×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازیکنان تیم ملی فوتبال و رئیس‌جمهور به هم چه گفتند؟

به گزارش تهران۲۴، ملی‌پوشان فوتبال کشورمان پیش از اعزام به قطر برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همراه با مسئولان فدراسیون و وزیر ورزش و جوانان به دیدار سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان رفتند.

در ادامه صحبت‌های ریاست جمهوری ،کارلوس کی‌روش و برخی ملی پوشان را این جلسه می‌خوانید: 

رئیس جمهور: انگیزه، غیرت و شجاعت مهم‌ترین شاخصه‌های ورزشکاران ایرانی در میادین مختلف ورزشی است که باید خدای متعال را بخاطر داشتن این نعمت بزرگ شاکر بود.

رئیس‌جمهور در ادامه خطاب به بازیکنان تیم ملی فوتبال، افزود: اکنون که خدای متعال به واسطه تلاش و همت شبانه‌روزی‌تان، نعمت و افتخار بزرگ پوشیدن لباس تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران را به شما هدیه کرده است، با تلاش مضاعف این نعمت بزرگ را در مسیر شاد کردن ملت ایران به‌کار بگیرید.

رئیسی، توکل به خدای متعال را رمز موفقیت و پیروزی در عرصه‌ها و میادین سخت عنوان و اظهار کرد: وقتی شما شاد کردن دل ملت ایران و دوستداران ایران اسلامی و نیز عزت و سربلندی این کشور را هدف خود قرار دهید، حتم بدانید خدای متعال هم عنایت و حمایت خود را از شما دریغ نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه با خاطرنشان کردن این نکته که برای برافراشته شدن پرچم پرافتخار این کشور و سربلند و سرافرازی نام ایران در دنیا خون صدها هزار شهید بر زمین ریخته شده، تصریح کرد: این موضوع اهمیت صیانت از حرمت و قداست پرچم جمهوری اسلامی ایران را دو چندان کرده است.د

رئیسی با بیان اینکه کسانی که نمی‌خواهند پیروزی و موفقیت جوانان ایرانی را ببینند به دنبال برهم زدن تمرکز شما هستند، گفت: در این زمینه به شدت مراقبت کنید، به هیچ‌وجه اجازه ندهید هیچ جریان یا مسأله‌ای تمرکز شما را برهم بریزد و همه عزم و همت‌تان را صرف افتخارآفرینی برای کشورتان کنید.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دشمنان و بدخواهان قصد دارند، پیروزی‌ها و موفقیت‌ها را به کام ملت ما تلخ کنند، افزود: تلاش تیم ملی در زمین مسابقه از جمله آوردگاه‌هایی است که می‌تواند موجب تقویت انسجام و همدلی بیشتر ملت بزرگ ایران و ناکام ماندن خواست دشمنان شود.

رئیسی با تأکید بر اینکه حمایت و پشتیبانی دولت از تیم ملی فوتبال و همچنین همه ورزشکاران، قهرمانان و نام‌آوران ایران اسلامی، قطعی و حتمی است از اعضای حاضر خواست سلام گرمش را به سایر اعضا که در قطر به تیم ملی اضافه خواهند شد، برسانند.

در انتها، رئیس‌جمهور با این دعا که ان‌شاءالله خدای متعال با اراده پولادین شما پیروزی‌ها و موفقیت‌های پی‌درپی را نصیب ملت ایران گرداند، تیم ملی را بدرقه کرد.

علیرضا بیرانوند: خیلی خوشحال هستم که همراه سایر بچه‌ها اینجا هستیم از شما (رئیس جمهور) نیز ممنون هستیم که ما را دعوت کردید و این موضوع باعث افتخار است. باید تاریخ را در جام جهانی بسازیم. امیدوارم بتوانیم برای اولین‌بار از گروه‌مان صعود کنیم. باز هم از دعوت شما تشکر می‌کنم و از شما خواهش می‌کنم همه جوره ما را حمایت کنید. تا جایی که توانستیم تلاش کردیم و زحمت کشیدیم. ۶ روز دیگر بیشتر به شروع جام جهانی باقی نمانده و از الان به جز تمرکز چیزی برای آدم نمی‌ماند. وقتی هم نیست که بخواهیم بیشتر یاد بگیریم. شما باید از لحاظ روحی و روانی به ما کمک کنید تا بتوانیم با دست پر بازگردیم و تاریخی که در جام جهانی هست، بسازیم تا برای همیشه برای مردم و کشور ما ماندگار باشد. ان‌شاءالله بتوانیم شما را هم خوشحال کنیم.

وحید امیری:‌ از شما به خاطر وقتی که در اختیار تیم ملی قرار دادید خیلی ممنون هستم. همیشه نسبت به ورزش کشور به ویژه فوتبالیست‌ها که واقعاً از سرمایه‌های کشور هستند لطف داریم. آقای رئیس جمهور ما شاهد تلاش شبانه‌روزی کادر فنی، اعضای هیأت رئیسه فدراسیون و بازیکنان هستیم که تمام تلاش‌شان این است تا در این تورنمنت بین‌المللی که بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیا است بتوانیم نتیجه آبرومندانه‌ای برای کشورمان بگیریم. ان‌شاءالله پرچم ایران را در جایگاه بالاتری قرار بدهیم. خواسته ما از شما این است که حمایت مادی و معنوی خود را از تیم ملی دریغ نکنید. خودتان می‌دانید این جام جهانی هم از لحاظ جغرافیایی و هم از لحاظ شرایط گروهی برای کشور ما خاص است.

مرتضی پورعلی گنجی: خیلی خوشحال هستم که ما را به جمع خود دعوت کردید و می‌خواهید حمایت خود را به ما نشان بدهید. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که راه دشوار است اما  انگیزه ما هم زیاد است. تمام تلاش خود را می‌کنیم به عنوان فوتبالیست و بازیکن تیم ملی در زمین بازی دل مردم کشورمان را شاد کنیم. 

رامین رضائیان: فقط می‌خواهم به عنوان عضو کوچکی از تیم ملی حرفی کوچک بزنم. این قول را می‌دهم تمام بازیکنانی که در این جلسه هستند و نفراتی که قرار است در قطر به تیم ملی ملحق شوند و هر کسی که بازی می‌کند یا روی نیمکت است با جان دل در و با قدرت در زمین می‌جنگیم. نشان می‌دهیم ما ورزشکاران قرار است با تمام وجود در زمین بازی کنیم تا در مقابل حریفان ذره‌ای در این شرایط نابسامان که به هر دلیلی که ایجاد شده مقداری دل مردم را شاد کنیم. از مردم هم می‌خواهم کنار ما باشند و دعا کنند تا بتوانیم با تمام وجود طبق تلاش و برادری که در زمین داریم دل آنها را شاد کنیم.

کارلوس کی‌روش: همانگونه که حمید سجادی گفت ما درون زمین بهتر صحبت می‌کنیم. شاید نتوانیم پشت میکروفن زیاد خوب صحبت کنیم. اجازه بدهید از جانب خودم و بازیکنان تیم ملی به خاطر حضور در اینجا که خانه مردم و ریاست جمهوری است، تشکر کنم. از میزبانی شما بسیار سپاسگزاریم. همانگونه که همه می‌دانند این جام جهانی به این دلیل که در آبان و آذر برگزار می‌شود بسیار خاص است. جام جهانی برای اولین‌بار قرار است در این ماه برگزار شود. به همین دلیل ما هم تصمیمات خاصی گرفته‌ایم. البته ایمان و اطمینان دارم تک تک بازیکنان بیشترین و بالاترین تلاش خود را برای موفقیت تیم خواهند کرد. همیشه اینگونه بوده که بازیکنان تا سرحد توان تلاش کرده‌اند و این بار هم اطمینان دارم در زمان بازگشت همه به عملکرد بازیکنانم افتخار خواهند کرد. نتایج بازی‌ها دست خداوند  است. اما روحیه جنگجویانه و برد ما شکی نیست که در تک تک دقایق بازی جاری خواهد بود. 

به گزارش فارس، در پایان این مراسم پیراهن شماره ۱۲ تیم ملی به‌ عنوان یار دوازدهم تیم ملی به همراه کتاب جام جهانی فوتبال از سوی محمدمهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و مهدی محمدنبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال به رئیس‌جمهور اهدا شد.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.