×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| دستور ادامه آشوب و تطهیر اغتشاشگران توسط مدیر دولت روحانی/ استقبال BBC از تمرکز اصلاح‌طلبان بر سلبریتی‌ها

به گزارش تهران۲۴، خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

دستور ادامه آشوب و تطهیر اغتشاشگران توسط مدیر دولت روحانی

«اشرف بروجردی» فعال اصلاح طلب که در دولت روحانی نماینده رئیس جمهور در شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و رئیس کتابخانه ملی بود در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است: «مردم اعتراض خود را همچنان ادامه خواهند داد و از خواسته‌های خود کوتاه نمی‌آیند، این حاکمیت است که باید خود را به مردم اثبات کند. ادامه این وضعیت برای حاکمیت مخاطره‌آمیز است، ‌چرا که مردم راه خود را شناخته‌اند. کسانی که مجری سیاست‌های نظام هستند، تصمیم‌سازی می‌کنند و در کل مسوولان کشور، باید در گفتار، منش و عمل نشان دهند که حرف مردم را شنیده‌اند و تغییر کرده‌اند.»

این فعال اصلاح طلب در ادامه گفت: «باید سیاست چماق و هویج کنار گذاشته شود و سیاست اقناع عمومی و مشارکت بالای شهروندان در پیش گرفته شود… من هم معتقدم که پیگیری مطالبات در یک چنین برهه تاریخی بسیار دیر است، مردم حق دارند اعتماد کافی به سیستم نداشته باشند. بنابراین اینجا باید یک «اگر» بکاریم و آن اینکه اگر متولیان امر به واقع قصد شنیدن صدای مردم و اصلاح امور را داشته باشند، در اولین گام باید تصمیم و عزم و اراده خود را به صورت عملی نشان دهند. حاکمیت باید به سمت اقناع عمومی و پاسخگویی به مطالبات مردم حرکت کنند.»

وی همچنین در مصاحبه با وبسایت انصاف نیوز اظهارات تأمل برانگیزی را بیان کرده است. اظهارات وی با رسانه های معاند مواجه شده است. در همین رابطه بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت:«اشرف بروجردی، رییس سابق کتابخانه ملی ایران در مصاحبه‌ای گفته اعتماد مردم به حکومت مانند سال‌های آخر حکومت محمدرضا پهلوی، از بین رفته و مسئولان اگر نمی‌خواهند به آنجا برسند که شاه سابق رسید، «به جنگ مردم نروند؛ روبه‌روی مردم نایستند و کنار مردم قرار بگیرند.»

بی بی سی فارسی در ادامه نوشت:«اولین معاون زن وزارت کشور در دوره وزارت عبدالواحد موسوی لاری در دولت محمد خاتمی، در مصاحبه با انصاف‌نیوز با اشاره به «بی‌اثر بودن گفتگو» در شرایط فعلی توضیح داده است:باید به نوعی به حاکمیت تفهیم کرد که خواست او خواست مردم نیست.»

دشمن به طرق مختلف در پی ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم و تعمیق و گسترش آن است. در این میان برخی فعالین و رسانه های اصلاح طلب با مشارکت در این پروژه ضدایرانی، به اجرا و پیشرفت آن کمک می‌کنند.

بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب ۲ موضوع را تعمدا سانسور می کنند. یکی نقش دشمن و در رأس آن آمریکا در مشکلات موجود و دیگری محکوم کردن اغتشاشات و آشوبگری در داخل کشور است.

خانم بروجردی و همفکران وی به این سوال پاسخ نمی دهند که با کسی که گلوی پلیس را پاره کرده و مأمور حافظ امنیت را آتش می زند و همچنین با کسی که طلبه بسیجی را شکنجه کرده و یا تروریستی که در حرم شاهچراغ به زنان و کودکان حمله می کند، باید گفتگو کرد؟!

استقبال BBC از تمرکز اصلاح طلبان بر سلبریتی ها

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «بازداشتی‌ها و ممنوع الخروجی‌های هنرمندان» نوشت:«در جریان ناآرامی ها و اتفاقات اخیر کشور، جمعی از هنرمندان سینما و تئاتر و موسیقی هم به خاطر برخی اظهار نظر ها دستگیر ، ممنوع الخروج یا ممنوع الکار شدند. اظهار نظر درباره آنچه امروز در کشور رخ می دهد، همچون شمشیر دولبه است، مخصوصا اگر چهره شناخته شده ای باشید. حدود دو ماه پیش کمیته‌ ای تحت عنوان کمیته حمایت حقوقی و قضایی از سینماگران در خانه سینما تشکیل شد. در این کمیته همایون اسعدیان، علیرضا حسینی، مهدی کوهیان، علی مردانه و نغمه دانش آشتیانی حضور دارند. این کمیته برای حمایت حقوقی و قضایی از سینماگران که در وقایع اخیر یا قبل از آن احضار، ممنوع‌الخروج، ممنوع‌الکار و یا بازداشت و زندانی شده‌اند، تشکیل شده است و با همکاری خانه تئاتر و موسیقی لیستی ۱۰۰ نفره از هنرمندان ممنوع الخروج و بازداشتی تهیه کرده و خبر از ممنوع الخروجی اکثر بازیگران مشهور و کارگردان‌ها می دهد.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«نمی شود چون کسی حرفی زد شدیدترین حکم‌ها برایش صادر شود!  این مملکت برای ۸۰ میلیون آدم است . تمرین دموکراسی در ایران سابقه خوبی ندارد. شاید ادای آن را در آوریم ولی تمرین دموکراسی در چند صد سال گذشته در ایران نبوده و الان هم نیست، اگر کسی مخالف  حرف‌ بزند  به من بر خواهد خورد و این بد است. امیدوار هستیم که  وفاق همگانی رخ دهد تا همه به آرامش برسند. جامعه احساس خستگی دارد،. من فعلا فقط می توانم همین را بگویم.»

این گزارش روزنامه شرق با استقبال رسانه های ضدانقلاب مواجه شد. در همین رابطه بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت:«روزنامه شرق در گزارشی به نقل از مسئولان خانه سینما خبر داده که حدود ۱۰۰ نفر از سینماگران بازداشت یا ممنوع الخروج شده‌اند…روزنامه شرق به نقل از اعضای کمیته حمایت حقوقی و قضایی از سینماگران در خانه سینما از «شرایط پر التهاب» سینما گزارش داده و اینکه جریان لغو قراردادهای هنری، ممنوعیت از کار و توقیف گذرنامه هنرمندان ادامه دارد.در جریان اعتراضات سراسری بعد از مرگ مهسا امینی در ایران، شمار زیادی از چهره‌های مشهور سینما با معترضان اعلام همراهی کردند و زنانی مانند کتایون ریاحی و اخیرا ترانه علیدوستی حجاب از سر برداشتند.»
«سعید حجاریان» از لیدرهای جریان اصلاحات و از محکومین فتنه ۸۸ در تیرماه ۱۳۹۷ در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود:«ممکن است، مردم جملگی اصلاح‌طلبان را پس بزنند و میان هسته سخت پالایش شده و دیگر اصلاح‌طلبان تمایزی نگذارند.  اصلاح‌طلبان در صورت قرار گرفتن در چنین وضعیتی باید سیاست‌های خود را به‌تعبیر مولانا از دهان غیر مطرح کنند. به این معنا که سیاست‌های‌شان را نخست با گروه‌های مرجع جدید شامل هنرمندان، مشاهیر و… در میان بگذارند و پس از دریافت بازخوردها و اعمال تغییرات احتمالی، سیاست‌ها توسط همان گروه‌های مرجع جدید در جامعه منعکس شود. یعنی عملا اصلاح‌طلبان در این فاز در پشت صحنه قرار بگیرند.»

این فرمول چندین سال است که توسط اصلاح طلبان اجرا شده و در آشوب های اخیر هم شاهد اجرای آن بوده ایم. نکته قابل توجه اینجاست که رسانه های دشمن و از جمله بی بی سی فارسی از این رویکرد به صورت ویژه حمایت می کنند.
لازم به ذکر است که در روزهای گذشته وزیر اطلاعات گفته بود برخی سلبریتی ها اکانت خود در فضای مجازی را به سازمان های جاسوسی غربی-عبری و برخی حکام مرتجع در منطقه فروخته اند.

استقبال اینترنشنال سعودی از اظهارات مدرس آشوب خیابانی در روزنامه اصلاح طلب

اینترنشنال سعودی در مطلبی با عنوان «طوری از مخاطرات انقلاب می گویند که گویی وضع موجود بهشت برین است» نوشت:«اصف بیات، جامعه‌شناس ایرانی در یادداشتی که روزنامه «اعتماد» منتشر کرده با اشاره به افرادی که از خطرات تغییرات انقلابی می‌گویند، گفت: انچنان از ریسک و مخاطرات تغییرات انقلابی صحبت می‌شود که گویی وضع موجود بهشت‌برین است…. هزینه‌های وضع موجود را باید از مهسا امینی پرسید.»

این عضو جریان ضدانقلاب در روزنامه اعتماد نوشته بود: «برخی آنچنان از ریسک و مخاطرات تغییرات انقلابی صحبت می‌شود که گویی «وضع موجود» بهشت برین است. چرا ما مخاطرات و هزینه‌های «وضع موجود» را فراموش می‌کنیم؟…اغلب مردم معمولا علاقه‌ای به شرکت در خیزش‌های بزرگ سیاسی نشان نمی‌دهند. آنها هم مانند هر انسان معقولی خواهان برآورده شدن خواسته‌های‌شان به طریق آرام و مسالمت‌آمیز در چارچوب اصلاحات ساختاری هستند. ولی مردم زمانی تن به ریسک می‌دهند که احساس کنند راه‌های اصلاحات ساختاری بسته شده و دیگر راه دیگری نیست جز پذیرفتن احتمال مخاطرات. این زمانی است که آنها عذاب «وضع موجود» را بیش از مخاطرات مبارزه انقلابی در وجود خود احساس می‌کنند.»

در ادامه این مطلب آمده است: «توجه کنید که چگونه بسیاری از مردم کشورهای عربی پس از دور اول انقلابات بهار عربی از جمله سوریه  که با خود این همه تخریب و کشتار و بی‌خانمانی به همراه آورد از ورود به انقلاب دست برنداشتند و دور دوم خیزش‌های انقلابی را در الجزایر، عراق، لبنان  و سودان رقم زدند. آیا این مردمان احساساتی و فاقد عقلانیت بودند یا که منطقی در ورای عملکردشان وجود داشت؟»

لازم به ذکر است که در هفته های گذشته، آصف بیات در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود:«اعتراضات کنونی در ایران، خیزشی برای بازپس گیری جوانی های برباد رفته، زندگی های ناکرده، شادی های سرکوب شده و آرزومندی یک زندگی عادی و آبرومندانه است.»

این مصاحبه با استقبال رسانه های معاند مواجه شده و رادیو فردا(ارگان رسانه ای سیا) با آب و تاب آن را بازنشر داده بود. لازم به ذکر است که آصف بیات نویسنده کتاب «سیاست های خیابانی»- بخوانید شورش های خیابانی- است.

پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.