×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زاکانی: ۳ هزار و ۳۵۰ دستگاه اتوبوس به حمل‌ونقل عمومی اضافه خواهد شد

‌به گزارش تهران۲۴ از رودهن، علیرضا زاکانی شهردار تهران در جمع دانشجویان و بسیجیان شرکت کننده در دوره اسلام ناب که در آبعلی تهران آغاز شد، اظهار کرد: پایه و اساس انقلاب اسلامی مردم هستند و همین باعث شده است که اثرات این انقلاب اسلامی را در سراسر جهان و منطقه مشاهده شود و پس از ۴۳ سال، انقلاب اسلامی ایران در برابر دشمنان با پشتوانه مردم و درایت مقام معظم رهبری، پیروز است.

وی گفت: نه تنها بسیج دانشجویی بلکه باید همه تلاش کنند تا به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه‌ای وارد نشود، زیرا دشمن دنبال ناامیدی در مردم به ویژه قشر جوان و به خصوص دانشجویان است‌.

شهردار تهران به زیر ساخت‌ها و مشکلات شهر تهران اشاره و تصریح کرد: برای ساخت تهران ایده آل و باب دل مردم، حدود ۲۰ سال زمان نیاز است اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا کمتر از ۱۰ سال تهرانی ایده آل داشته باشیم و زیر ساخت و مشکلات پایتخت را حل کنیم.

وی با بیان اینکه با اقدامات موثر، ۸ درصد مرگ و میر در تصادفات تهران کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: تهران با خطرات حوادث طبیعی روبرو است که اصلی‌ترین این حوادث زلزله و سیل است که مطالعات کارشناسی برای مقابله با حوادث طبیعی در حال انجام می‌باشد.

شهردار تهران با اشاره به این که با تلاش شبانه روزی موفق شدیم ثبات مالی داشته باشیم، عنوان کرد: قبل از من ثبات مالی در شهرداری تهران معنایی نداشت و شهرداری توان پرداخت حقوق کارکنان خود که تعداد آن‌ها از تعداد پست‌های مسئولیتی بسیار زیاد بود، را نداشت، اما با تمام مشکلات فراوانی که پیش رو بود و تلاش‌های زیاد، موفق شدیم ثبات مالی در شهرداری داشته باشیم و به جرات می‌توان گفت در شهرداری تهران با کمترین مشکلات مالی روبرو هستیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه به جای ۱۲۰ حساب، یک حساب واحد در شهرداری تهران راه اندازی کردیم، اضافه کرد: بعد از ۱۰ روز کاری ثبات مالی داشتیم و در سال گذشته، موفق شدیم ۹۳/۳ درصد اعتبار را محقق کنیم که به غیر از سال ۱۳۹۵ که با کمک اعتبارات بانکی بوده، در ۱۰ سال گذشته، یک رکورد محسوب می‌شود.

زاکانی اظهار کرد: در سال جاری هم پیش بینی خوبی برای بودجه شهرداری تهران دیده شده، به طوری که سه برابر سال قبل خواهد بود و تمام سعی خود را خواهیم که تمام بودجه را در رفاه حال شهروندان هزینه شود.

شهردار تهران به برنامه‌های سال جاری برای حمل و نقل عمومی اشاره و ادامه داد: در گام نخست در تلاش هستیم تا جایگاه‌های حمل و نقل عمومی بین شهری را به خارج از محدوده شهری منتقل کنیم و در اقدام بعدی، ۳ هزار و ۳۵۰ دستگاه اتوبوس به حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد.

۹۰ کلان پروژه در شهر تهران در حال انجام است

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۳۵ ایستگاه مترو در تهران وجود دارد که ۱۴۳ ایستگاه آن فعال است و تا پنج سال آینده تمامی ایستگاه‌ها فعال خواهند شد.

زاکانی اضافه کرد: ۹۰ کلان پروژه در شهر تهران تعریف شده است و در سال جاری نیز ۴۸۵ پروژه که یا نیمه تمام هستند و به اتمام خواهد رسید و یا افتتاح خواهند شد.

شهردار تهران به دیگر اقدامات اشاره و گفت: ۳۵۳ هیأت امنا در محله های مختلف با حضور ائمه جماعات، بزرگ‌ترهای محل، بانوان، دانشجویان، ورزشکاران و غیره تشکیل خواهد شد تا مشکلات محلات را شناسایی و در رفع مشکلات به شهرداری کمک کنند.

وی به موضوع ماده ۱۰۰ و اعتراضات مردمی اشاره و افزود: در حال حاضر ۵۷ درصد از احکام ماده ۱۰۰، به نفع مردم است و شهرداری تهران در راستای خدمت به هموطنان تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.