×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیشنهاد حجت‌الاسلام قرائتی برای مسجدی کردن جوان‌ها

به گزارش تهران۲۴، حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در پانزدهمین قسمت از برنامه سخن قرآن به موضوع حق تلاوت پرداخت.

آنچه خداوند برای قرآن به ما دستور می‌دهد فقط خواندن نیست، خواندن آدابی دارد و آن حق تلاوت است، حق تلاوت خواندن و بلند، خواندن با صوت و تجوید و اینها فقط نیست، حق تلاوت این است که پیام قرآن را بگیریم.

یه وقت در راه بودیم اذان شد، توقف کردیم که در مسجدی نماز بخوانیم، وارد مسجد که شدم دیدم همه پیرمرد هستند، گفتند: برای ما صحبت کن، با خودم گفتم برای اینها چه بگویم؟

آیه ۱۰۱ سوره نساء که درباره نماز در جنگ است را خواندم، ماجرا از این قرار بود که دشمن وقتی دید همه افراد پیامبر به نماز ایستادند، گفت: فرصت خوبی برای کشتن مسلمانان است، این آیه بر پیامبر (ص) نازل شد که همه با هم نماز نخوانید، نیمی به نماز بایستند و بقیه نگهبانی بدهند، دو رکعت اول که تمام شد سلام بدهند و آن نیمی که نماز نخوانده بودند در دو رکعت دوم اقتدا کنند و نمازشان را بخوانند.

قرآن می‌گوید: رکعت اولی‌ها اسلحه هم داشته باشند و رکعت دومی‌ها کلاه خود هم به سر داشته باشند.

من این آیه جنگ را برای پیرمرد‌ها خواندم و گفتم: ای پیرمرد‌ها نماز اول را که خواندید بروید در مغازه و کسب و جوان‌ها را بگویید به مسجد بیایند. قرآن دستوراتش تاریخ مصرف ندارد و الان که جنگ نیست اینگونه می‌توان از قرآن استفاده کرد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.