×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| تطهیر همجنسبازی در روزنامه شرق با ادبیات مشابه رسانه‌های معاند/ اتهام زنی مشترک اصلاح‌طلبان و جریان ضدانقلاب علیه نظام

به گزارش تهران۲۴، خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

تطهیر هم‌جنس‌بازی در روزنامه شرق با ادبیات مشابه رسانه‌های معاند

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «انتخابات ترکیه و مسئله حجاب» نوشت: «رجب طیب اردوغان…در خصوص موضوعی که مدت‌ها پیش طرفدار آن بوده، پیشنهاد برگزاری رفراندوم برای حجاب و گنجاندن آن در قانون اساسی را داده است. رئیس‌جمهور ترکیه برای حفاظت بهتر از “نهاد خانواده” که به گفته او پیوند زن و مرد از ارکان آن است، حتی خواهان این است که بحث را به بازنگری در برخی موارد دیگر بکشاند. اردوغان با حمله مستقیم به جامعه رنگین‌کمانی LGBTQ به صراحت تأکید کرده است: “خانواده قوی یعنی یک ملت قوی”. آیا دگرباشان جنسی جایگاهی در یک خانواده قوی دارند؟ جواب منفی است.»

این روزنامه اصلاح‌طلب ضمن پیشنهاد برگزاری رفراندوم با موضوع حجاب، از همجنسبازان با عنوان «جامعه رنگین‌کمانی»! نام‌برده است. این عنوان فریبنده و دروغ، دقیقاً همان کلیدواژه‌ای است که رسانه‌های معاند برای تطهیر و بزک هم‌جنس‌بازی به کار می‌برند.

رسانه‌هایی ازجمله بی‌بی‌سی فارسی، اینترنشنال سعودی، صدای آمریکا، رادیو فردا و دیگر رسانه‌های همسو در سال‌های اخیر ضمن تطهیر و بزک هم‌جنس‌بازی، پروژه ویژه‌ای را برای قبح زدایی و عادی سازی این انحراف جنسی کلید زده‌اند.

اگر دقت کرده باشید تقریباً در تمامی تجمعات هفته‌های اخیر جریان برانداز در خارج از کشور، پرچم همجنسبازان نیز مشاهده می‌شود.

و اما اکنون یک رسانه داخلی که از بودجه بیت المال نیز استفاده می‌کند در اقدامی تأمل‌برانگیز از همان ادبیات و دست فرمان رسانه‌های معاند در تطهیر و بزک همجنسبازی استفاده کرده است.

لازم به ذکر است که نشریه فارین پالیسی در شهریور ۱۳۹۵ در مقاله‌ای تحلیلی اذعان کرده بود که ترویج همجنسبازی در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) از ارکان سیاست خارجی آمریکا در این منطقه است.

با مطالعه این مقاله به این مسئله پی می‌بریم که دولت آمریکا با قبح شکنی، عادی سازی و در نهایت ارزش نمایی یکی از بزرگ‌ترین تابوهای جوامع اسلامی یعنی «انحرافات جنسی»، قصد دارد پروژه سیاسی خود را با عنوان فریبنده «دموکراتیک سازی جوامع خاورمیانه‌ای» به پیش ببرد.

حال سؤال اینجاست که روزنامه شرق چرا در جهت این پروژه مخرب و ضدانسانی دولت آمریکا قدم برداشته است؟!

اتهام زنی مشترک اصلاح‌طلبان و جریان ضدانقلاب علیه نظام

روز گذشته جبهه اصلاحات بیانیه‌ای تحت عنوان «تحلیل اعتراضات فراگیر در کشور» را منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «پنجاه روز از فاجعهٔ جان‌باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و موج گستردهٔ اعتراضی که برانگیخت می‌گذرد…اعتراضات کنونی ابتدا با پیشگامی زنان و جوانان دههٔ هشتادی و با محوریت شعار “زن، زندگی، آزادی” آغاز شد…اعتراضات، فرانسلی، فراجنسیتی، فرامنطقه‌ای، فراطبقاتی و فراقومی برای بازپس گرفتن “زندگی” است…این اعتراضات و مطالبات، برآمده از سالها “سیاستِ انکار”، “سیاست به رسمیت نشناختن”، “مسائل انباشتهٔ حل ناشده”، “تحقیر شهروندان متکثر” و “سرکوب زندگی” است.»

 در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «حاکمیت پدرسالار و مداخله‌گر، به رسمیت نشناختن سلائق و سبک‌های مختلف زندگی شهروندان، تهی بودن عرصه سیاست از احزابی که اقشار مختلف اجتماعی را نمایندگی کنند، تبعیض‌های انباشته علیه زنان…یک دهه میانگین رشد اقتصادی “صفر”، دو برابر شدن فقر در ۵ سال، تحریم‌های اقتصادی شدید و افزایشِ محاصره و انزوای ایران، تورم حدوداً ۴۰ درصدیِ چندساله، وجود فساد افسارگسیخته و نهادینه شده، قربانی شدنِ زندگی پیش‌پای اقتدارگرایی فرهنگی و اجتماعی، کاهشِ شدیدِ ظرفیت حل مسأله‌ایِ نهادهای حکمرانی، کاهشِ شدید امید به اثربخشیِ نهادهای انتخابی…حاکمیت می‌بایست حق اعتراض و بیان خواسته‌های مسالمت‌آمیز گروه‌های مطالبه‌گر مردم را، “در عمل” به رسمیت بشناسد و با نهایت رواداری با آنان مواجه شود و برای تأمین امنیت، از اعمال خشونت پرهیز کند. ما خصوصاً دقت در حفظ جان‌ها و رعایت حرمت دماء شهروندان ایرانی را اکیداً از حاکمیت خواستاریم.»

در این بیانیه ضمن محکوم کردن مجموعه حاکمیت در ایران، به هیچ عنوان به دخالت‌های دولت‌های خارجی ازجمله آمریکا، انگلیس و آل سعود اشاره نشده است. همچنین اقدامات رژیم موقت اسرائیل نیز مورد اشاره قرار نگرفته است.

در این بیانیه نه از داعش نام‌برده شده و نه گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب محکوم شده‌اند. هیچ خبری هم از محکومیت اقدامات آشوبگران نیست. انگار نه انگار که آشوبگران گلوی پلیس را پاره کردند و یکی از مأمورین را آتش زدند و یک طلبه بسیجی را شکنجه کردند و یک روحانی را ترور کردند و…

این بیانیه دقیقاً با ادبیات رسانه‌های معاند تنظیم شده است و اگر تابلوی جبهه اصلاحات را از آن برداریم و تابلوی بی‌بی‌سی فارسی یا صدای آمریکا یا اینترنشنال سعودی را بر آن بگذاریم، مخاطب اصلاً تعجب نمی‌کند.

علیرغم آنکه جریان اصلاحات خود را در نقطه مقابل جریان برانداز معرفی می‌کند اما این دو در بزنگاه‌ها همواره به مثابه تو لبه یک قیچی عمل کرده و علیه مردم و حاکمیت در ایران اقدام می‌کنند.

پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.