×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فردای محال براندازی/ وقتی کوه ربع پهلوی موش زایید!

به گزارش تهران۲۴،روایت روز – آخر هفته اخیر، رضا پهلوی با کمک دولت‌ها و رسانه‌های غربی به‌ویژه آمریکا، فرانسه و انگلیس، یک نشست خبری برگزار کرد. این سخنرانی یا به عبارتی دقیق‌تر، روخوانیِ به‌شدت ضعیف و املا شده از روی متن را می‌توان تنها کنش سیاسی او در چند وقت اخیر دانست. پهلوی حتی نمی‌توانست درست از رو متن نوشته شده خواند و در حدود ۲۰ دقیقه متن خوانی، چندین بار متوقف شد و به سختی ادامه متن را خواند!

او در ابتدای روخوانی خود جمله‌ای صحیح می‌گوید که هیچ دولتی نمی‌تواند سرنوشت ایران را برخلاف خواست ملت ایران تعیین کند. این حقیقت دقیقا سال ۵۷ رقم خورد. زمانی که ملت ایران دولت کودتاچی و قدرت نامشروع پهلوی را که با توسل به نیروی نظامی انگلیس و آمریکا به قدرت رسیده بود، کنار گذاشت و ثابت کرد که سرنوشتش دست خودش است.

ربع پهلوی به‌گونه‌ای ناشیانه از روی متن می‌خواند که گویی حتی یک‌بار قبل از جلسه آن را نگاه نکرده و همچون سعودی اینترنشنال معتقد بود انقلابی جدید در ایران رقم خورده است! او حتی از وضع زندگی روزمره ملت ایران باخبر نیست. چه رسد به توان حکمرانی بر این ملت.

اگر بخواهیم اپوزیسیون جمهوری اسلامی را بر اساس بی‌اعتبار بودن دسته بندی کنیم، ربع پهلوی در صدر جدول قرار می‌گیرد. حتی روح الله زم، ادمین کانال آمد نیوز که با آن فضاحت در دام اطلاعاتی قرار گرفت و با یکی از نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی درد و دل می‌کرد، در صحبت‌های خود گفته بود که «پهلوی خواهان هماهنگی با او ست» و شب‌ها در خانه خود تمرین «سان دیدن» می‌کند!

علی جوانمردی، کارشناس شبکه سعودی اینترنشنال که ساکن آمریکاست، در واکنش به تلاش ربع پهلوی برای رهبری اپوزیسیون گفته بود «ما نباید بعد از جهوری اسلامی به یک دیکتاتوری دیگر برویم». جوانمردی خطاب به پهلوی گفته بود که تو «دقیقا کی هستی»؟

علی افشاری، یکی دیگر از مخالفین جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با سعودی اینترنشنال گفته بود «رویکردهای رضا پهلوی عامل ایجاد مشکل برای مخالفین است» و «شعارهای پهلوی گرایانه مثل رضاشاه روحت شاد، مصنوعی و ساخته لیدرهاست» و مردم ایران «نه مدافع بازگشت سلطنت اند و نه به رضا پهلوی به عنوان رهبر نظر دارند» و «رضا پهلوی هیچ گاه گامی برای دموکراسی برنداشته است و مشی پدر و پدر برگش را در پیش دارد» و «به دنبال استبداد پیش از مشروطه است».

مهدی فتاپور، یکر دیگر از چره‌های براندازی که با سعودی اینترنشنال مصاحبه کرد، اشاره داشت که «مردم ایران جایگاهی برای رضا پهلوی قائل نیستند».

در واکنش به اظهار نظرهای ربع پهلوی حتی کار به جایی رسید که امید دانا به او گفت «تو حتی یک  بقالی هم نمی‌توانی مدیریت کنی»! «تو حتی خانه خودت هم نتوانستی مدیریت کن» و او را یک شارلاتان خواند!

ربع پهلوی در ۱۳ خرداد امسال، خود را بزرگ‌ترین اپوزیسیون و جایگزین جمهوری اسلامی خوانده بود اما حدود ۴ ماه بعد و در واکنش به اعتراضات از ادعای خود عقب نشینی کرد و گفت هیچ تصمیمی برای در دست گرفتن قدرت ندارد. ربع پهلوی را حتی خود ربع پهلوی هم قبول ندارد، سایر اپوزیسیون هم که با او مقابله کرده‌اند.

به گزارش رادیو فردا، سازمان رسانه‌ای وابسته به دولت آمریکا و وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA)، در بیانیه‌ای شش سازمان مخالف جمهوری اسلامی در واکنش به رویکردهای رضا پهلوی، اقدامات او را «تلاش برای مصادره کردن اعتراضات مردمی به سود خود» و «نفی اپوزیسیون» دانستند.

ربع پهلوی در یک سخنرانی در لندن گفته بود که «من با ارتش، سپاه و بسیج در ارتباطم»! که منجر به خنده حضار شده بود! او بیشتر به یک دلقک شباهت دارد تا برانداز جمهوری اسلامی!

پهلوی و اجدادش که سال‌هاست با غارت دارایی ملت ایران زندگی‌شان را می‌گذرانند و در طول این سال‌ها حاضر به حتی کوچک‌ترین هزینه‌ای برای ملت ایران نشدند، در طول این سال‌ها برای تحریم بیشتر این مردم تلاش کردند تا زیر فشار اقتصادی زندگی‌شان مختل شود. این‌چنین افرادی امروز خود را وطن‌پرست نشان می‌دهند! به فرض محال، اگر روزی جمهوری اسلامی نباشد، پهلوی‌ها که از هزاران کیلومتر دورتر تلاشی برای براندازی انجام ندادند و مشغول خوش‌گذرانی بودند، چه جایگاهی بین مردم ایران خواهند داشت؟ ربع پهلوی در حالی حرف از میهن‌دوستی می‌زند که در صحبت‌های خود به‌صراحت از تجزیه‌طلبان کردستان عراق دفاع کرده و خود را خون‌خواه آن‌ها می‌داند!

خواب آشفته جایگزینی

ربع پهلوی به‌درستی می‌داند که ملت ایران از پهلوی عبور کرده و نمی‌تواند جایگزین جمهوری اسلامی باشد و اعتراف می‌کند به دنبال پست سیاسی نیست! اما درعین‌حال هیچ جایگزین دیگری هم معرفی نمی‌کند. به‌عبارتی‌دیگر، دشمنان ایران می‌دانند که هیچ‌کدامشان نمی‌توانند جایگزین جمهوری اسلامی باشند. بااین‌حال نمی‌دانیم که ربع پهلوی تحت کدام عنوان حقوقی و چه مسئولیتی برای تحریم بیشتر ملت ایران تلاش می‌کند!

او به‌صراحت اعلام می‌کند که طرفدار فرد محوری بجای سیستم محوری است و این دقیقاً یعنی همان استبداد شاهنشاهی. او حتی نمی‌داند که در ایالات‌متحده که قبله آرزوی خود و اجدادش است، همه‌کاره سیستم و ساختار است و نمی‌داند بدون سیستم، نمی‌توان کشورداری کرد!

پهلوی به‌قدری از جایگزینی برای جمهوری اسلامی فاصله دارد که حتی نتوانست به زبان هم که شده، نوع حکومت مطلوب خود را اعلام کند. لفظ دموکراتیک که نشد نوع حکمرانی! دقیقاً چه مبنایی در نظر دارد و  کدام مکتب را در نظریات مربوط به حکمرانی قبول دارد؟!

او از دولت موقت صحبت می‌کند اما نمی‌گوید این دولت با چه روندی انتخاب می‌شود؟ کاندیدای آن کیست؟ چه کسی بر آن نظارت می‌کند؟ اصلاً تفکیک قوایی در کار هست یا نه؟ می‌خواهد منتسکیو باشد یا ماکیاولی؟ مبنای قانون‌گذاری چیست؟ قانون اساسی را چه کسانی و برچه اساسی تدوین خواهند کرد؟ قانون مطلوب او مدل فرانسوی هست یا انگلیسی یا می‌خواهد مانند اجدادش شاهنشاهی بی‌قانون باشد؟

پهلوی می‌گوید دولت موقت باید از احزاب و تشکل‌های سیاسی باشد. درحالی‌که نمی‌داند اگر انقلاب بشود و کشور نیاز به دولت موقت داشته باشد، در آن حالت اصلاً حزب و تشکلی وجود ندارد که بخواهد دولت موقت از آن‌ها تشکیل شود!

حتی خبرنگار سعودی اینترنشنال هم به‌عنوان اولین مصاحبه‌گر پرسید که چرا هیچ ایده‌ای در مورد فرمت و شکل دولت آینده ارائه نداده است. پهلوی به‌صراحت می‌گوید هیچ گروه و رهبری وجود ندارد و این‌که بعد از براندازی چه کاری می‌توان انجام داد، اکنون نظری ندارد و بستگی به شرابط روز دارد. یعنی حتی به خودش زحمت نداد حتی به‌دروغ هم که شده، ایده‌ای را مطرح کند و اسم چند نوع حکومت را بگوید! ربع پهلوی اعتراف می‌کند که تئوری مشخصی برای ایجاد حکومت ندارد و صرفاً می‌گوید ما به مجلس نیاز داریم. یعنی کاری که در صده ۱۲۰۰ شمسی انجام شد!

پهلوی هنوز وابستگی کودتا گونه خود را حفظ کرده و می‌گوید که باید با همفکری و گفت‌وگو با دولت‌های غربی مثل آمریکا، دولت ایران بعد از براندازی را تعیین کرد، تا منافع و خواسته‌های خارجی‌ها هم تأمین شود!

او درنهایت در پاسخ به این‌که چه‌کاری برای براندازی انجام خواهد داد گفت که صرفاً می‌تواند با دولت‌های غربی نامه‌نگاری کند تا فشار بیشتری وارد کنند.

پهلوی توضیح نمی‌دهد که ارتباطش با دشمن دیرینه مردم ایران، یعنی منافقین، چیست؟ حتی کسانی همچون علی کریمی که از روز اول شمشیر  را از رو بسته بودند، فهمیدند که در ظاهر هم که شده باید از منافقین دوری کنند. چون می‌دانند منافقین نزد ملت ایران به خاطر خون‌ریزی و جنایت‌هایشان منفور هستند. اما ربع پهلوی حتی زحمت همین کار را هم به خودش نداد!

بازیگری که دنبال تحریم مردم ایران است

رضا پهلوی در ادامه صحبت‌های خود از اقدامات سیاسی ایرانیان خارج از کشور و تأثیرگذاری آن‌ها در مسائل بین‌المللی یاد کرد. باید دانست که برخی از ایرانیان خارج از کشور که منظور رضا پهلوی بودند، به‌ویژه ایرانیان آمریکایی عضو نایاک، از اصلی‌ترین بازیگران خارجی برای تحریم ملت ایران بودند و هستند. طرح‌هایی که امثال علی واعظ در گروه بحران و تریتا پارسی در کنگره آمریکا و عناصر حاضر در وزارت خزانه‌داری آمریکا ارائه دادند، به‌عنوان منشأ تحریم‌های ایرانیان شناخته می‌شود.

بدیهی است که تحریم‌ها بیش از آن‌که به حکومت ایران آسیب بزند، به مردم عادی آسیب زده است و حتی اگر فرض بگیریم تحریم برای ضربه به حکومت است، ایرانیانی این کار را انجام دادند که خودشان آن سر دنیا در شرایط اقتصاد خوب و تحت حمایت مالی دولت آمریکا قرار دارند. آنگاه ربع پهلوی بجای حمایت از ایرانیان داخل کشور، حامی آن‌ها شده است. او در حالی از ایجاد صندوق‌های حمایتی تا زمان براندازی صحبت می‌کند که گویا نمی‌داند تحریم‌های سوئیفت بانکی اجازه تراکنش را نمی‌دهد.! حتی در اوج کرونا، بانک جهانی که خود را مستقل می‌داند، حاضر نشد از حق طبیعی کمک مالی ایران استفاده کند. حقی که برخی کشورها سالانه از آن استفاده می‌کنند. ربع پهلوی حتی نمی‌داند استفاده از اینترنت استارلینگ چه هزینه و تجهیزاتی نیاز دارد و گمان می‌کند تا چند روز آینده راه‌اندازی می‌شود!

او هیچ ابایی از تلاش علنی برای تحریم ایران ندارد و اعتراف می‌کند که از کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل برای افزایش فشار به ایران درخواست کرده است!

در نهایت باید به ربع پهلوی مجددا یادآور شد که مردم ایران سال ۵۷ از پهلوی‌ها و حکومت وابسته به آمریکا عبور کردند. با فرض محال، حتی اگر روزی جمهوری اسلامی را نخواهند، محال است به عقب بازگشته و سراغ امثال پهلوی‌ها و منافقین بروند.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.