×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بی اطلاعی برخی شورایی‌ها از طرح آقای شهردار

به گزارش خبرنگار مهر، ابتدای دی ماه بود که خبر از راه اندازی سامانه «من شهردارم» برای پیشبرد برنامه‌های محلات مختلف و پیشرفت و آبادانی تهران منتشر شد؛ خبری که در آن گفته شد شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه مخصوص و از سوم دیماه به مدت ۱۰ روز اولویت‌های محله خود را مشخص کنند تا در بستر آن اولویت‌ها، برنامه‌های فنی و عمرانی، شهرسازی و حمل و نقل در محلات صورت گیرد.

مبنای کار این سامانه این است که شهروندان با مراجعه به آن می‌توانند در قسمت‌های مختلف سایت نظرسنجی خود در رابطه با اقداماتی که قرار است در منطقه صورت گیرد را مشخص کنند و همچنین پیشنهادهای خود را برای اولویت‌های پیشروی محله اعلام کنند.

به گفته سخنگوی شهرداری تهران در قالب این طرح قرار است، با انجام یک نظرسنجی بزرگ از ۲۰۰۰ پروژه شهری، اولویت‌های برنامه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ مشخص شود و اینکه پروژه‌های عمرانی با نظر مردم اجرایی شود، شیوه جدیدی است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

اما پس از اعلام راه‌اندازی این سامانه، عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که در جریان نحوه و فعالیت این سامانه نیست و از نحوه فعالیت آن خبر ندارد.

بی اطلاعی شورایی‌ها از طرح آقای شهردار

اطلاعی از سامانه جدید شهرداری تهران نداریم

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره سامانه «من شهردارم» گفت: ما به عنوان اعضای شورای شهر اطلاع ریز و دقیقی درباره سامانه «من شهردارم» نداریم.

وی ادامه داد: فقط می‌دانیم قرار است شهرداری تهران در خصوص اعتبارات سال آینده خود که پروژه‌های توسعه محلی است از مردم سطح شهر تهران درباره اولویت‌هایشان سوالاتی را بپرسد.

به عنوان اعضای شورای شهر اطلاع ریز و دقیقی درباره سامانه «من شهردارم» نداریم اما اینکه نتیجه آن چه خواهد بود و چگونه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت برای شورای شهر نیز سوال است

امانی با اشاره به نحوه عملکرد این سامانه بیان کرد: برای مثال از مردم یک منطقه پرسیده می‌شود اگر قرار باشد چند پروژه در منطقه آنها پیش برود آنها ترجیح می‌دهند که کدام پروژه اولویت دار باشد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری به دنبال این است تا نظرات مردم را جمع‌آوری کند گفت: سپس آنچه را که بیشتر از همه مورد توجه و در اولویت مردم بوده است را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: هرچند اساس کار ارزشمند و خوب است اما اینکه نتیجه آن چه خواهد بود و چگونه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت برای شورای شهر نیز سوال است و هنوز در جریان موضوع نیستیم.

این بی اطلاعی برخی از اعضای شورای شهر از اقدامات شهرداری تهران موضوع جدیدی نیست و در گذشته نیز مواردی پیش آمده است که شورایی‌ها از اقدامات و برنامه‌های شهرداری تهران اطلاعی نداشته‌اند و به علیرضا زاکانی در این رابطه تذکرهایی داده بوده‌اند.

بی اطلاعی شورایی‌ها از طرح آقای شهردار

امکان پاسخ‌گویی به چیزی که اتفاق افتاده یا قرار است بیفتد را نداریم

در جریان یکصد و سومین جلسه شورای شهر بود که اعضای شورا تذکری مبنی بر اینکه در جریان برنامه‌ها و اقدامات شهرداری تهران نیستند به زاکانی دادند و گفتند: یک خلأ اطلاعاتی درباره اقدامات شهرداری تهران وجود دارد که وقتی مورد پرسش قرار می‌گیریم امکان پاسخ‌گویی به چیزی که اتفاق افتاده یا قرار است بیفتد را نداریم و بعضاً از طریق رسانه‌ها در جریان قرار می‌گیریم و در تازه‌ترین اقدام نیز شهرداری تهران با وجود رونمایی از سامانه جدید اما جزئیات آن را برای شورای شهری‌ها بازگو نکرده است.

شهرداری و شورای شهر به عنوان دو نهاد مدیریت شهری موظف هستند تا به کمک یکدیگر و یکی به عنوان نهاد قانونگذار و دیگری به عنوان نهاد اجرایی به وظایف خود عمل کنند و اقدامات لازم برای پیشرفت شهر را پیش ببرند اما متأسفانه آن طور که مشخص است گویی هماهنگی میان این دو نهاد نیست و اطلاع رسانی‌های درونی آنها به مشکل خورده است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.