×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| سانسور شکنجه‌گران داعشی توسط اصلاح‌طلبان و جریان معاند/ اینترنشنال سعودی: خبرنگاران روزنامه‌های اصلاح‌طلب را آزاد کنید

به گزارش تهران۲۴، خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

سانسور شکنجه گران داعشی توسط اصلاح‌طلبان و جریان معاند

در روزهای گذشته «آرمان علی وردی» طلبه بسیجی توسط اشرار داعشی مورد شکنجه قرار گرفته و در اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

یکی از دوستان این شهید، واقعه آن شب را این‌طور روایت می‌کند: «از ناحیه قدس به گردان ما مأموریت دادند و آنجا رفتیم. حدود ۵۰۰-۶۰۰ نفر جمعیت بود. رفتیم و نگاه کنیم که ببینیم اوضاع چطور است. من حواسم به یکی دیگر از بچه‌ها بود. یکی از دوستان‌مان را گرفتند. من رفتم او را کمک کنم و از دست آن‌ها نجات دهم، نگو از سمت دیگر هم آرمان را گرفتند. من این را نجات دادم، اما آرمان را برده بودند و هر چه گشتم پیدایش نکردم. همان حوالی، از بالای ساختمان‌ها داشتند روی سر ما بلوک و سنگ پرت می‌کردند. داشتیم این سنگ پرت کردن‌ها و بچه‌ها و اوضاع را جمع و جور می‌کردیم که دیدیم یکی از موتورها سرنشین ندارد. فهمیدیم آرمان هنوز برنگشته است.»

وی در ادامه گفت: «تلخی داستان آنجا بود که قبل از اینکه خودش را پیدا کنیم، پدرش فیلمش را برایم فرستاد و گفت: «بچه من کجاست الان؟» نگو فیلم آرمان خیلی زود منتشر شد. در حدی که ما هنوز خودش را پیدا نکردیم، فیلم منتشر شده بود و چرخیده بود و به دست پدرش رسیده بود. ما که در فیلم دیدیم سالم است و دارد صحبت می‌کند خیلی خوشحال شدیم. گفتیم که خدا را شکر سالم است و با خیال آرام‌تری دنبالش می‌گشتیم. نگو بعد از قطع کردن فیلمبرداری، سر آرمان را به جدول می‌کوبند و مغزش شکافته می‌شود. از بس با چوب این بچه را زده بودند تمام بازوهایش کبود شده بود.» 

فیلم منتشر شده از شکنجه این طلبه بسیجی توسط اوباش داعشی، قلب مردم را جریحه دار کرد. برخی از فعالین رسانه‌ای و کاربران فضای مجازی با یادآوری نحوه شهادت «محسن حججی»، شهادت این دو را یکسان و عاملین شهادت و شکنجه این دو را نیز یکسان و مشابه نامیدند. هر دو داعشی بودند، یک گروه داعشی های تکفیری و گروه دیگر داعشی های به‌ظاهر ایرانی و به‌ظاهر وطنی.

و اما نوع مواجهه جریان به‌ظاهر اصلاح‌طلب و رسانه‌های معاند با این واقع تلخ، یکبار دیگر نقاب از چهره این جریان انداخت و نشان داد که شعارهایی از جمله «نفی خشونت» و «اصلاح‌طلبی» و «گفت وگو» و…به قیافه این جماعت زار می زند.

امثال خاتمی و حجاریان و عبدی و بهزاد نبوی و آذر منصوری و شکوری راد و زیباکلام و جهانگیری و ابطحی و دیگر فعالین سیاسی به‌ظاهر اصلاح‌طلب هیچکدام در واکنش به این اقدام شنیع و رذیلانه واکنش نشان نداده و آن را محکوم نکردند. این دقیقاً همان کاری بود که رسانه‌های معاند از جمله بی بی سی فارسی و اینترنشنال سعودی و صدای آمریکا و رادیو فردا انجام دادند.

این طیف یکروز با تمسخر سربازان غیور حاج قاسم و مدافعان حرم، آنان را مورد هجمه قرار داده و دیگر روز در مقابل وحشی گری اوباش داعشی مهر سکوت بر دهان خود زده‌اند.

نکته قابل توجه و البته قابل تأمل و صدالبته قابل تأسف این است که روزنامه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب نیز به هیچ عنوان به این واقعه نپرداخته و آن را کامل سانسور کردند. این مسئله یکبار دیگر نشان داد که بخش قابل توجهی از جریان سیاسی به‌ظاهر اصلاح‌طلب و تروریست‌های داعشی، دو روی یک سکه هستند.

اینترنشنال سعودی: خبرنگاران روزنامه‌های اصلاح‌طلب را آزاد کنید

شبکه تلویزیونی اینترنشنال سعودی، بازوی رسانه‌ای موساد و مواجب‌بگیر بن سلمان برای چندمین بار به بازداشت خبرنگاران رسانه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب اعتراض کرد.

این شبه رسانه ضدایرانی در همین رابطه تاکید کرد: «شاهد هستیم که دوباره پرونده سازی بر علیه روزنامه نگاران صورت گرفته، آن هم برای انجام دادن ذات کار روزنامه نگاری و تهیه گزارش از یک اتفاق.»

اینترنشنال سعودی در ادامه تصریح کرد: «این در حالی است که این روزنامه نگاران هستند که در صف اول آگاه کردن مردم قرار دارند.» این رسانه ضدایرانی در ادامه خواستار آزادی خبرنگاران رسانه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب شد.

در روزهای گذشته روزنامه‌هایی از جمله شرق و هم میهن و دیگر رسانه‌های منتسب به جریان به‌ظاهر اصلاح‌طلب خواستار آزادی روزنامه نگاران و خبرنگارانی شدند که توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده بودند.

و اما نوع مواجهه شبه رسانه‌هایی از جمله اینترنشنال سعودی، بی بی سی و صدای آمریکا با این موضوع، بسیار قابل تأمل است. سؤال اینجاست که اینترنشنال سعودی که رسماً خواستار تحریم مردم ایران و تجزیه ایران و جنگ داخلی و اختلاف افکنی میان ملت ایران است، چرا باید برای دستگیری این خبرنگاران اینقدر عصبانی شود؟! مگر افراد مذکور خبرنگار این رسانه بودند؟!

لازم به ذکر است که بی بی سی فارسی و اینترنشنال سعودی پیش از این بارها صراحتاً اذعان کرده بودند که به دلیل فقدان خبرنگار مستقر در ایران، امکان پوشش دقیق اخبار را ندارند؛ اما با فعالیت برخی افراد در پوشش خبرنگار در رسانه‌های اصلاح‌طلب، این خلاء و نقطه ضعف رسانه‌های معاند تا حد زیادی جبران شد.

در روزهای گذشته در بخشی از بیانیه تبیینی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پیرامون حوادث اخیر در کشور، تاکید شده بود که برخی خبرنگاران شاغل در رسانه‌های اصلاح‌طلب در دوره‌هایی که با عنوان «جنگ ترکیبی و براندازی نرم» توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برگزارشده بود، شرکت کرده بودند.

نکته قابل توجه اینجاست که مطالبی که پیش از این توسط خبرنگاران بازداشت شده منتشر می‌شد، بارها توسط رسانه‌های معاند به صورت ویژه بازنشر شده است. در حقیقت افراد مذکور در پوشش خبرنگار داخلی، نقش خبرنگار نیابتی را برای دشمن ایفا می‌کردند.

یکی از این افراد در دوره‌های ترکیه، چک (پراگ)، آفریقای جنوبی، برای دوره‌های به‌ظاهر آموزش خبرنگاری شرکت کرده است،  در این دوره‌ها، پراگ صراحتاً درباره براندازی بوده است.

در سال‌های گذشته اسنادی منتشر شد که نشان می‌داد برخی از خبرنگاران فعال در رسانه‌های اصلاح‌طلب با نام مستعار در رسانه‌های معاند فعال بوده و به نوعی به صورت نیابتی به تهیه خوراک رسانه‌ای برای آنها اقدام می‌کرده‌اند.

تکرار ادبیات دشمن و برچسب زنی به نیروهای انقلابی تحت عنوان «تندروی»

«اسماعیل گرامی مقدم» سخنگوی سابق حزب اعتماد ملی که پس از نقش‌آفرینی در فتنه ۸۸ مدتی از کشور خارج شد اما مجدد به کشور بازگشت، در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «اقلیت اصولگرایان در ایران کشور را با آزادسازی قیمت‌ها دچار تورمی بی‌سابقه در طول تاریخ خود کرده‌اند. طرح صیانت را اجرا کرده‌اند و…در پرونده هسته‌ای برخی تصور می‌کردند با یکدست شدن قدرت، موضوع به سرانجام برسد، اما نه تنها برجام احیا نشد، بلکه به کما رفت. اوضاع مسکن هم به اندازه‌ای بحرانی شد که دیگر مردم برای مسکن اجاره‌ای هم دغدغه داشتند. اصولگرایان تصور نمی‌کردند حذف اصلاح‌طلبان تا این اندازه هزینه داشته باشد…بسیاری از اصولگرایان زمینه حضور تندروهای جناح راست را فراهم کرده‌اند.»

این روزنامه به‌ظاهر اصلاح‌طلب، دولت رئیسی را به تندروی متهم کرده است. این دقیقاً همان ادبیاتی است که رسانه‌های معاند علیه دولت و حاکمیت در ایران به کار می‌برند.

رهبر معظم انقلاب- ۳۰ دی ۱۳۹۴- فرمودند: «یک عادتی هم در بعضی پیدا شده است که همین‌طور مدام تکرار می‌کنند «تندروها، تندروها»؛ خب بله، تندرَوی و کندرَوی -طرف افراط و تفریط- هر دو بد است، این معلوم است امّا [اینکه] تندروی چیست، کندروی چیست، خطّ میانه کدام است، چیزهای خیلی واضح و روشنی نیست، جزو مسائل بیّن نیست، تبیین لازم دارد. چون برای ما خیلی زیاد خبر می‌آید؛ این روزنامه‌ها و مطبوعات گوناگون را هم آدم نگاه می‌کند، من می‌فهمم که بعضی وقتی میگویند تندروی، جریان حزب‌اللّهی و مؤمن مورد نظرشان است؛ نه، جریان مؤمن را، جریان انقلابی را، جوانان حزب‌اللّهی را متّهم نکنید به تندروی؛ این‌ها همان کسانی هستند که با همهٔ وجود، با همهٔ اخلاص در میدان حاضرند، آنجایی هم که دفاع از مرزها لازم باشد، دفاع از هویّت ملّی لازم باشد، مسئلهٔ جان دادن و خون دادن مطرح باشد، همین‌ها هستند که به میدان می‌آیند.»

ایشان همچنین- ۵ اسفند ۱۳۹۴- تاکید کردند: «نکتهٔ دیگر این است که ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم؛ من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید می‌کنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بندهٔ حقیر هستم. میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمی‌زند.»

مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کردند: «آن‌هایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آن‌هایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّم‌تر و پایدارترند؛ حزب‌اللّهی‌ها را میگویند تندرو. میانه‌رو [هم] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد. در ادبیّات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال اینها، معنای تندرو و میانه‌رو این است: تندرو کسی است که پایبند انقلاب است، میانه‌رو کسی است که در مقابل خواسته‌های آنها تسلیم است.»

ایشان در ادامه گفتند: «به داعش هم میگویند تندرو؛ داعش تندرو است؟ داعش منحرف است؛ منحرف از اسلام است، منحرف از قرآن است، منحرف از صراط مستقیم است. ما به این معنا تندرو نداریم. توجّه کنند ادبیّاتی که دشمن به کار می‌برد و معنای خاصّی را که در نظر دارد ما تکرار نکنیم.»

ناگفته نماند که اسماعیل گرامی مقدم در این اظهارنظر از یکسو اقدامات مثبت دولت سیزدهم را سانسور می‌کند و از سوی دیگر به هیچ عنوان به این مسئله اشاره نمی‌کند که دولت روحانی، کشور را با چه وضعیتی به دولت رئیسی تحویل داد.

پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.