×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نتانیاهو به دنبال گسترش شهرک سازی در کرانه باختری و جولان اشغالی

به گزارش تهران۲۴، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی گفت که کابینه او تصمیم دارد شهرک سازی را در کرانه باختری و جولان اشغالی تشدید کند.

نتانیاهو افزود: برنامه کابینه اسرائیل به ریاست من تلاش برای تقویت و توسعه شهرک سازی در الجلیل، النقب، جولان، یهودا و السامره خواهد بود.

وی در ادامه مدعی شد که به مبارزه با برنامه هسته ای ایران نیز ادامه خواهد داد.

این در حالی است که پیش از این، بنی گانتز وزیر جنگ کابینه پیشبرد امور در سرزمین‌های اشغالی گفته بود که با روی کار آمدن کابینه نتانیاهو احتمالا تنش ها در منطقه تشدید می شود.

این اظهارات ساعاتی در پی سخنان یائیر لاپید، نخست وزیر دولت پیشبرد امور در سرزمین‌های اشغالی صورت می گیرد که وی با انتقاد از دولت جانشین خود گفت: دولت نتانیاهو حتی پیش از تشکیل، ثابت کرد، فاسدترین دولت در تاریخ اسرائیل است.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینیان در داخل سرزمین‌ های اشغالی، کرانه باختری، قدس اشغالی و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.