×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اهم خطبه‌های نماز جمعه/ نگاهی به زوایایی دیگر از اغتشاشات و فتنه اخیر تا وظایف مردم و مسؤولان

به گزارش تهران۲۴، نماز عبادی و سیاسی جمعه روز بیست و دوم مهرماه نیز همانند هفته‌های گذشته در سراسر کشور با حضور نمازگزاران پرشور برگزار شد که در گزارش زیر به بیان مهم‌ترین محورهای سخنان ائمه جمعه مراکز استان‌ها و نمایندگان ولی‌فقیه در خطبه‌های امروز خواهیم پرداخت.

ائمه جمعه ضمن ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) بر اهمیت حفظ وحدت تاکید داشته و با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب، زوایای دیگری از اغتشاشات و فتنه اخیر را تشریح کردند.
 


تهران| مسئله دشمنان حجاب نیست/ به دنبال از بین بردن همبستگی و فروپاشی نظم اجتماعی هستند

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد خطیب نماز جمعه تهران در سخنرانی خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با تبریک هفته وحدت، گفت: هفته وحدت، هفته تحکیم وحدت‌ها، اصول و ارکان اقتدار امت اسلامی است.

وی با اشاره به آشوب‌های اخیر عنوان کرد: حوادثی که این روزها شاهد آن بودیم بدون تردید برای یک نظام سیاسی پویا، مقتدر، کارآمد که در اندیشه فهم چالش‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی پیش روی خود است، راهی برای خلق قدرت برای ملت ایران است. همانطور که دفاع مقدس به میدانی برای به فعالیت رسیدن استعدادهای نهفته، خود باوری ملی، خود کفایی دفاعی و جهش علمی و توسعه دانش و فناوری بنیادی تبدیل شد و راه را برای شکل گیری قدرت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای مقاوت در دنیای اسلام هموار کرد و شبکه در هم تنیده و مقتدر امنیتی فرهنگی و دفاعی را در جهان اسلام شکل داد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: همبستگی مهم‌ترین عامل خلاق و عنصر اصلی تداوم حیات اجتماعی و نظام اخلاقی است؛ مسئله دشمنان حجاب نیست، مسئله آنها از بین بردن همبستگی و فروپاشی نظم اجتماعی است.
 


البرز| نقش افراد در مقابله با فتنه گران/ جهاد تبیین و روشنگری لازمه این روزهای جامعه 

آیت الله محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج اظهار کرد: افراد اگر قدرت و توانایی لازم برای مقابله به فتنه دارند باید ایستادگی کنند، حتی با عملیاتی تضعیف کند و جلوی تخریب را بگیرد و نباید مضایقه کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، تصریح کرد: طبق فرامین رهبر انقلاب با روشنگری و جهاد تبیین می‌توان در این خصوص نقش ایفا کنیم، در این میان قشری هستند که از پایه توطئه را قبول ندارند و درحال حاضر باید قبول کنیم که توطئه وجود دارد؛ خاصیت تبیین درست این است که افراد را در مقابل توطئه‌ها آب دیده بار بیاورد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمن با فتنه گری سعی می‌کند مردم دست از ایمان و دین خود بردارند، بیان کرد: قرآن کریم می‌فرمایند مشکل اصلی این‌ها دین است اگر از دین خود کوتاه آمدی دیگر با تو تنشی نخواهند داشت، باید دشمن را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم پیروز میدان باشیم.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه دشمن سعی دارد به وسیله جنگ نرم هر چیز با ارزشی در جامعه را کم ارزش و به مرور بی‌ارزش کند، عنوان کرد: جنگ نرم آرام و زیرپوستی در باور و جان افراد تأثیر می‌گذارد، باید با جهاد تبیین، روشنگری، و فعالیت‌های رسانه‌ای و تهاجمی به مقابله با دشمن در این جنگ نرم بپردازیم.
 


آذربایجان شرقی| در زمین دشمن بازی نکنید / عقیم کنندگان زنان در اردوگاه اشرف طرفدار حقوق زنان ایران شدند!

حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: امروز اغتشاشات خوابیده است و دقیقا روز رسوایی افرادی است که می‌خواستند پرچم انقلاب را بخوابانند. خیلی جالب است که اینها مثلا می‌خواستند از زن دفاع کنند ولی خودشان در اردوگاه اشرف زنان را عقیم کردند. 

روشن‌تن با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه اجازه ندهید اهل مکر فرزندانتان را از شما بگیرند، گفت: حضرت آقا فرمودند که نقش دشمن آشکار بود و تاریخ هم فراموش نخواهد کرد پس برخی‌ها در زمین دشمن بازی نکنند. 
 


قم| دشمن دنبال هر بهانه‌ای برای عملیاتی کردن نقشه‌های خود است

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری خطیب نماز جمعه قم در خطبه نماز جمعه امروز قم که در مصلی قدس برگزار شد، در رابطه با حوادث اخیر ضمن تأسف و تسلیت بابت فوت دختر جوان، یادآور شد: قبل از اینکه فوت این دختر را مطرح کنیم باید بگوییم که طراحی‌های این وقایع در اتاق فکر دشمن بوده است و آنها دنبال بهانه بودند که نقشه خود را عملیاتی کنند.

وی گفت: این حادثه ممکن است درهر جایی رخ بدهد، انسان‌های عاقل می‌گویند این حادثه رخ داده است و شاید کسی هم متهم باشد و صبر می‌کنند بر اساس قانون حقایق روشن شود اما برخی عجولانه وارد ماجرا می‌شوند.

خطیب نماز جمعه قم ادامه داد: ممکن است این انقلاب در معرض آزمون‌های بزرگ تر قرار بگیرد اما باور دارم شما مردمی که تاکنون پای این انقلاب ایستاده‌اید این راه را با قامتی استوارتر ادامه خواهید داد.

حسینی بوشهری خطاب به مسؤولان بیان کرد: این حوادث می‌آید و می‌رود اما مسؤولان نباید از مسؤولیت اصلی‌شان غافل بمانند و باید مشکلات مردم را سر لوحه کار خود قرار بدهند زیرا رضایت مردم در این انقلاب نقش کلیدی در ماندن پای این انقلاب دارد.
 


قزوین| نقش برجسته چهره‌ها در تزریق معنویت به لایه‌های گوناگون اجتماعی

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با بیان اینکه روز ملی المپیک را در این ایام داریم، اعلام کرد: رهبر فرزانه انقلاب اخیراً به نقش برجسته چهره‌ها از جمله ورزشکاران صاحب‌نام در تزریق معنویت به لایه‌های گوناگون اجتماعی، اشاره کردند و فرمودند پایبندی ورزشکاران و مدیران ورزشی به مسائل دینی و حضور جهادی چهره‌ها در میادین، تأثیر معنوی زیادی بر افراد مستعد دارد.

وی افزود: ما از گذشته تاکنون جوانمردان بسیاری در میان ورزشکاران داشته‌ایم و امروز نیز جوانمردان بسیاری داریم؛ اگرچه تعداد اندکی عمله دشمن هم داریم و آنها به کسانی که پرچم کشور را به آتش کشیدند، پیوستند و مملکت را به ناامنی کشیدند.
 


فارس| درایت مجموعه‌های قضایی و امنیتی، به مظلومیت مدافعان امنیت پایان می‌دهد

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به شهادت دو نفر از مدافعان امنیت در شهر بیرم اظهار کردد: دستگاه قضایی وظیفه خودش را بهتر می‌داند اما این بدنه متدین و حزب‌الهی نظام اسلامی چقدر باید مظلومیت داشته باشد؟ در همین مدت گذشته ۴ شهید دادیم؛ این مظلومیت را کجا ببریم؟

وی با بیان اینکه دستگاه‌های تبلیغات دشمن و عده‌ای منافق در درون می‌خواهند یکی یکی بچه‌های ما را بکشند، ادامه داد: چه کسی باید جواب خون‌های این جوانان را بدهد؟ جلو این مظلومیت باید یک جایی گرفته شود و این مشکل به زودی با حسن تدبیر مجموعه‌های قضایی و امنیتی حل خواهد شد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: کار فرهنگی در جای خود درست است اما پیامبر اگر رحماء بینهم دارد، اشدا علی الکفار را هم دارد.
 


زنجان| گرانی و گران‌فروشی در جامعه باعث بداخلاقی خواهد شد

آیت‌الله علی خاتمی‌ امام جمعه زنجان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق (ع) در مورد گرانی و گرنفروشی اظهار کرد: گرانی و گران‌فروشی در جامعه باعث بداخلاقی خواهد شد و به طور روانی تاثیراتی در سوء خُلق دارد.

آیت‌الله خاتمی به امنیت اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: امنیت اجتماعی‌ ضروری‌ترین مسئله جامعه است که مردم در سایه آرامش امنیت به رونق اقتصاد خواهند رسید و این جامعه در مسیر رشد قرار می‌گیرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دشمنان از ایران پیشرفته هراس دارند، ادامه داد: آن‌ها سلطه بر ایران را می‌خواهند در حالیکه ما نمی‌توانیم مثل عربستان باشیم؛ چراکه برای ما مشخص شده که آمریکا دلسوز ما نیست، آمریکا با وجود این همه تحریم و ندادن دارو و … مورد اعتماد نخواهد بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اخلاق، انسانیت و اسلام به نیاز مبرم جامعه پاسخ خواهد داد، تاکید کرد: دست در دست‌ هم‌، پشت سر امام مسلمین برای ساختن ایرانی آباد تلاش می‌کنیم.
 


هرمزگان| اغتشاشات اخیر در سازمان‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا طراحی شده بود

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نماز جمعه، خروجی تقوا را آرامش دانست و اظهار کرد: برای رسیدن به وحدت باید راه‌کارهایی را دنبال کرد‌اولین مساله‌ای که مخل وحدت است، شبهات و ترویج‌ آن‌ها است.

وی با ذکر این نکته که امروز گرد و غبار کنار رفته است جامعه با ابعاد مختلف اغتشاشات آشنا شدند، خاطرنشان کرد کرد: منشاء این اغتشاشات اخیر، نظام استکباری بود و چندین سال گذشته در سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل طراحی شده بود و اروپایی‌ها نیز به آن‌ها ملحق شدند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به همکاری احزاب تروریسیتی با تجزیه‌طلبان، فرقه منافقین و سلطنت‌طلبان در اغتشاشات، بیان کرد: این گروه‌ها خود نیز آگاه هستند که نمی‌توانند به نظام مستحکم جمهوری اسلامی آسیب بزنند چراکه ریشه این انقلاب بسیار عمیق است.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.