×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارائه کالابرگ جلوی فساد را می‌گیرد/ نوسازی نظام حکمرانی ضروری است

به گزارش تهران۲۴، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس در نطق پیش از دستور ضمن گرامیداشت فرارسیدن یوم الله نهم دی، گفت: این روز نشانه بصیرت عمیق و آگاهی درخشان و نافذ مردم شریف ایران اسلامی بود. مردم در این روز تاریخی توطئه‌های دشمنان برای آسیب زدن به ایران عزیز را بر هم زدند.

وی تصریح کرد: حماسه‌هایی نظیر نهم دی ماه برای ما و تمام مسئولان نظام نشانه‌ای است تا به خود یادآور شویم که مردم چگونه با ایثار و فداکاری از ایران، اسلام و انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید با کارآمدی و حل مسئله و تصمیم گیری مدبرانه و به موقع دین خود را به مردم و انقلاب ادا کنیم.

قالیباف عنوان کرد: هفته گذشته از بیمارستان پیشرفته تخصصی که با حمایت آیت الله سیستانی در حال ساخت است، بازدید کردم و همچنین توفیق داشتم خدمت مراجع تقلید برسم و از رهنمودهای آنها از جمله آیت الله جوادی آملی، آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی استفاده کنم که وظیفه دارم از آنها به دلیل لطفی که داشتند، تشکر کنم.

وی بیان کرد: ایشان دغدغه‌های این روزهای مردم متدین را مطرح کردند و حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم را مطالبه کردند. همه ما مسئولان خود را نه تنها در برابر وظایفی که قانون برای ما تعیین کرده است بلکه در برابر همه مطالبات به حق مردم، مسئول می‌دانیم و وظیفه خود می‌دانیم این مسائل را در حد توان که در حدود اختیارات ما باشد با رعایت مصالح کشور برطرف کنیم.

قالیباف تاکید کرد: همانطور که قبلاً تاکید کردم بر این باور هستم که نوسازی نظام حکمرانی در همه حوزه‌ها مبتنی بر مبانی مکتب امام و اندیشه سیاسی رهبر انقلاب ضروری است که با بازگشتن امنیت، باید در دستورکار کشور قرار بگیرد. اکنون در حال ایجاد اجماع در تصمیم گیری های لازم در این حوزه هستیم. در این نوسازی همانطور که از ابتدا عرض کردم، اولویت، با مسائل اقتصادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقدام رئیس جمهور مبنی بر تغییر رئیس کل بانک مرکزی ضروری و اجتناب ناپذیر بود که بابت این تصمیم تشکر می‌کنم. البته ضروری است این تغییر با اصلاحات ساختاری، سیاست‌گذاری و مدیریتی تکمیل شود تا حل مسئله به صورت پایدار صورت گیرد.

قالیباف گفت: امید زیادی داریم با روی کار آمدن رئیس کل جدید بانک مرکزی این اتفاقات بیفتد، البته نکات کارشناسی درباره سیاست‌های اعلام شده از سوی رئیس جدید بانک مرکزی وجود دارد که در جلسات کاری این نکات را به او و سایر مسئولان مربوطه اعلام خواهم کرد. در عین حال تاکید دارم همه باید با تمام توان کمک کنند تا رئیس جدید بانک مرکزی در مأموریت حساس خود موفق باشد.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: مجلس همچنان معتقد است بهترین راه برای ایجاد آرامش معیشتی برای مردم، تخصیص یارانه‌ها به انتهای زنجیره و ارائه کالاهای اساسی به صورت کالابرگ الکترونیک است تا هم جلوی فساد ناشی از تفاوت قیمت ارز گرفته شود هم تورم ناشی از افزایش نقدینگی و تورم انتظاری کالاهای اساسی تحت کنترل قرار گیرد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.