×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سخنگوی دولت: خسارت اصلی حادثه «متروپل» از مسببان آن گرفته خواهد شد

به گزارش تهران۲۴، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک زاد روز حضرت معصومه(س) و روز دختر و تسلیت بابت حادثه ناگوار متروپل آبادان، گفت: دولت با جدیت هر گونه کوتاهی از هر مقام محلی یا فساد در هر سطح را پیگیری و با آن برخورد می کند. 

وی افزود: از آنجا که زمان زیادی از صدور مجوز متروپل نگذشته برخورد انجام می شود به ویژه شهرداری ها و شوراهای شهر باید پاسخگویی لازم را در این حوزه داشته باشند.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: ۷۰۰میلیارد ریال برای تامین بخشی از هزینه های مورد نیاز در جلسه هیات دولت تصویب شد و تاکید می کنم هزینه ها را باید مسببان حادثه پرداخت کنند که بعدا از اموال آنها گرفته می شود. 

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به مصوبه جلسه هیات دولت امروز گفت: برنامه و مصوبه ای از محل مدیریت بحران برای پوشش بخشی از این هزینه ها در نظر گرفته شده که البته خسارت را مالک باید بدهد.

در واگذاری واحدهای صنعتی اطراف تهران مشکلاتی چند دهه وجود داشته و ساماندهی نشده بودند که امکان به وجود آمدن مشکل متروپل برای کارگران این واحدها وجود داشت.

به گفته وی در کارگروه یا کمیسیونی این موضوع با حضور استاندار تهران و وزارتخانه های صمت، نیرو بحث شد و آیین نامه واحدهای صنعتی اطراف تهران به تصویب هیات وزیران رسید.

سخنگوی دولت درباره برنامه دولت در بحث مقابله با گرد و غبار، گفت: متاسفانه چند سالی است گرد و غبار  مهمان ماست.

وی افزود: کشورهایی که اصلی ترین عامل هستند پیگیری شد و وزارت خارجه هم در این باره همکاری داشت.

وی افزود: رییس سازمان محیط زیست سفری به عراق و سوریه که منشاهای اصلی ریزگردها هستند انجام داد و توافقات خوبی با وزرای این دو کشور حاصل شد و وزارتخانه های نیرو نفت جهاد هم همراه محیط زیست بودند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شخص رییس جمهور هم مذاکره تلفنی با نخست وزیر عراق انجام داد، البته کاهش ریزگردها نیازمند همکاری کشورهای همسایه برای حل این مشکلات مشترک است.

سخنگوی دولت با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت فروش نفت و عواید نفتی در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در جلسه هیأت دولت، گفت: فروش نفت نسبت به شرایط تحریمی از وضعیت قابل قبولی برخوردار بوده و بازارهای جدید جهانی هم در حال توسعه است و از این حیث امید به پیشرفت روزافزون در کشور می رود.

وی درباره تدوین آیین نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان گفت: کمیسیون امور عمومی دولت در حال بررسی متن آیین نامه است و حتی در روزهای تعطیل هم در این باره تشکیل جلسه داده است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: برای دولت مهم است که آیین نامه رتبه‌بندی معلمان زودتر تصویب شود اما برای آن‌که همه معلمان عزیز از مزایایی که رتبه‌بندی برای نظام آموزشی در نظر گرفته بهره‌مند شوند، ضروری است آیین نامه با دقت تنظیم شود که بحمدالله مراحل نهایی بررسی را در کمیسیون می‌گذراند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.