×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| سوءاستفاده اصلاح‌طلبان و جریان معاند از دانش آموزان/ توهین «عباس عبدی» به مردم ایران و ذوق زدگی BBC

به گزارش تهران۲۴،خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

سوءاستفاده اصلاح طلبان و جریان معاند از دانش آموزان

مجموعه اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر رخ داد، ثابت کرد که دشمن از مسئله فوت مهسا امینی صرفاً به عنوان بهانه استفاده کرده است. هدف اصلی این بود که مهرماه به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، با حواشی و آشوب همراه شود.

در این میان رسانه‌های دشمن با عملیات رسانه‌ای گسترده تقلا کردند تا اینگونه وانمود کنند که اکثریت مطلق دانشجویان علیه حاکمیت به میدان آمده‌اند. این در حالی است که «احمد وحیدی» وزیر کشور در روزهای گذشته گفت: «در دانشگاه‌ها در اوج شلوغی، ۱۸ هزار نفر از جریانات مختلف در تجمعات حضور داشتند، این در حالی است که کل دانشجویان ما ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است اما به گونه‌ای جلوه می‌دادند که انگار همه دانشجویان ما در تجمعات حضور داشتند.»

در فاز بعدی دشمن به سراغ دانش آموزان رفت و اینگونه القاء کرد که دانش آموزان در سراسر کشور علیه حاکمیت به میدان آمده‌اند. این در حالی بود که مشابه اعتراضات دانشجویی، تعداد مدارس و دانش آموزانی که در پروژه عملیات روانی دشمن بازی خورده بودند، در مقایسه با جمعیت کل دانش آموزان در سراسر کشور بسیار اندک و ناچیز بوده است.

مردم فهیم و عزیز کشورمان در هفته‌های اخیر با هوشمندی صف خود را از جریان آشوب و اغتشاش جدا کردند. در سوی مقابل دشمن برای تحریک مردم و ترغیب آنان برای پیوستن به آشوبگران، به سوءاستفاده از دانش آموزان ادامه داد.

در همین رابطه وبسایت بی بی سی فارسی در خبری دروغ مدعی شد که در اعتراضات مدرسه شاهد اردبیل یک دانش آموز کشته و ۷ دانش آموز نیز دستگیر شده‌اند. پس از انتشار این دروغ، استانداری اردبیل اعلام کرد که جان باختن یک دانش آموز کذب است و هیچ دانش آموزی بازداشت نشده است. رئیس آموزش و پرورش اردبیل نیز با مضحک خواندن این ادعا اعلام کرد که مدارس استان اردبیل در روزهای پنجشنبه تعطیل است.

و اما در اینسو برخی رسانه‌های به ظاهر اصلاح طلب با پروژه عملیات روانی دشمن و سوءاستفاده از دانش آموزان کشورمان، سهیم شدند. در همین رابطه روزنامه هم میهن- به مدیرمسئولی «غلامحسین کرباسچی» در مطلبی با عنوان «زندان به جای مدرسه» نوشت: «نیمکت‌های تعدادی از دانش‌آموزان حالا چندروزی می‌شود که خالی است؛ عدد هرکدام فرق می‌کند، یک هفته، دو یا سه هفته. تاریخ آموزش و پرورش ایران، کمتر شروع سال‌تحصیلی را سراغ دارد که از وزیر آموزش و پرورش و معاونان‌شان تا دانش‌آموز و مدیر و معاونان مدارس درگیر موضوعی پرسروصدا شده باشند؛ موضوعی مثل اعتراض‌های دانش‌آموزی در مدارس و بیرون آن که حالا و پس از سه هفته از آغاز این اعتراض‌ها و البته شروع سال تحصیلی، همچنان خبرساز است.»

این روزنامه به ظاهر اصلاح طلب در ادامه نوشت: «هرچند از تعداد دقیق نوجوانان بازداشتی خبر رسمی منتشرنشده اما اطلاعات تعدادی از وکلا و بازداشت‌شدگانی که در روزهای اخیر آزاد شده‌اند نشان می‌دهد، دانش‌آموزان بازداشتی کم نیستند.»

در ادامه این مطلب آمده است: «نیاز به استقلال، خودمختاری، دیده شدن و مشارکت در امور اجتماعی از نیازهای اساسی دوران نوجوانی است. اگر به این نیازها توجه نشود، امکان بروز احساس رهاشدگی و بیگانگی افزایش می‌یابد.»

توهین «عباس عبدی» به مردم ایران و ذوق زدگی BBC

بی بی سی فارسی- رسانه حکومت دیکتاتوری و پادشاهی انگلیس- در مطلبی با تمجید از یکی از فعالین به ظاهر اصلاح طلب نوشت: «عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی اجتماعی به روزنامه اعتماد چاپ تهران گفته “در ایران امروز آنچه وجود ندارد حقیقت است” و “بحران ایران بحران تحقیر و تبعیض است.”»

این رسانه ضدایرانی در ادامه نوشت: «آقای عبدی گفته “یکی از اشتباهات حکومت این است که فکر می‌کند معترضین همین تعدای هستند که در خیابان اعتراض می‌کردند؛ می‌شمرد که اینها ۴۰ هزار نفر بیشتر نیستند، این اشتباه است”.»

عباس عبدی که بی بی سی فارسی از وی با عنوان تحلیلگر مسائل سیاسی اجتماعی نام می‌برد همان شخصی است که در دولت اصلاحات در ازای دریافت مبلغی کلان از یک موسسه آمریکایی، به نظرسازی و جعل نظرسنجی اقدام می‌کرده است. وی در آن مقطع به اتهام فروش اطلاعات به بیگانگان بازداشت و محاکمه شد.

عبدی پس از صدور حکم دادگاه و تأیید موارد اتهامی، با عجز و لابه درخواست کرد تا در اجرای حکم تجدیدنظر شود. در نهایت وی پیش از پایان مدت زمان حکم صادرشده مورد عفو و رأفت قرار گرفت؛ اما همین شخص بعدها با سوءاستفاده از سعه صدر و رأفت نظام باز هم به نظرسازی و توهین به مردم ایران ادامه داد.

پیشنهاد آزادی مشروب خواری و آزادی خرید و فروش موادمخدر تنها بخشی از پیشنهادهای شاذ و توهین آمیز این فعال به ظاهر اصلاح طلب است. حالا موضعگیری همین شخص با استقبال ویژه رسانه حکومت دیکتاتوری انگلیس مواجه می‌شود.

چندی پیش «اکبر گنجی» از فعالین به ظاهر اصلاح طلب فراری گفته بود: «ما کارمند رسمی بخش پروپاگاندای آمریکا، انگلیس، اسرائیل و سعودی هستیم. وظیفه ما فرو پاشاندن سازمان اجتماعی و کشاندن مردم به خشونت جمعی است… گمان باطل نکنید که ما مخالف سیاسی، مدافع حقوق بشر، فمینیست و… هستیم؛ نه، ما فقط کارمند پروپاگاندای دولت‌های راست افراطی هستیم.»

پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.