×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس جمهور: پیمان بستم جلوی رانت‌خواری را بگیرم / یقین داریم ایستادگی مردم همراه دولت خواهد بود

به گزارش تهران۲۴ از همدان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم دارالمومنین همدان در ورزشگاه سردار سلیمانی اظهار کرد: نقش مردم همدان در دفاع مقدس فراموش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبری همدان دارالمجاهدین است گفت: رمز موفقیت مردم این دیار ایمان و باور به خدا و مجاهدت راه حق است که باید همواره از آن صیانت کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه همدان مهد مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در طول تاریخ نام‌آور شدند بیان کرد: اگر نام عین‌القضات همدانی، بوعلی و باباطاهر در همدان جاری می‌شود و بزرگانی از علما و فلاسفه که نه فقط در استان همدان که در جهان اسلام موثر بودند، به خاطر خاک فرهنگ‌پرور این دیار است.

وی با بیان اینکه رشادت و ایستادگی مردم همدان در دفاع مقدس را فراموش نمی‌کنیم تأکید کرد: مردم استان همدان، از شهر گرفته تا روستا برای دفاع از کشور فرزندان خود را به جبهه ها می‌فرستادند.

رئیسی با اشاره به اینکه افتخار داشتم آن سال‌های ۶۱ و ۶۲ در خدمت مردم همدان باشم از خوبی‌های مردم این استان یاد کرد و گفت: باید یاد سردار همدانی، سردار سلگی و همه سرداران و سرافرازانی که از این سرزمین برخاستند را گرامی بداریم.

وی گفت: استان همدان در دفاع مقدس و مقابله با دشمنان خوش درخشید و ایستادگی، مقاومت، رشادت و بصیرت مردم استان همواره مورد توجه بوده و امروز هم بر همه ما مشخص است که در میان خانواده‌های شهدا تکلیف داریم.

رئیس جمهور بیان کرد: امروز یک امتحان بزرگ است و همه بزرگان در هر نطقه از این مرز و بوم در این امتحان بزرگ یعنی خدمت به مردم و در مقابل تحریم‌ها و تهدیدها وظیفه دارند تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز به لطف خداوند متعال این کشور و استان ظرفیت‌های فراوانی دارد و یکی از این ظرفیت‌های بی‌بدیل مردم هستند که پشتبان نظام و انقلاب‌اند گفت: هویت من سربازی و خدمتگزاری به مردم است و طلبه‌ای هستم در خدمت به ملت.

رئیسی با اشاره به اینکه در این چهل و چند سال تلاش زیادی در کشور و استان شده است گفت: در سال ۶۲ در استان همدان خدمت می‌کردم و از آن زمان خدمات زیادی انجام شده که باید قدردان بود.

مشکل آب همدان حداکثر طی دو ماه آینده حل شود

وی با اشاره به اینکه مسئله اصلی همدان آب است و اگر چه آبرسانی ۱۷ سال با تاخیر انجام شد اما قرار ماست برای خدمت به مردم در انجام این پروژه بر زمین مانده زمان را محدود و کارها را با سرعت بیشتری انجام شود افزود: مسئولان حداکثر تلاش کنند حداکثر در مدت دو ماه آینده مشکل آب همدان به سامان برسد.

رئیسی با اشاره به اینکه امروز تولید، کشاورزی و صنایع مسئله مهم است عنوان کرد: اگر واحدهای نیمه‌تعطیل و یا به هر دلیلی تعطیل به چرخه تولید برگردند باعث ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از زیرساخت‌های موجود در صنعت بسیاری از دغدغه‌ها را برطرف می‌کند افزود: مسئولان استان به دنبال ایجاد حداقل ۲۷ هزار شغل در سال جاری هستند اما می گویم زمینه‌های بیشتری در حوزه تولید انجام دهند و به نحوی مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت مورد توجه ویژه باشد.

رئیسی با بیان اینکه یکی از نگرانی اصلی استان بیکاری جوانان است افزود: در برنامه کاری باید حداقل ۴۰ هزار شغل در استان ایجاد شود تا مشکل جوانان حل شود.

وی با اشاره به حل مشکلات زوج‌های جوان و دانشجویان متاهل خاطرنشان کرد: حل مشکل کسانی که در حوزه مسکن و اجاره منزل مسئله دارند را تکلیف قانونی خود می‌دانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه با وزیر راه و شهرسازی مکرر در مورد مسکن دارالمومنین و دارالمجاهدین صحبت داشتم ادامه داد: باید به بسیاری از تحصیلکردگان تسهیلات در حوزه مسکن ارائه شود.

وی با تاکید به اعطای زمین به کسانی که نیازمند مسکن هستند اظهار کرد: امیدوارم هرچه زودتر مشکل مسکن حل شود، در شهرستانها و شهرها و بخش‌ها به دنبال این هستیم بتوانیم مشکلات را حل کنیم و با همت بلند مدیران در شورای اداری  مسائل حل شود.

رئیسی با بیان اینکه یقین داریم ایستادگی و مقاومت مردم همراه دولت خواهد بود افزود: امروز اصلاحات اقتصادی اتفاق می‌افتد و حقیقتا ایستادگی ملت دشمن را ناکام گذاشته و از این پس نیز ناکام خواهد گذاشت.

باید با اقتصاد کشاورزی و اقتصاد روستا برای روستایی کار ایجاد شود

وی با اشاره به اینکه روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه توصیه توجه به مردم و مردم‌داری و رفع مشکل مردم را داشتند گفت: در جلسات مختلف تاکید کردم که مردمداری و توجه خاص به مردم مورد توجه این دولت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام(ره) و رهبری با تمام وجود اعتقاد به مردم داشتند و دارند و ما نیز به تبعیت از آنها توجه به مردم را یکی از افتخارات خود می‌دانیم خاطرنشان کرد: حل مشکلات مردم دغدغه دولت مردمی است و باید دست رانتخواران و مفسدان و رابطه ناسالم در کشور قطع شود.

وی با اشاره به اینکه دیروز در دستگاه قضایی با مفسدان مبارزه می‌کردم و امروز در دستگاه اجرایی پیمان بستم که جلوی رانت‌خواری را بگیرم  افزود: در این راه ممکن است برخی ناراحت شوند که مهم نیست چون بنا نداریم توجه به عده خاص باشد و اتکا به امور مردم اولویت ماست.

رئیسی با بیان اینکه تلاش ما بر رفع مشکلات مردم است گفت: همدان، دارالمومنین و دارالمجاهدین است و باید این هویت برای استان بماند، این دیار سرداران و سرافرازانی را در حفظ دین تقدیم کرده و باید در اعتلای فرهنگ این دیار تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه رونق گردشگری و اقتصاد گردشگری مد نظر است افزود: باید با اقتصاد کشاورزی و اقتصاد روستا برای روستایی کار ایجاد شود این به معنای آن است که به روستاییان تسهیلات داده شود و فعالیت در روستا صرفه اقتصادی داشته باشد.

رئیس جمهور گفت: امیدوارم مشکل مردم همدان با فعالیت مجاهدانه همه دولتمردان حل شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.