×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| تبلیغ کتاب «آموزش اغتشاش» توسط روزنامه شرق/هم‌صدایی روزنامه کرباسچی با دشمن با مشارکت در کمپین «نه به اعدام»

به گزارش تهران۲۴، خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

هم‌صدایی روزنامه کرباسچی با دشمن با مشارکت در کمپین «نه به اعدام»

روزنامه هم‌میهن- به مدیرمسئولی غلامحسین کرباسچی- در مطلبی با عنوان «صدور سه حکم اعدام؛ در آستانه جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران» نوشت: «قوه قضاییه از محکومیت سه نفر دیگر از دستگیرشدگان ناآرامی‌های اخیر در تهران به اعدام خبر داد.»

این روزنامه اصلاح‌طلب در مطلب مذکور این‌گونه القاء می‌کند که اقدام قوه قضاییه در آستانه جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران، اقدامی نسنجیده و بی‌موقع است.

این روزنامه همچنین از این افراد با عنوان «دستگیرشدگان ناآرامی‌های اخیر» نام برده است. این در صورتی است که این افراد کسانی هستند که با شرارت و آشوبگری، به قتل عمد اقدام کرده‌اند. ادبیات بکاررفته در این روزنامه اصلاح‌طلب و موضع گیری آن نسبت به حکم اعدام آشوبگران و اوباش داعشی، دقیقاً همراستا با ادبیات رسانه‌های معاند از جمله بی بی سی فارسی و اینترنشنال سعودی است.

متاسفانه برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب با تطهیر و تبرئه آشوبگران، طوری القاء می‌کند که گویی این افراد صرفاً به یک اعتراض ساده در خیابان اقدام کرده‌اند. این در حالی است که برخی از این افراد، با خودرو، مأموران امنیت را زیر گرفته‌اند. برخی دیگر با شکنجه طلبه بسیجی، وی را به شهادت رساندند و…

لازم به ذکر است که در هفته‌های گذشته یکی از خبرنگاران روزنامه هم‌میهن به اتهام همکاری با سازمان جاسوسی آمریکا بازداشت شد. در بخشی از بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه درباره خبرنگار روزنامه هم‌میهن آمده است: «”الف. م”(خبرنگار روزنامه هم‌میهن) با استفاده از پوشش خبرنگاری با حضور فوری در شهرستان سقز، به تحریک اطرافیان مرحومه، کارگردانی برخی صحنه‌ها و انعکاس اخبار و تصاویر جهت دار از مراسم تشییع، تدفین و تجمعات شکل گرفته در آن شهر به ایفای مأموریت پرداخت. این فرد نیز آموزش دیدهٔ دوره‌های رژیم مافیایی آمریکا در کشورهای خارجی است؛ ضمن آنکه نقش منبع اولیه خبرسازی برای رسانه‌های بیگانه را ایفا کرده است.»

تبلیغ کتاب «قصه نویسی برای روحیه دادن به آشوبگران» توسط روزنامه شرق

متاسفانه برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در هفته‌های اخیر به طرق مختلف در آتش آشوب و اغتشاش دمیده و ضمن متهم کردن حاکمیت و نفرت پراکنی علیه نیروهای مدافع امنیت، اوباش داعشی را تطهیر و تبرئه کرده‌اند.

این رسانه‌ها همچنین آشکارا به کلاس آموزشی اغتشاش و آشوب نیز بدل شده‌اند. برای نمونه اخیراً وبسایت «شبکه شرق» که منتسب به روزنامه شرق است در مطلبی به معرفی یک کتاب درخصوص «فراخوان‌های اجتماعی و سیاسی» پرداخته است.

سؤال اینجاست که این رسانه اصلاح‌طلب چرا دقیقاً همزمان با آشوب و اغتشاش در برخی شهرها، کتابی درباره فراخوان‌های سیاسی و اجتماعی منتشر کرده است؟!

این رسانه اصلاح‌طلب در معرفی این کتاب نوشته است: «چرا کنش جمعی به داستان نیاز دارد؟…از دید نویسنده، اغلب محققان حوزه اجتماعی و سیاسی در تبیین و تحلیل کنش جمعی از مقوله کلیدی «روایت و قصه» غافلند و این نادیده گرفتن باعث می‌شود سرنخ‌های مهم برای توصیف و تحلیل چگونگی و چرایی رفتار مردم حول یه کنش جمعی از دست رود و تحلیلی ناقص ارائه شود. قصه‌ها از دید نویسنده تنها پوسته سیاست نیستند بلکه قلب سیاست‌اند.»

شرق در ادامه تصریح کرده است: «قصه نقش محرکی اثرگذار را دارد که با قراردادن رویدادها… بر تجربه‌های افراد نظمی معنادار ایجاد می‌کند. در قصه، احساسات هم فعال می‌شوند…در هم تنیدگی احساس و شرح داستان، قصه را جاندار می‌کند و این جان یافتن قصهٔ خوب، امکان تسخیر بدن‌ها و ذهن‌ها را ایجاد می‌کند.»

و باز هم قابل ذکر است که در هفته‌های گذشته یکی از خبرنگاران روزنامه شرق به اتهام همکاری با سازمان جاسوسی آمریکا بازداشت شد. در بخشی از بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه درباره خبرنگار روزنامه شرق آمده است که وی در دوره‌هایی که با عنوان «جنگ ترکیبی و براندازی نرم» توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برگزارشده بود، شرکت کرده بودند.

در همین رابطه در این بیانیه آمده است: «ردّ اطلاعاتی و عملیاتی تعدادی از عناصر مذکور در اغتشاشات اخیر و پیش از آن نیز مشاهده و حسب مورد اقدام مقتضی به‌عمل‌آمده است. به‌عنوان‌مثال انتشار اولین عکس از مرحومه امینی روی تخت بیمارستان توسط «ن.ح» صورت گرفت که از آموزش‌دیدگان همین دوره‌ها در خارج از کشور بود. او با استفاده از پوشش خبرنگاری از اولین افرادی بود که در بیمارستان حضور و استقراریافته، به تحریک بستگان متوفی و ارسال اخبار جهت‌دار پرداخت.»

در سال‌های گذشته اسنادی منتشر شد که نشان می‌داد برخی از خبرنگاران فعال در رسانه‌های اصلاح‌طلب با نام مستعار در رسانه‌های معاند فعال بوده و به نوعی به صورت نیابتی به تهیه خوراک رسانه‌ای برای آنها اقدام می‌کرده‌اند.

پیش از این یکی از خبرنگارانی که پیش از آن در رسانه‌های اصلاح‌طلب در داخل کشور فعال بوده و مدتی بود که به رسانه‌های معاند پیوسته بود در یادداشتی در وبسایت ضدانقلاب «روزآنلاین» نوشته بود: «من در داخل ایران هم حقوق ریالی داشتم و هم حقوق دلاری، حقوق ریالی را از رسانه اصلاح‌طلب می‌گرفتم و حقوق دلاری را از فعالین جریان برانداز در خارج از کشور.»  

هم‌صدایی اصلاح طبان با دشمن در ماجرای «کیان پیرفلک»
 
رسانه‌های معاند به طرق مختلف تلاش می‌کنند تا با عملیات روانی، مردم را علیه حاکمیت و به خصوص علیه مدافعان امنیت، تهییج و تحریک کنند.

یکی از شگردهای این رسانه‌ها، «کشته سازی» است. با توجه به اینکه نیروهای حافظ امنیت در مقابله با آشوبگران از سلاح گرم استفاده نمی‌کنند، دشمن تقلا می‌کند تا افرادی که بر اثر خودکشی یا استعمال مشروبات الکلی و موارد مشابه دیگر فوت شده‌اند را به عنوان قربانیان اعتراض جا بزند.
و اما در روزهای گذشته، فاز جدیدی از کشته سازی توسط رسانه‌های معاند کلید خورد. در حادثه تروریستی ایذه وقتی دو موتورسوار با سلاح گرم مأموران حافظ امنیت و مردم را به رگبار بستند، ابتدا رسانه‌های معاند با خوشحالی از این اقدام تروریستی استقبال کرده و از آن تمجید کردند.

اما به فاصله کوتاهی پس از این حادثه تروریستی وقتی مشخص شد که یک کودک ۹ ساله نیز در میان جان باختگان است، رسانه‌های معاند برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی، با ۱۸۰ درجه تغییر وضعیت مدعی شدند که کیان پیرفلک توسط نیروهای حافظ امنیت به شهادت رسیده است.

در این میان در اقدامی مسبوق به سابقه، برخی رسانه‌های اصلاح طلب هم با دشمن همصدا شده و به عملیات روانی رسانه‌های معاند ضریب دادند. در همین رابطه روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «ابهام‌های قتل کودک ایذه‌ای؛ دستگاه‌های مسوول: کیان در حمله تروریستی کشته شده است مادر کیان: ماموران شلیک کرده‌اند» نوشت: «رگباری از گلوله‌های سخت که شامگاه چهارشنبه ۲۵ آبان‌ماه از اسلحه‌ای در ایذه استان خوزستان خارج شد و در میان بهت و حیرت بر پهلوی کیان ۹ ساله و میثم پدرش نشست و ایرانی را در بهت و اندوه فرو برد… در یک سوی ماجرا رسانه‌های حاکمیتی… اعلام کردند این رخداد حادثه‌ای تروریستی است که توسط داعش برنامه‌ریزی شده است و در نقطه مقابل زینب مولایی راد، مادر کیان و شاهد عینی ماجرا که اعلام می‌کند ماموران به سمت آنها آتش گشوده‌اند .»

این رویکرد تأمل برانگیز پیش از این در ماجرای فوت مهسا امینی نیز از سوی جریان اصلاح طلب تکرار شده بود. نکته قابل تأمل اینجاست که در حادثه تروریستی شاهچراغ با اینکه داعش در اطلاعیه‌ای رسماً این جنایت را بر عهده گرفت، ولی برخی اصلاح طلبان با اتهام زنی به حاکمیت مدعی بودند که باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد و تأمل شود تا مشخص شود که مسبب اصلی این جنایت کیست!
 
 پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.