×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کتاب «قاسمِ حاج‌قاسم» رونمایی شد

به گزارش تهران۲۴ از ری، همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، کتاب «قاسمِ حاج‌قاسم» زندگینامه داستانی «شهید وحید زمانی‌نیا»، محافظ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در سرای محله استخر شهرری با حضور خانواده شهید و مسؤولان رونمایی شد.

سید محمدناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ اظهار کرد:‌ این کتاب نوشته زینب مولایی و مربوط به انتشارات روایت فتح، بخشی از زندگینامه داستانی «شهید وحید زمانی‌نیا» از محافظان وفادار حاج قاسم سلیمانی است. شهید جوان و تازه دامادی که در ۲ سال آخری که محافظ حاج قاسم بود پا به پای ایشان همراهی‌شان کرد. در جنگ پیش آمده در سوریه او از مدافعان حرم آل الله بود و مأموریت‌های زیادی به سوریه داشت. بعد از پایان جنگ داعش به ایران برگشت. حاج‌قاسم که دوست داشت محافظانش را از مدافعان حرم انتخاب کند او را به عنوان محافظ انتخاب کرد.»

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حاشیه این مراسم اولین خانه کتاب و خلاقیت کتابخانه شیخ کلینی و سایت ویژه روشن‌دلان در این سرای محله افتتاح شده است، گفت: رشد، تعالی و بالندگی هر شهر در ارتقای دانش و اطلاعات شهروندان نهفته است و کتاب‌خوانی علاوه بر تأثیر بر افراد بر جامعه نیز تأثیرگذار است و موجب پیشرفت شهروندان می‌شود.

شهردار منطقه۲۰ همچنین با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی این هفته، افزود: برنامه‌های متنوعی شامل برگزاری جشن کتاب ویژه محله‌های کمتربرخوردار با حضور نویسندگان کودک و اهدای ۳۰۰جلد کتاب به کودکان کار، برگزاری جنگ شادی، برگزاری نمایشگاه کتاب در کتابخانه دولت‌آباد، برگزاری نشست صمیمی با حضور نویسندگان بومی شهرستان ری و تقدیر از آنان، اهدای ۱۰۰جلد کتاب به دانش‌آموزان مدرسه درخت دانش در روستای زمان‌آباد، تقدیر از نویسنده جانباز ساکن منطقه و تقدیر از مسئولین کتابخانه‌های منطقه در هفته کتاب‌وکتابخوانی انجام شده است.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.