×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هوای ۳ شهر مرزی کرمانشاه در وضعیت «هشدار» قرار گرفت

به گزارش تهران۲۴ از کرمانشاه، براساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، هوای استان تا روز چهارشنبه، صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و رشد ابر خواهد بود.

به دنبال این شرایط، سامانه‌ای کم رطوبت از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته به تناوب سبب وزش باد نسبتا شدید، بارش پراکنده باران و احتمالا رعدوبرق بخصوص در نیمه شمالی استان خواهد شد.

قابل توجه است که وزش باد سبب تشکیل و توسعه توفان‌های گردوخاک روی صحاری خشک منطقه شده و کیفیت هوا در شهرستان‌های مرزی را امروز به وضعیت هشدار رسانده و امکان اینکه غبار حاصل از این توفان‌ها بتدریج و از سمت نوار مرزی هوای دیگر شهرهای استان را غبارآلود کند چندان دور از انتظار نیست.

مهندس یحیی ذائبی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار فارس گفت:  شاخص کیفی هوا از  ساعت ۶ پانزدهم فروردین ماه لغایت ساعت ۶ شانزدهم فروردین ماه، برای ایستگاه سنجش کیفیت هوای شهرستان قصرشیرین شاخص کیفی عدد ۱۰۳ و شاخص لحظه‌ای عدد ۱۵۳ و بیانگر وضعیت هشدار و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی ادامه داد: همچنین شاخص کیفی هوای شهرستان سرپل‌ذهاب در این بازه زمانی عدد ۱۱۱ و شاخص لحظه ای عدد ۱۱۳ و بیانگر وضعیت هشدار و ناسالم برای گروه‌های حساس است  که براساس اطلاعات دریافتی، شهرستان گیلانغرب نیز در وضعیت مشابه قرار دارد.

 کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و همچنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد

وی در پایان توصیه کرد، افراد حساس شامل بیماران قلبی عروقی، تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان تا رفع شرایط آلودگی هوا در این شهر از منزل خارج نشوند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.