×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اتمام تغییرات مدیریتی در شهرداری/ به دنبال تسریع در کاهش زمان صدور پروانه هستیم

به گزارش تهران۲۴، علیرضا زاکانی در حاشیه صحن امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره انتصابات اخیر شهرداری اظهار کرد: ما ۳ نیروی جدید به کار گرفتیم و ۱۵ نفر ابقا شده و ۴ نفر جابجا شدند.

وی افزود: شهرداران منطقه ۶ و ۱۰ از بدنه شهرداری تهران و منطقه ۴ شهردار سابق کرج است. امیدواریم بتوانیم خدمت گذار شایسته ای برای مردم باشیم.

شهردار تهران ادامه داد: امسال نوع مواجهه با موضوعات به ویژه از مردادکه شنبه‌های امید و افتخار را آغاز کرده‌ایم، تغییر کرده و از بهمن نیز تا پایان سال همه روزه افتتاح و کلنگ‌زنی انجام می‌دهیم. تشدید فعالیت و جنب و جوش در حوزه مدیریت شهری و ارائه خدمات به مردم مدنظر است و امیدواریم با ترکیب جدید بتوانیم خدمتگذار باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه سه نفر از افرادی که جابجا شده‌اند به عنوان مشاور انتخاب شدند که کارآمدی ویژه ای دارند و می توانند پروژه هایی تعریف کنند، خاطرنشان کرد: اساس بر این است که خدمات کارآمدتر باشد. اصل تثبیت شرایط است جز در مواردی که نیاز به تغییر باشد.

وی با اعلام اینکه تغییر مدیریت در شهرداری به اتمام رسیده است، گفت: حدود ۵ ماه است برای این تصمیم کار می کنیم و ۳۳ پارامتر را ارزیابی کرده‌ایم. همه شهرداران شبانه روزی تلاش کردند. به نوعی بیش از توان انجام وظیفه کردند و ما راضی هستیم، اما با نقشه راهی که داریم بازچرخانی عناصر را انجام داده‌ایم تا بتوانیم خدمات ویژه ای ارائه دهیم و شرایط مطلوب تری برای ارائه خدمات داشته باشیم.

شهردار تهران در خصوص کاهش زمان صدور پروانه یادآور شد: مصوبه‌ای در این زمینه در سال ۷۱ وجود دارد و ۳۰ سال شهر و کشور به همین منوال جلو می‌رود قانون زمانی اجرایی می شود که بر اساس بستر اطلاعاتی ذی مدخلان صدور پروانه در کسری از روز انجام شود. در این راستا برهم انباشتگی اطلاعات تمام مجموعه های مرتبط مورد نیاز است و مبتنی بر آن می توان در کسری از روز پروانه صادر کرد.

وی افزود: تا این مقطع تلاش ما این بوده که زمان صدور پروانه شهرسازی به کمتر از دو هفته کاهش پیدا کند تا برای کسی که می خواهد سرمایه گذاری کند، محل اعتبار باشد؛ پروانه ساخت نیاز به صدور مجوز دارد و ناظر بر شرایط زمین و بارگذاری است تا بتوان اقتضاء فنی را برای یک ساختمان و بنا ایجاد کرد؛ برای مجوز نما تلاش این بوده که برای رفع معطلی از بانک نما استفاده کرده و بر اساس سلیقه شهروندان بر آن بیفزاییم.

زاکانی در پایان یادآور شد: زمان صدور پروانه در برخی مناطق زیر ۶۰ روز است و در برخی مناطق تا ۱۵۰ روز کاهش پیدا کرده و همچنان در حال تسریع و تسهیل هستیم تا امکان ساخت و ساز را برای همگان داشته باشیم. توانستیم رکوردی را خلق کنیم اما راضی نیستیم. ما مدیریت مشارکتی را پیش بینی کرده ایم.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.