×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هیأتی که در شیراز تریبون آزاد راه انداخت+فیلم

احد پاریابی از خادمان هیأت رهپویان وصال شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به اقدام این هیأت در راه‌اندازی تریبون آزاد برای مردم به منظور بیان اعتراضات خود اظهارداشت: از سال ۹۰ به دلیل گرانی‌ها و بی‌ثباتی قیمت ارز حجت‌الاسلام سید محمد انجوی نژاد سخنران و مسئول هیأت به دنبال ایجاد سازوکاری در حکمرانی برای اعتراض بود.

اعتراضات اگر به خیابان آید، قابل کنترل نیست

وی با اشاره به اینکه اگر برای اعتراض سازوکاری نداشته باشیم، به آشوب خیابانی می‌رسد که در این حالت هم عقلانیت کنار می‌رود و هیجان زیادی حاکم می‌شود، افزود: پیگیر راه‌اندازی این سازوکار بودیم که به طور مثال یک سایت یا سامانه‌ای راه‌اندازی شود تا مردم اعتراضات خود را ثبت کنند و افراد دیگر نیز او را حمایت کنند. اگر این اعتراض به حدی از حمایت مردمی رسید، حکومت برای پیگیری و اقدام لازم وارد شود.

پاریابی با بیان اینکه در دولت‌های مختلف با اعتراضاتی مواجه بودیم، گفت: مقام معظم رهبری در سال ۸۸ فرمودند، اگر به مخاطب هیجان دهید و او را به خیابان آورید، دیگر اداره امور با شما نیست و اغتشاش ایجاد می‌شود و هزینه برای مردم ایجاد می‌کند.

راه‌اندازی تریبون آزاد در هیأت برای بیان اعتراضات

خادم هیأت رهپویان وصال شیراز گفت: بارها در هر شهر و استان دیده‌ایم که افرادی روبروی استانداری تجمع می‌کنند که نهایت پیش خودم گفتیم ای بابا چند ماه حقوق نگرفته‌اند اما ما مسئولان هیأت‌ها و مساجد، می‌توانیم سراغ آن‌ها برویم و شماره تماسی بگیریم و بگوییم بستری به صورت تریبون آزاد، ایجاد می‌کنیم تا در هیأت ما اعتراض داشته باشید و مسئول مربوطه هم حاضر شود و پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ به فرمانداری درخواست دادیم که فضایی را تعیین کند تا افراد برای اعتراض حضور پیدا کنند، ما امنیت داخل را تأمین می‌کنیم و آنان نیز امنیت خارج را تا مردم حرف بزنند و مسئولین پاسخ دهند. اینگونه برنامه‌ها موجب می‌شود که مردم تخلیه شوند و حس کنند که مسئولان پیگیر کار آن‌ها هستند و ما نیز مطالبه‌گری می‌کنیم که خواسته‌های مردم تأمین شود. با این درخواست ما در آن زمان موافقت نشد.

اولین جلسه #من_معترضم با حضور فرماندار شیراز برگزار شد

پاریابی گفت: در دوره اخیر تصمیم گرفتیم این اعتراضات را داخل حسینیه بیاوریم تا هرکس اعتراض دارد، به حسینیه بیاید و حرفش را بزند و مسئولان هم حضور پیدا کرده و پاسخ دهند. استاندار فارس فردی پای کار، دلسوز و دارای ویژگی‌های انقلابی است که اگر نتیجه این جلسات برایش صورت جلسه شود، حتما همراهی کرده و ترتیب اثر می‌دهد.

یکی از خادمان هیأت رهپویان وصال شیراز با بیان اینکه اولین جلسه اول تریبون آزاد #من_معترضم ۱۹ مهرماه در حسینیه هیأت برگزار شد که فرماندار شیراز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز هم حضور پیدا کردند، افزود: برای این مراسم تبلیغات داشتیم و از مردم که درخواست حضور داشتند، نام‌نویسی کردیم. جلسه با حضور مجری بود و حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد هم بخشی از سؤالات را پاسخ گفت.

گزیده‌ای از جلسه اول تریبون آزاد، چرا من با این پوشش باید در لیست بدها بروم؟

بستری فراهم می‌کنیم تا مسئولان به سوالات پاسخ و گزارش کار دهند

وی اضافه کرد: بنا داشتیم در هفته‌های بعدی جلسات را موضوعی پیش ببریم و تا پایان سال به مرور این جلسه را برگزار کنیم. همچنین در این جلسات بنا داریم فضایی ایجاد کنیم تا مسئولین فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و … شیراز هم حاضر شده و در بستر تریبون آزاد پاسخگوی سؤالات مردم باشند و اقدامات خود را تشریح کنند.

فرماندار شیراز: ساز و کار اعتراض باید تدوین و اجرا شود

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.