×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیسی: هرگونه دخالت خارجی در غرب آسیا برای امنیت منطقه مضر است

به گزارش تهران۲۴، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر روز پنجشنبه (۲۲ اردیبهشت) در نشست خبری مشترک با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، اظهار داشت: در جلسه ای که با امیر قطر داشتم بر تقویت مناسبات بین دو کشور در حوزه های سیاسی اقتصادی و تجاری و فرهنگی گردشگری و انرژی تاکید شد سرمایه گذاری های مشترکی بین دو کشور انجام پذیرد.

وی افزود: در سفری که اسفند ماه سال گذشته به کشور دوست و برادر و همسایه قطر داشتیم، مذاکرات و مقدماتی برای توسعه روابط بین دو کشور انجام شد و لازمه به نتیجه رسیدن آنچه که در دوحه و این نشست مطرح شد، اقداماتی است که باید از ناحیه ایران و کمیسیون مشترک بین دو کشور انجام شود.

رئیس جمهور گفت: امیر قطر هم به این موضوع تاکید داشتند که روابط بین دو کشور می‌تواند در حوزه‌های مختلف انجام شود.

رئیسی با اشاره به مسائل منطقه‌ای گفت:‌ مدیران، مسوولان و دولت‌هایی که در منطقه حضور دارند، بدانند که هرگونه دخالت کشورهای خارجی و غربی‌ها در منطقه نه تنها امنیت ساز منطقه نیست بلکه برای امنیت منطقه مضر است. آنچه که سبب حل مسائل منطقه می‌شود به دست مدیران توانای خود منطقه است.

وی ادامه داد:‌ در این دیدار دو کشور بر مسائل منطقه تاکید داشتند به ویژه مسئله یمن که باید هرچه زودتر محاصره یمن شکسته شود و مردم یمن برای کشور خودشان تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور بیان داشت:‌ همچنین تاکید داشتیم که مردم افغانستان باید نسبت به کشور خودشان دولتی فراگیر داشته باشند که بتواند همه گروه‌های سیاسی و همه قومیت‌ها را در بر بگیرد و امنیت پایدار در افغانستان برپا شود.

رییسی تصریح کرد: در این دیدار نسبت به آزادی فلسطین و قدس شریف تاکید داشتیم و تاکید داریم. چرا که باید محاصره مردم غزه شکسته شود و جنایات هولناکی که توسط رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، پایان پذیرد و در همین رابطه جا دارد شهادت خانم شیرین ابوعاقله را به خانواده ایشان و آقای امیر قطر که همکار خبرگزاری الجزیره بوده تسلیت عرض کنم.

وی با بیان اینکه اینگونه جنایات نمی‌تواند به هیچ عنوان برای رژیم صهیونیستی امنیت ساز باشد، تاکید کرد: چنین جنایت‌هایی، نفرت عمومی را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بیش از پیش خواهد کرد.

رئیسی تاکید کرد: همچنین علاوه بر شبکه الجزیره به همه خبرنگاران در سراسر عالم تسلیت عرض می‌کنیم که خبرنگار آزاده‌ای با ظلم رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و امروز جامعه رسانه و خبرنگاران باید از سویی به خود ببالند که صدای مظلومیت ملت فلسطین را به عالم مخابره کردند و از طرف دیگر بدانند که این جنایات حتما پایدار نخواهد ماند.

رییس جمهور با بیان اینکه بدون تردید سفر آقای امیر قطر به ایران نقطه عطفی در ارتقاء روابط بین دو کشور است، گفت: دو کشور و دو ملت حتما نقش بسزایی در روابط و همکاری دو کشور در سطح منطقه، جهان و بین الملل خواهد داشت.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.