×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیسی: جهانیان شب گذشته بار دیگر شاهد خوی تجاوزگری صهیونیست‌ها بودند

به گزارش تهران۲۴، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، به وقایع و رویدادهای مهم این روزها پرداخت و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در جنایت دیشب خود، بار دیگر خویِ اشغالگری و تجاوزگری خود را به جهانیان نشان داد، اما مقاومت مردم غزه، افول این رژیم کودک‌کش را سرعت خواهد داد.

رئیس جمهور همچنین به توطئه تفرقه‌افکنان و مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی در افغانستان اشاره کرد و گفت: کسانی که مجلس عزای حسینی را در افغانستان به خاک و خون می‌کشند، همان یزیدیان زمان و ایادی استکبارند که در صدد تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند و لازم است هیات حاکمه افغانستان این جنایتکاران را شناسایی و امنیت همه مردم افغانستان را تامین کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور گسترده مردم در عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: مردم ایران بر اساس ویژگی دینداری و ولایتمداری خود، عزای امام حسین (ع) را با شکوه اقامه می‌کنند و ضرورت دارد همگان در برگزاری مراسم‌ها و برپایی تکایا و هیات‌های عزاداری به رعایت اصول بهداشتی نیز اهتمام جدی داشته باشند.

رئیسی با قدردانی از همه مسئولانی که در زمینه کنترل شیوع کرونا و نیز تأمین نیازهای درمانی و بهداشتی تلاش می‌کنند، خاطر نشان کرد: با کمک مردم و تلاش کادر درمان توانستیم روزهای سخت پرتلفات کرونا را پست سر بگذاریم و امروز نیز همچنان به همراهی مردم با کادر درمان و رعایت اصول بهداشتی نیاز داریم.

رئیس جمهور با اشاره ضرورت تزریق دز یادآور واکسن کرونا از نظر متخصصان گفت: متخصصان حوزه درمان با بررسی‌های دقیق به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در کنترل شیوع بیماری بسیار مؤثر است، لذا لازم است مراکز واکسیناسیون حتی در روزهای تعطیل پیش رو فعال باشند، تا بتوانند به مردم عزادار نیز خدمت رسانی کنند.

رئیسی در ادامه با تشکر از استمرار اجرای طرح شهید سلیمانی، افزود: اساساً هر جا نیروهای مردمی و بسیجی با اخلاص ویژه خود وارد میدان شده‌اند، توانسته‌اند منشأ خدمات‌ و برکات زیادی باشند. در جریان اجرای طرح شهید سلیمانی، خدمات بهداشتی در دورترین مناطق کشور نیز با سرعت به مردم ارائه شد.

رئیس جمهور با قدردانی از همه کسانی که برای تبیین و تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنند بویژه رسانه ملی، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌های مستمر و به موقع درباره کرونا، مکمل ارائه خدمات درمانی و بهداشتی است و نقش موثر در پیشگیری دارد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به فضایل علمدار کربلا پرداخت و گفت: در فرهنگ عاشورایی روز تاسوعا، با نام و یاد حضرت اباالفضل العباس(ع) عجین شده که بصیرت آن بزرگوار از جمله فضایل و صفات برجسته ایشان است.

رئیس جمهور با اشاره به توصیه موکد رهبر معظم انقلاب بر ویژگی بصیرت، افزود: بصیرت چراغ راه انسان‌ در حوادث و مشکلات است تا دوست را از دشمن و راه را از بیراهه بشناسند و در مسیر حرکت تکاملی خود از خطا و لغزش در امان بماند.

رئیسی صلابت در ایمان را در کنار بصیرت دیگر ویژگی برجسته علمدار کربلا برشمرد و بیان داشت: حضرت عباس(ع) مظهر ایستادگی، شجاعت، مقاومت، مردم‌داری و ولایت‌پذیری حقیقی است که در مسیر حرکت خود هیچ سستی و کوتاهی نشان نداد و آن حضرت امروز الگوی جوانان عاشورایی است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.