×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اسماعیل هنیه:مسئله قدس بر سر میز مذاکره قابل‌حل نیست

به گزارش تهران۲۴، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سخنانی با بیان اینکه روز جهانی قدس به روز جاودانه‌ای تبدیل شده است، تأکید کرد: موج جدید مقاومت تأکیدی است بر اینکه مسئله قدس، مسجدالاقصی، حق بازگشت و آزادی زندانیان بر سر میز مذاکره قابل‌حل نیست.

هنیه افزود: روز جهانی قدس از حوادث عظیم و بزرگی که بر قدس می‌گذرد، تأثیر پذیرفته است.

وی به عملیات استشهادی فلسطینیان در کرانه باختری و اراضی اشغالی اشاره کرد و گفت که این عملیات نکات مهمی دارد و در رأس آن‌ها این است که گزینه مقاومت انتخاب مردم ماست و گزینه‌ای راهبردی برای آزادی، بازگشت و برپایی نماز در مسجدالاقصی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد، این عملیات قهرمانانه اهمیت کرانه باختری و مردان صالح آن در معادله درگیری با دشمن صهیونیستی و برقراری توازن در این درگیری را نشان داد.

هنیه گفت: موج جدید مقاومت تأکیدی است بر اینکه مسئله قدس، مسجدالاقصی، حق بازگشت و آزادی زندانیان بر سر میز مذاکره قابل‌حل نیست.

وی افزود: عادی‌سازی روابط با دشمن و برقراری روابط با آن توسط برخی از دولت‌های عربی، اشغالگران را تشویق کرد تا تلاش خود برای یکسره کردن نبرد بر سر مسجدالاقصی را تسریع بخشند.

رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد، ما بر لزوم عقب‌نشینی از گام‌هایی که برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی برداشته شده است که به منطقه، کشورهای عربی، قدس و مسجدالاقصی آسیب می‌زند، تأکید می‌کنیم.

هنیه همچنین با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر با توافق‌های عادی‌سازی به موجودیت و طرح‌های خود برای نابودی آرمان فلسطین مشروعیت می‌بخشد، خاطرنشان کرد: این رژیم از مشغولیت جهانی به جنگ روسیه و اوکراین سوءاستفاده می‌کند و به دنبال اجرای پروژه‌های خود در قبال قدس و مسجدالاقصی است.

وی افزود: مردم فلسطین طی چند روز گذشته در هر کجایی هستند، نقشه‌های اسرائیل در خصوص مسجدالاقصی را خنثی کردند.

رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه سخنانش گفت: آنچه در قدس و مسجدالاقصی رخ داد، شدت نبرد بین ما و اشغالگران صهیونیست را آشکار کرد.

این مقام ارشد حماس با اشاره به اینکه درگیری‌ها در مسجدالاقصی مؤید شکست همه تلاش‌ها برای مهار مردم فلسطین است، افزود: وقایع رخ داده، شکست رژیم صهیونیستی در مطیع کردن فلسطینیان در کرانه باختری و بی‌طرف کردن غزه از درگیری را ثابت کرد.

وی تأکید کرد: امنیت و ثبات در منطقه وجود نخواهد داشت مگر اینکه مردم فلسطین از حق کامل خود در داشتن سرزمین، وطن، مسجدالاقصی و بیت‌المقدس برخوردار شوند.

هنیه خاطرنشان کرد که به همه طرف‌ها اطلاع داده شده است که مردم و امت ما نمی‌توانند هرگونه تغییر در وضعیت تاریخی و حقوقی در مسجدالاقصی را بپذیرند و ما طرح‌های یهودی‌سازی، تجزیه و شهرک‌سازی را به شکست خواهیم کشاند.

منبع: آنا

انتهای پیام/*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.