×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حضور مسئولان ارشد در سفرهای استانی و میان مردم چه تاثیری دارد؟

به گزارش تهران۲۴، بسیاری از نمایندگان مجلس، دولتمردان و کارشناسان معتقدند هم‌افزایی بین دولت و مجلس طی سال گذشته، باعث رفع برخی موانع قانونی در زمینه اجرا شده است که همین موضوع نیز منجر به حل بسیاری از مشکلات شده است، با این حال برخی جریانات سعی دارند، هم‌افزایی دولت و مجلس را زیر سوال ببرند. برای بررسی این موضوع با اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت‌وگو کرده‌‌ایم که مشروح آن در ادامه آمده است:

فارس: برخی از جریانات سیاسی رقیب دولت معتقدند عملکرد دولت در یکسال اخیر مناسب نبوده، جنابعالی دستاورد‌های دولت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سلیمی: اینطور نیست که در یکسال یا دوسال بتوان ارزیابی دقیقی از دستاورد های اجرایی داشت و با توجه به شرایطی که دولت دارد از جمله بحث تحریم‌ها و مسائلی که اوضاع در زیرساختی کشور داریم باید فرصت داد تا طرح های دولت کاملا اجرا شود.

خیلی از این مسائل باید ریشه ای حل شود زیرا این مشکلات در یک زمان طولانی بوجود آمده و باید بدانیم که مشکلات یک روزه یا یک ساله بوجود نیامده که یک ساله حل شود، خیلی مشکلات اقتصادی مشکلات ساختاری و ریشه‌ای هستند. اما خوشبختانه آقای رئیسی کمر همت بسته که بتواند این ساختارها را اصلاح کند و خیلی از اقتصاددانان نظرشان همین تغییر و تحولات در حوزه اقتصاد است.

البته ما نظرمان این است آیت الله رئیسی از تمام ظرفیت های موجود، نخبگان و صاحب نظران در هر گرایشی باشند استفاده کنند که ما ادامه مسیر دچار مشکل نشویم.

 کاری که دولت انجام داده باعث این می‌شود که مسائل اقتصادی شفاف شود و خود مجلس هم در بحث قانون گذاری در حوزه های کسب و کار ، به سمت تسهیل کسب و کار حرکت کرده و در حوزه مسکن و صادرات و دانش بنیان اقدامات خوبی انجام داده است.

* موافقت نامه ها و جلسات باید به نتایج ملموسی برسد

رئیس دولت و وزرا مستقیم با مردم صحبت می‌کنند و مشکلات را از نزدیک رصد می‌کنند و ارتباطی هم با کشورهای همسایه در حال شکل گیری است خیلی از مشکلات در زمینه صادرات را حل کرده است، ولی ما انتطارمان این است کارها بیشتر انجام شود و با کشورهایی که ارتباط برقرار می شود کار عملیاتی از قبیل  موافقتنامه ها و جلسات انجام شده و به نتایج ملموسی برسد که مردم بتوانند استفاده کنند و البته با یک سال و دوسال نمی‌توان ارزیابی دقیقی داشت باید گذشت مدت بگذرد و این کارها انجام شود.

اگر اختلاف نظر یا انتقادی هم هست باید سازنده باشد که در مسیر کمک کند، هر فردی، مجلس یا دولت دچار مشکلاتی هستند که باید اصلاح شود اما اگر انتقادی هم هست باید در جهت اصلاح باشد، نه با هدف تخریب یا سیاه نمایی.

* خیلی از مشکلات با حضور مسئولین در منطقه حل می‌شود

دولت و مجلس دارند تلاش های خودشان را برای بهبود وضعیت مردم انجام می‌دهند، سیاسیون و احزاب و گرایش ها هم باید کمک کنند که دولت و مجلس به اهدافی که برای معیشت و اشتغال و توسعه کشور دارند، برسند.

فارس: سفرهای استانی رئیس جمهور را چقدر موثر می‌دانید؟

سلیمی: ما خودمان نماینده مجلس هستیم اگر در روستاها، بخش ها، شهرها و مناطق عشایری میدانی حضور پیدا کنیم، مسائل و مشکلات را با چشم خودمان می‌بینیم و در این صورت می‌شود برای مشکلات برنامه ریزی کرد و خیلی از کارها در همان جا حل می‌شود و بعضی ها را می توان در استان یا شهرستان یا کشور پیگیری کرد.

حضور رئیس جمهور و وزرا در شهرستان ها، خودش باعث می شود که مردم راحت با فرد اول مملکت در حوزه اجرایی، ارتباط بگیرند یا با وزرایی که در آن حوزه هستند یا نماینده ویژه رئیس جمهور و مردم خیلی از مشکلاتشان را مطرح می‌کنند.

درست است که باید سیاست گذاری ها را در سطح کلان انجام داد ولی فرد اول اجرایی کشور دولت حتی استانداران، مدیران کلان باید حتما بحث گردشی و میدانی خودشان را فراموش نکنند و این خیلی کمک می‌کند که در حوزه سیاست گذاری و کمک به مردم مدیران موفق عمل کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.