×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عقب ماندگی‌ها در حوزه عدالت و بروکراسی باید حل شود/ بر نگاه تحولی تأکید داریم

به گزارش تهران۲۴،از همدان، آیت‌الله ابراهیم رئیسی در جمع نخبگان و خانواده شهدا همدان اظهار کرد: برای من توفیقی است که در بین نخبگان، خانواده شهدا، ایثارگران و این افتخاران نظام حضور دارم.

وی با اشاره به سالروز غرورآفرین عملیات مرصاد گفت: این ایام یادآور رشادت و ایستادگی سربازان نظام است در شرایطی که دشمنان می‌خواستند با جنایات خود راه را برای نظام سلطه باز کنند و جلوی آنچه از ارزش‌های نظام اسلامی خلق شده بود؛ را بگیرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه منافقان و دشمنان درصدد بودند با حرکات ظلمانی خود جلوی ارزش‌ها و آرمان‌ها سد شوند، اما سربازان نظام نگذاشتند تاکید کرد: در جریان جنگ تحمیلی و همچنین عملیات مرصاد سلحشوران افتخار آفریدند و عزت برای اسلام آفریدند.

وی با بیان اینکه همواره باید رشادت و شهامت‌های نیروهای مرصاد در خاطره‌ها بماند و باید نفاق منافقین را نیز به خاطر بسپاریم اظهار کرد: دشمن همواره به دنبال نفوذ هستند و جریان انقلابی باید مراقبت کند تا این جریان نتواند به اهداف خود برسد.

رئیسی با بیان اینکه جریان نفاق چهره خود را می پوشاند و اهداف پلید خود را پنهان می‌کند و به پیش می‌برد افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی ضربه‌ای که از نفاق خوردیم از کفر نخوردیم و وقتی در تاریخ اسلام نیز نگاه می‌کنیم نیز ضربه جریان نفاق بسیار سهمگین‌تر است.

مراقب جریان نفاق و دست‌های پنهان عناصر نفوذ باشیم

وی با اشاره به اینکه در ایام عملیات مرصاد باید یادآوری کنیم که همواره مراقب جریان نفاق و نفوذ و دست‌های پنهان عناصر نفوذ باشیم و این هوشیاری می‌طلبد تصریح کرد: افرادی که در مقابل ائمه معصومین ایستادند، افرادی نمازخوان‌، روزه‌گیر و قران خوان بودند اما یا بصیرت نداشتند و یا منافق بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید مراقب الحاد و شرک بود، اما شناخت جریان نفاق سخت‌‌تر است ادامه داد: باید نقاب را از چهره نفاق کنار و برای همه برملا کرد که چهره نفاق چیست؟

وی با بیان اینکه این امری است که همواره یک مسلمان آگاه با بصیرت باید با چشم دل ببیند، راه و راهبر را ببیند و دوست و دشمن را بشناسد خاطرنشان کرد: در این راه انسان باید با چشم باز حرکت کند.

رئیسی با اشاره به اینکه عملیات مرصاد عبرت‌های بسیاری است و باید از آن درس گرفت که خسران ابدی برای صدامیان است گفت: امروز دولت ماموریت خطیری دارد و رمز موفقیت آن نیز در مشورت و همراهی است.

وی با بیان اینکه بزرگان باید در کنار اندیشمندان قرار گیرند تا با غنای بیشتری درصدد رفع مشکلات برآییم تأکید کرد: دولت مردمی یعنی همراه مردم و با مردم بودن.

رئیس جمهور عنوان کرد: دولتمردان باید در همه بخش‌ها خود را محتاج مشورت با مردم و نخبگان بداند و در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست این موضوع باید مورد توجه باشد.

وی خطاب به نخبگان بیان کرد: اگر امروز فعلی موجب ارتقای کشور می‌شود آن را منتقل کنید، این نگاه‌ها نمادی است که باید نگاه نخبگان را داشته باشیم و در همه عرصه‌ها ارتباط با نخبگان باید مد نظر ویژه باشد.

رئیسی با اشاره به اینکه ما به مدیران انقلابی و سطوح مختلف اعتقاد داریم افزود: از ابتدای دولت سیزدهم، کار شروع شده و همواره انتظارات باید منتقل شود و حتما هم در دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از سیاسیون از مردم برای اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند که نباید چنین باشد یادآور شد: خداباوری و مردم‌باوری جزو اصولی است که مورد توجه خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پیشرفت و نگاه تحولی مورد توجه ماست گفت: اقدامات خوبی در کشور انجام شده اما عقب‌ماندگی‌هایی هم داریم مثل عقب ماندگی در حوزه عدالت و بروکراسی اداری و باید این مشکلات حل شود.

وجود روحیه با نشاط و جهادی در بدنه دولت

وی با بیان اینکه کندی کارها موجب رنج بیشتری خواهد بود افزود: مسئله بروکراسی اداری یکی از مشکلات کشور است، به مشکلات کشور پی برده‌ایم و باید با حل مشکل رضایتمندی در این حوزه را افزایش دهیم.

رئیسی با اشاره به اینکه در دستگاه قضا دنبال برخورد با مفسدان هستیم و اینجا به دنبال این هستیم بسترهای فسادزا رفع شود افزود: اصلاح آغاز شده و باید آن را دنبال کنیم تا اتفاقات خوبی بیفتد و اصلاح اقتصادی انجام شود.

وی با بیان اینکه تاکید می‌کنم استفاده از نیروهای تحول‌گرا، جوان، حزب‌اللهی، با اندیشه و باانگیزه می‌تواند کارساز باشد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به بهره‌مندی از توان جوانان تاکید دارند و ما نیز در این راستا باید گام‌های مهمی برداریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه روحیه با نشاط و جهادی در بدنه دولت وجود دارد و اعتقاد دارم باید از جوانان بهره برد عنوان کرد: استفاده از نظرات کارشناسی در اقدامات مورد اعتقاد ماست و اینجا باید تصمیم گیریم و باید نظارت قاطع داشت، جای نظرات متفاوت هم در حوزه و دانشگاه و اندیشه های آزاد است.

وی با بیان اینکه در کار اجرایی بعد از الهام‌گیری از نظر کارشناسی باید تصمیم قاطع گرفت گفت: در بررسی عملکرد مدیران دولتی هستیم که یک دوره وزرا و مدیران بالای کشور را ارزیابی کردم و کیفیت را تبدیل به کمیت کردیم و با شاخص‌های مدیریتی نسبت به هر یک از مدیران به نتیجه رسیدیم.

تنها دولت بعد از انقلاب دارای برنامه منظم و مدون هستیم

رئیسی با اشاره به اینکه تنها دولت بعد از انقلاب دارای برنامه منظم و مدون هستیم و در این راستا ۳۷ حوزه مختلف نظام مسائل مشخص و چرخش‌های تحول آفرین نیز ارائه شده است افزود: مراکز علمی نگاه کنند و نظر بدهند؛ ضمن اینکه معلوم شود که دولت برنامه‌هایی برای تحول دارد.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی سپاه به عنوان شجره طیبه شکل گرفت امام(ره) جهاد سازندگی را هم تشکیل داد، روزی هم تصمیم گرفته شد جهاد و سازندگی ادغام شود و این کار انجام شد اما روحیه جهادی تعطیل نشد و امروز گروه‌های جهادی فعال است و این روحیه تعطیل نشده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت بنا داشتیم حرکت سازندگی را دنبال کنیم اما هر کدام از گروه‌ها جایگاهی دارند و بسیاری از حرکت‌های جهادی دانشجویی شروع شده، اینکه یک وزارت شود امکان ندارد، باید حمایت، هدایت و نظارت دولت باشد و این گروه‌های جهادی با این روحیه پیش بروند.

وی با بیان اینکه شورای جهادی آغاز شده و کار در این راستا با قوت بیشتری انجام می‌شود ادامه داد: در خصوص مالیات اصناف که قانون است، ما به انصاف کارآفرینان خود اعتقاد داریم و به کسانی که ممیزی مالیاتی انجام می‌دهند گفته ام به تراکنش اصناف نمی‌توان اتکا کرد و باید به فعال صنفی و کارآفرینان تکیه کرد.

رئیسی تأکید کرد: اصل اعتماد به صنف‌ها و کسب و کارها باید مد نظر باشد و ممیزی مالیاتی به آنها اعتماد کنند.

باید قانون حمایت ایثارگران اجرا شود

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خانواده‌های شهدا نظربلند و دارای روحیه قوی هستند و رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران مورد توجه ماست تأکید کرد: باید قانون حمایت ایثارگران اجرا شود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مسئله اقتصاد کشاورزی استان همدان و لزوم حل مشکلات اظهار کرد: موانع موجود بررسی شده و باید کشاورزی را محور قرار دهیم که چند مشکل وجود دارد و باید مدیریت منابع آبی و اصلاح الگوی کشت مدنظر باشد.

وی با اشاره به اینکه باید اقتصاد کشاورزی را فعال کنیم گفت: مشکل جدی این است که از روستاها به حاشیه شهرها می‌آیند و خیلی از روستاها آب، برق و خانه بهداشت دارد اما کشاورز به حاشیه شهر مهاجرت می‌کند، چون می گوید کشاورزی برای ما صرف نمی‌کند، باید در این حوزه کار کنیم و اقتصاد روستا را فعال کنیم.

رئیسی با تاکید به اینکه اقتصاد گردشگری مهم است و می تواند اشتغال نیز ایجاد کند و برنامه‌های خوبی در دستور کار است عنوان کرد: اقتصاد معدن نیز از دیگر موضوعات است و باید جلوی خام‌فروشی را گرفت.

وی  تصریح کرد: وقتی رئیس قوه قضائیه بودم به کارخانه ای رفتم و گفتم چرا تعطیل است؛ گفتند بدهکار مالیاتی دارند، گفتم مشکل را حل کنید، گفتند مشکل مواد اولیه دارد، جواب دادم که می‌توان آن را در استان حل کرد و چند روز بعد این کارخانه فعال شد.

رئیس جمهور گفت: نسبت به فعال‌سازی واحدهای تولیدی مصمم هستیم و معادن غیرفعال که پروانه بهره برداری دارند باید به چرخه تولید بازگردند.

آمادگی ثبت «روز همدان» را داریم

وی در ادامه در ارتباط با درخواست ثبت «روز همدان» گفت: این مطالبه دور از دسترس نیست و شورای انقلاب فرهنگی آمادگی دارد این کار را انجام دهد.

رئیسی با اشاره به اینکه همدان روزهای پرافتخار زیادی دارد اما آنچه در قله بود را مد نظر قرار دهیم بیان کرد: در مورد حجاب و عفاف نیز قانون داریم و همه باید به قانون به دور از سلیقه شخصی عمل کنند.

وی با بیان اینکه برخی می گویند در این مورد بحث دارند و باید نشست و بحث کرد اما همه باید به قانون احترام بگذارند افزود: با سازوکارهایی که در دولت ایجاد شده نخبگان و جوانان ارتباط را با دولت حفظ کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه نسبت به مسائل کشور حساسیت و احساس مسئولیت جمع حاضر مبارک است گفت: دشمنان می خواهند بچه‌های انقلابی نسبت به مسائل حساس نباشند بنابراین باید مراقب بود، باید عقب‌ماندگی‌های قبلی را جبران کنیم و احساس مسئولیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز تولید یکی از مولفه‌های قدرت است و مردم متدین در صحنه و حامی خون شهیدان از مولفه‌های قدرت هستند گفت: موشک، صنایع نظامی و هسته‌ای نیز تولید قدرت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مهمترین مولفه قدرت در نظام ما توجه به ولایت و رهبری است افزود: همه به عنوان سربازان انقلاب باید تلاش کنیم اتفاقی در تراز بیانیه گام دوم انقلاب رخ دهد و خود را در این زمینه موظف می دانیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.