تبیین، ایثارگران خود را ملزم و متعهد می‌دانند که در راستای لبیک‌گویی به منویات مقام معظم رهبری در تبلیغ و تبیین دستاوردهای ارزشمند نظام به صورت مستمر و مداوم در عرصه‌های مجازی و حقیقی در این جهاد مقدس حضور فعال داشته باشند.

 ۶- با توجه به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر حضور جوانان انقلابی و متعهد در عرصه‌های مدیریتی بر این باوریم که شایسته‌ترین جوانان در استمرار راه پدران آسمانی‌شان که با موفقیت گام اول را طی کردند، بی‌شک گام دوم توسط فرزندان آن‌ها محقق می‌شود، لذا بر همه دولتمردان فرض است ضمن توجه به توانمندسازی و ارتقاء ایثارگران متعهد و متخصص در جایگاه‌های مدیریتی از آنان استفاده کنند. چرا که مدافعان اصلی انقلاب همان ایثارگران عزیز می‌باشند.

۷- همچنین ضمن توقع از دولتمردان مبنی بر رفع مشکلات به‌ حق ایثارگران، هر حرکت خارج از قانون که باعث تضعیف نظام و بنیاد شهید به‌عنوان بالاترین رکن نهادهای متولی جامعه هدف صورت پذیرد را جایز ندانسته و عزیزان ایثارگر را به سعه صدر دعوت می‌نماییم.

 ۸- ما مشاوران وزرا و ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی کشور معتقدیم که علیرغم همه زحمات و تلاش‌های به عمل آمده، بنیاد شهید به تنهایی قادر به رفع مشکلات ایثارگران نبوده، لذا تمام سعی خود را در جهت رضایتمندی جامعه هدف مستقر در سازمان‌ها بکار بسته و خود را به‌عنوان بازوان بنیاد شهید می‌دانیم، و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

۹- از مجلس و دولت توقع داریم که ساختار ایثارگران را تقویت کنند و مشکلات بودجه‌ای و نیروی انسانی و ساختاری مشاوران دستگاه‌ها اعم از عضویت در کمیته‌های فرهنگی، انتصابات و تخلفات را در دستور کار قرار دهند.

۱۰- در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همه دست‌اندرکاران برگزار کننده این همایش ارزشمند تقاضا داریم در جهت تکریم خادمین ایثارگران و ارج نهادن به خدمات جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی، معاون محترم رئیس‌جمهور و ریاست محترم بنیاد شهید و تشکر و قدردانی از خدمات ارزنده و قابل توجه ایشان در طول مدت حضور در بنیاد شهید و توجه خاص ایشان به مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی و همچنین تلاش‌های بی‌دریغ و تأثیرگذار وی در بحث بودجه ۱۴۰۱ آمادگی هرگونه همکاری، مساعدت، هم‌افزایی، برای خدمات هر چه بیشتر به عزیزان ایثارگر، همچنین ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت اعلام می‌داریم توفیقات روزافزون همگان را از خدای متعال مسئلت داریم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.