×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| روزنامه اعتماد: اگر به اصلاحات تن ندهید، انقلاب می‌شود/ استقبال ویژه BBC از عملکرد روزنامه کرباسچی

به گزارش تهران۲۴، خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

استقبال ویژه BBC از عملکرد روزنامه کرباسچی

بی‌بی‌سی فارسی که هیچ‌گاه در دشمنی با مردم ایران کم نگذاشته است، در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به‌دفعات از عملکرد و جهت‌گیری روزنامه هم‌میهن- به مدیرمسئولی «غلامحسین کرباسچی»- تمجید کرده است.

در همین رابطه این وب‌سایت ضد ایرانی با انتشار صفحه اول این روزنامه به‌ظاهر اصلاح‌طلب، در مطلبی نوشت: «درحالی‌که اکثر روزنامه‌های امروز تهران تنها به حضور ابراهیم رئیسی در دانشگاه الزهرا به بهانه آغاز سال تحصیلی پرداخته‌اند و اشاره‌ای به اعتراضات در همان دانشگاه و دیگر دانشگاه‌ها نکرده‌اند، روزنامه هم‌میهن چاپ تهران در صفحه اول خود در مطلبی با عنوان «افتتاح و اعتراض» به این موضوع پرداخته است.»

این وبسایت در ادامه نوشت: «در ابتدای این مطلب نوشته شده: سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها با حواشی حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه الزهرا و خبر ممنوع از تدریس شدن صادق زیباکلام آغاز شد. آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، دیروز با تداوم اعتراضات دانشجویی همراه بود؛ اعتراضاتی که دانشگاه الزهرا را نیز دربرگرفت. جایی که سید ابراهیم رئیسی برای شرکت در آئین گشایش دانشگاه‌ها آنجا را انتخاب کرده بود.»

بی‌بی‌سی فارسی با تمجید از عملکرد این روزنامه به‌ظاهر اصلاح‌طلب نوشت: «این روزنامه همچنین عکس بزرگ صفحه یک خود را به‌صورت یک فرد که پرچم ایران بر روی آن رنگ‌شده اختصاص داده و با عنوان «جوانان و روندهای پیش‌رو؛ صدایی که شنیده نشد» به بررسی داده‌ها و توصیه‌های پژوهشی که در سال ۱۳۸۹ انجام شده بود پرداخته است.»

در هفته‌های گذشته و پس از فوت مهسا امینی، روزنامه هم‌میهن به منبع اصلی رسانه‌های دشمن برای هجمه به مردم ایران و حاکمیت بدل شد. این رسانه منتسب به جریان به‌ظاهر اصلاح‌طلب به‌صورت میدانی از مراسم تدفین مهسا امینی گزارشی تهیه کرد که ذوق‌زدگی رسانه‌های معاند را در پی داشت.

وقتی خبرنگار این روزنامه اصلاح‌طلب بازداشت شد، بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال سعودی و صدای آمریکا و… دیگر رسانه‌های دشمن با عصبانیت به این اقدام واکنش نشان دادند. این واکنش سؤالی در ذهن مخاطب و اهالی رسانه ایجاد کرد و آن اینکه مگر این فرد خبرنگار میدانی بی‌بی‌سی و اینترنشنال سعودی و…بوده که این‌چنین باخشم فریاد می‌زنند؟

لازم به ذکر است که در اولین شماره روزنامه هم‌میهن که در ماه‌های گذشته منتشر شد، یادداشتی از «مسعود بهنود» معروف به خبرچین ساواک و پادوی رسانه‌ای «انگلیس-آل سعود-آمریکا» منتشر شد.

روزنامه اعتماد: اگر به اصلاحات تن ندهید، انقلاب می‌شود

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «ترسیدن و نترسیدن» نوشت: «نترسید! اعتراضاتی که از اواخر شهریورماه ۱۴۰۱ آغازشده است انقلاب نیست، اصلاحات را آغاز کنید. روی این خبر – توصیه با آن دسته از سیاست‌گذارانی است که در خلوت خود شکست‌های سیاست‌گذاری در جمهوری اسلامی را پذیرفته‌اند، اما در دام شبیه‌سازی موقعیت خود با یکی، دو سال آخر حکومت پهلوی گیر افتاده‌اند.»

این روزنامه اصلاح‌طلب در بخش دیگری از این مطلب نوشت: «بااین‌همه بترسید! پدیده‌ای که در حال حاضر انقلاب نیست، می‌تواند در آینده به انقلاب تبدیل شود؛ اگر شکست‌های سیاست‌گذاری‌های خود را نپذیرید و تن به اصلاح و جبران آن‌ها ندهید. حرف بر سر این است که سیاست ناکارآمد را می‌توان اصلاح کرد یا کنار گذاشت، اما دولت ناکارآمد را خیر. دولت در شرف ناکارآمدی اگر سیاست‌های خود را اصلاح نکند یا با استیضاح برمی‌افتد یا با تداومش زمینه وقوع انقلاب را فراهم می‌کند.»

در ادامه این مطلب آمده است: «برای اصلاح وجود دو شکافی که حاصل از سیاست‌های ناکارآمد است را به رسمیت بشناسید. یکی شکاف بین تغییرات اجتماعی فرهنگی و مطالبات نسل‌های جدید با سیاست‌های رسمی به‌ویژه در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی و سیاست‌گذاری امنیتی و دیگری شکاف دکترین هسته‌ای و سیاست ناسازگاری با نظام بین‌الملل با وضعیت اجتماعی-اقتصادی جامعه. تا دیر نشده با پر کردن این دو شکاف، مردم را آسوده‌خاطر کنید. این تغییر سیاست، همان اصلاحات است.»

این روزنامه اصلاح‌طلب دقیقاً با مشارکت در عملیات روانی رسانه‌های معاند، جای اقلیت و اکثریت را عوض کرده و طوری وانمود کرده که گویا حاکمیت از وحشی‌گری یک عده قلیل، ترسیده است.

کاملاً مشخص است که حساب مردم عزیز و فهیم کشورمان- با گرایش‌های سیاسی مختلف و نوع پوشش و ظاهر متفاوت- با حساب اوباش و آشوبگرانی که این روزها نظم و آسایش مردم را به زده‌اند، از هم جداست.

در روزهای گذشته علیرغم بمباران رسانه‌ای و فراخوان‌های فله‌ای رسانه‌های معاند، عده بسیار قلیلی در برخی نقاط دست به آشوب و اغتشاش زدند که شلوغ‌بازی این اوباش با بی‌محلی مردم و تدبیر نیروهای حافظ نظم و امنیت، خیلی زود خاموش شد.

دشمن با استفاده از ترفند روانی و رسانه‌ای تحت عنوان «مارپیچ سکوت» در پی عوض کردن جای اکثریت و اقلیت است. این در حالی است که خیلی از بانوان کشورمان که شاید شُل حجاب باشند، با حاکمیت همراه بوده و هیچ‌گاه در مقابل شامورتی‌بازی رسانه‌های معاند فریب نمی‌خورند.

در هفته‌های اخیر همانند گذشته، مردم عزیز کشورمان از این آزمون سخت سربلند بیرون آمده‌اند. حاکمیت نیز با هوشمندی و درایت با مسئله برخورد کرده است؛ اما گویا در این میان برخی که پیش‌ازاین نماینده مجلس بوده و رفیق گرمابه و گلستان مفسدانی همچون شهرام جزایری نیز بوده‌اند، ترسیده‌اند و رؤیای فردای پس از براندازی، آن‌ها را به هذیان‌گویی انداخته است.

پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.