×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرغامی: در حوزه معماری زیر میز زدم، کم کاری‌ها مشخص شد/ آژانس‌های سفر ارزان‌قیمت راه‌اندازی می‌شود

به گزارش تهران۲۴، برنامه تلویزیونی «جهان آرا»، شب گذشته با موضوع «بررسی کارنامه یکساله وزارت میراث فرهنگی و گردشگری» و با حضور عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت سیزدهم روی آنتن شبکه افق سیما رفت.

گلایه از نظام اداری فسادآفرین

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رابطه با چگونگی تصمیمات مدیریتی وزارت تحت نظر خود بیان کرد: نظام اداری فسادآفرین، اجازه نمی‌دهد درست کار کنیم؛ مثلا برای بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها باید در هزارتوی پیچیده وزارتخانه‌ وارد و درگیر امضاهای طلایی شد، مثل صدور مجوز دفاتر گردشگری یا تصمیم‌گیری در مورد معماری یک بافت و حریم آن. بر این اساس نهضت تفویض اختیار را در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به راه انداخته‌ایم تا بخشی از وظایف به صف در استان‌ها منتقل شود.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته، از ۲۹۹ مورد، ۲۶۰ مورد از صنایع دستی نیازی به اخذ مجوز ندارند و صرفا شروع فعالیت خود را در سایتی که معرفی شده ثبت می‌کنند؛ نظارت ما هم پسینی خواهد بود. گاهی رئیس یک سازمان، تحولاتی را مد نظر دارد ولی در ادامه بدنه آن مجموعه، یاری نمی‌کنند، ایراد اینجاست که آن رئیس، بدنه سازمان را با خود همراه نکرده است. در حوزه معماری تازه شروع کرده‌ام به زیر میز زدن، حالا مشخص شده چه کم کاری‌هایی صورت گرفته است. 

بر اساس توافق صورت گرفته، امروز همه رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای مختلف، بخشی از مدیران ما (وزارت میراث فرهنگی و گردشگری) هم هستند و زمینه سفر توریست‌ها را به ایران فراهم می‌کنند.

۲٫۵ میلیارد دلار درآمدزایی صنعت گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در گردشگری خارجی، اولین کاری که کردم این بود که ویزای گردشگری را دوباره راه انداختم. در این مدت ۲٫۹ میلیون نفر وارد کشور شدند و ۲٫۵ میلیارد دلار درآمدزایی برای ایران داشتند. بلیت و مراکز اقامتی ارزان‌ را شناسایی و هماهنگ کرده‌ایم تا بتوانیم یک سفر ارزان‌قیمت را برای همه حتی اقشار فرودست از نظر اقتصادی فراهم کنیم. آژانس‌هایی به صورت تخصصی برای این کار در نظر گرفته می‌شوند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.