×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسکو: اجازه نمی‌دهیم جنگ جهانی سوم رخ دهد

به گزارش تهران۲۴، «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد کشورش اجازه وقوع جنگ جهانی سوم را نخواهد داد.

به نوشته وبگاه شبکه «یاهو نیوز»، مدودوف سه‌شنبه شب پس از بازدید از یکی از مراکز هسته‌ای روسیه در بیانیه‌ای نوشت: «تاریخ مرکز هسته‌ای ساروف تا ابد به اسامی سازندگان سپر اتمی کشورمان پیوند خورده است».

رئیس جمهور سابق روسیه افزود:‌ «این زرادخانه تسلیحاتی مدرن، موثر و قابل اتکا، جاه طلبی کسانی که آماده شروع جنگ جهانی سوم به‌دست خود و دیگران هستند را فرو می‌نشاند. ما اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقی رخ دهد».

او همچنین گفت: «اما باید به طور مداوم به یاد آن‌ها بیاوریم که می‌توانیم پاسخی فوری و قاطع به حمله به کشورمان بدهیم. ما قادر هستیم هرگونه خشونتی که کشورمان را تهدید کند، دفع کنیم».

مدودوف تأکید کرد، روسیه باید توسعه علوم کاربردی را به منظور دستیابی به نتایج در اسرع وقت، تسریع کند و افزود:‌ «هنگامی که اینجا هستید مدام به تحقیقات بنیادین فکر می‌کنید و اینکه چطور گاهی حتی دانشمندان نمی‌توانند به این فکر کنند که کشفیات آن‌ها در کوتاه مدت چه کاربردهایی خواهند داشت».

معاون رئیس شورای امنیت روسیه نوشت: «بسیاری از آنچه که در ساروف و دیگر مراکز تحقیقاتی انجام می‌گیرد ممکن است به زودی در عمل، مواردی بسیار مرتبط باشند».

مدودف پیشتر نیز هشدار داده بود در صورت پیوستن سوئد و فنلاند به ائتلاف ناتو، روسیه مجبور به دفاع از مرزهای خود شده و احتمالاً تسلیحات اتمی را وارد بالتیک خواهد کرد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در این خصوص گفت: «دیگر نمی‌توان درباره وضعیت عاری از سلاح اتمی برای بالتیک صحبت کرد، باید تعادل برقرار شود».

انتهای پیام/م

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.