×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد هیبت و صولت در برابر دشمنان است

به گزارش تهران۲۴ از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامی داشت روز ارتش اظهار کرد: روز ۲۹ فروردین روز ارتش را گرامی می‌داریم و در برابر عظمت این ارتش مکتبی خضوع می‌کنیم.

وی افزود: ارتش ما هیبت، صولت، ظهور غضب و شجاعت ملت ما و عامل اصلی بازدارندگی در برابر دشمنان غدار و خونخوار و بی رحم است. ارتش جمهوری اسلامی یکی از ارتش‌های بسیار مقتدر، مجهز و معتقد دنیا است و سابقه بسیار درخشانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: ارتش ما ثابت کرده که در هر ماموریتی سربلند و توانمند است و در طول سال‌های دفاع مقدس حماسه‌های به یاد ماندنی آفریده و خار چشم دشمنان ایران عزیز ماست. انقلاب اسلامی خدمت بزرگی به ارتش کرد و آن ممانعت از انحلال ارتش بود. یکی از شاهکارهای بزرگ مدیریتی امام(ره) ممانعت از انحلال ارتش و حمایت کامل از ارتش در آن زمان خاص بود.

امام جمعه اردبیل گفت: در مقابل ارتش نیز با خدمت خونین خود و تقدیم بیش از ۵۴ هزار شهید از ایران عزیز و انقلاب اسلامی دفاع جانانه کرد بزرگ‌ترین افتخار ارتش ما در برابر ارتش‌های دنیا این است که فرمانده ارتش ما  نائب شایسته حضرت ولی عصر (عج) است و آنها با یک رابطه ارتش صاحب الزمان هستند.

آیت الله عاملی ادامه داد: ۲۷فروردین روز ارتحال عالم عامل عارف واصل پدر معنوی استان امام جمعه و عضو مجلس خبرگان حضرت آیت الله مروج است که به تعبیر رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اعقل ائمه جمعه کشور بود. او در تاریخ استان ما جایگاه خاصی دارد و هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: به همین مناسبت از جوان‌های نخبه و پراستعداد و تیزهوش می‌خواهم در انتخاب سرنوشت و انتخاب عرصه خدمت از حوزه علمیه غافل نشوند. هیچ مسئولیتی به قدسیت و برکت مسئولیت یک عالم عامل که عهده دار تربیت نفوس است نمی‌رسد خداوند فقط در حق هدایت گران فرموده است : «من احیا نفسا فکانما احیا الناس جمیعا» مراد رفتن به قبرستان و احیاء مرده‌ها نیست بلکه طبق فرمایش امام صادق اصلاح اعتقادی و اخلاقی است.

وی تشریح کرد: هیچ ثواب و هیچ مقام در قرآن به پای این مقام نمی‌رسد و واقعا در عالم ابدیت در نامه عمل انسان هادی ثواب‌ فکانما احیاء الناس جمیعا را می‌نویسند اگر مردم حقیقت  این سخن را بدانند همه به جرگه هادیان و مربیان تربیتی در می‌آیند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به خارج کردن روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت:  جامعه به اصطلاح جهانی به خروج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل به خاطر جنگ اوکراین رای دادند  این کار را ظاهرش بسیار خوب ولی باطنش گندیده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: ظاهر آن متوقف کردن ماشین جنگ در اوکراین و نجات جان انسان‌ها است ما هم این را می‌خواهیم ولی در باطن آن آنچه وجود ندارد حرمت و دلسوزی به بشریت است. هیچ دولتی نمی‌تواند با معیارهای دوگانه ادعای حمایت از بشریت و انسان‌های مظلوم را داشته باشد.

آیت الله عاملی تشریح کرد: تبعیض بین انسان‌ها و طبقه‌بندی انسان‌ها و نگاه نژادپرستی به انسان بدترین عامل خونریزی انسان است اگر معیار لزوم خروج روسیه از شورای حقوق بشر موضوع جنایت است پس باید تمام جنایت کاران از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شوند. در آن صورت اکثریت اعضا باید خارج شوند مخصوصا آمریکا و هم پیمانان آمریکا در دهه‌های گذشته که آرزویی برای جنایت در دل خود نگذاشتند.

خطیب جمعه اردبیل با تشریح جنایات قدرت‌های استکباری گفت: آمریکا دو میلیون عراقی را کشت فقط در نزدیکی مرز عربستان در داخل خاک عراق با بمب هسته‌ای تکنیکی هشت هزار نظامی عراقی را کشت و تمام هشت هزار در یک حفره ریخته شده و دفن گردیدند.

وی ادامه داد: با بمب شیمیایی در ژاپن صد و پنجاه هزار نفر را کشت. آمریکا و انگلیس و عربستان در طول هفت سال هزاران کودک، زن و انسان‌های بی‌گناه را در یمن کشتند اسرائیل در آدم کشی آرزویی نگذاشته است. داعش به تصریح خانم کلینتون در کتاب خودش و به تصریح ترامپ، ساخته آمریکا است و باعث شد ۴۰۰ هزار نفر در سوریه کشته شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: یک فیلمی بسیار تکان دهنده از آمریکایی‌ها منتشر شده که در آن در طول اشغال سوریه توسط داعش و جنایت وحشتناک آنها آمریکا از طریق ماهواره کوچک‌ترین اقدامات آنها حتی گردن زدن انسان‌های بی‌گناه در میدان شهرها را هم تحت نظر داشته اما هیچ اقدامی نکرده است.

وی بیان کرد: در طول اشغال افغانستان هم توسط آمریکا و هم توسط افراطیون اسلامی که ساخته آمریکا برای جلوگیری از نفوذ شوروی کمونیستی در منطقه بود بیش از پنجاه هزار نفر کشته شدند و آخر سر هم آمریکا و هم پیمانانش بدون پاسخ گویی از آنجا خارج شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حالا سوال ما این است که اگر جنایت موجب خروج یک کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌شود پس چرا این جنایت کاران اخراج نمی‌شوند؟ پس در این شورا نه از حقوق خبری هست و نه از بشر مظلوم و آرزو داریم واقعی‌ترین حقوق بشر با دستان امام زمان (عج) به زودی تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: حاکمیت معیارهای دوگانه صدای اعتراض بسیاری از کشورها را در آورده است. رئیس جمهور صربستان می گوید ما نقض تمامیت ارضی اوکراین را محکوم می‌کنیم اما تمامیت ارضی خودمان در سال ۱۹۹۹ نقض شد چرا آنجا حرف نزدید امروز کالسکه‌های خالی کودکان در اوکراین را نشان می‌دهید اما در سال ۱۹۹۹ کالسکه هایی را نشان ندادید که اجساد کودکان ما در آن بودند و اکنون همه چیز در ذهن مردم ما قاطی شده است چه کسی قربانی شد و چه کسی قوانین بین‌المللی را نقض کرد چه کسی بدون قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه صربستان تصمیم ظالمانه‌ای گرفت.

خطیب جمعه اردبیل افزود: سازمان ملل نیز در این باب پرونده سیاهی دارد. از یادمان نمی‌رود که در اوایل جنگ یمن سازمان ملل عربستان را به خاطر قتل کودکان و مردم بی‌گناه یمن محکوم کرد سپس رای خود را با افتضاح تمام پس گرفت و در علت آن اظهار داشت بخش عمده هزینه سازمان ملل توسط عربستان تامین می‌شود.

آیت الله عاملی گفت: بشریت معاصر یک سازمان ملل منصف، عادل، عامل و دارای ضمانت اجرایی احتیاج دارد و آن فقط با دستان مبارک حضرت ولی عصر قابل تحقق است در حال حاضر جای یک پیمان «حلف الفضول» که در عصر جاهلیت برای حمایت از مظلومان منعقد شد و رسول خدا نیز در آن عضو بود جداً خالی است یعنی بشریت معاصر حتی از دوران جاهلیت و از عرب جاهلی نیز پایین تر رفته است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.