×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کلام رهبری در مکتب شهید سلیمانی حرف اول و آخر است

به گزارش تهران ، محسن خاکزاد با بیان اینکه بشر در حیات مادی‌اش دو راه بیش ندارد، اظهار داشت: در جریان شناسی انقلاب اسلامی، یکی همانند حاج قاسم علیه الرحمه می‌شود که در زمان حیات، به قله‌های فهم و ولی شناسی می‌رسد و پس از شهادت نیز الگوی هر آزاده‌ای شده و هم لرزه به پیکر هر معاند می‌اندازد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در مکتب شهید سلیمانی رحمه‌الله، راه برای دل‌های پاک که طالب سعادت باشند، هموار است، زیرا وجود سید الشهدا مقاومت سرشار از عناصر انسان‌ساز است و در دنیایی که تعداد سلطه‌گر و سلطه‌جو، بیش از عدالتخواه و آزاد اندیش است، مکتب شهید سلیمانی راهگشا است.

خاکزاد با این پرسش که آیا مکتب حاج قاسم این توانایی را دارد تا در جهان اسلام حاج قاسم‌های کوچک متولد کند و پرورش دهد، افزود: در مکتب حاج قاسم عقلانیت حرف نخست را می‌زند چون در سایه عقل سلیم ایمان استوار می‌شود و توان تدبیر در خطرگاه‌ها را دارد و با بهره‌مندی از عقل سلیم، ولایت پذیری در امتداد ولایتمداری قرار می‌گیرد و در این حالت انسان همواره بیدار است چراکه تمام هدف را در نیل به قرب خدا و رسیدن به این مقصود را اطاعت از ولی می‌داند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: شخص حاج قاسم سلیمانی یک واحد آموزه دارد و شخصیت حاج قاسم واحدی فراتر برای آموختن، در یک جستجوی ساده برای بررسی شخص شهید سلیمانی می‌توان به این حدیث از حضرت صادق علیه السلام اشاره کرد که فرمود «لاستریح اذا رایتک» یعنی مؤمن باید بگونه‌ای باشد تا مردم از دیدن او احساس امنیت کنند و مسرور شوند و حاج قاسم مصداق همین درس از شریعت اسلام بود.

خاکزاد با بیان اینکه در شخصیت حاج قاسم حتی یک نقطه خاکستری یافت نمی‌شود، یادآور شد: به عبارتی ساده یعنی آنچه ولی امر، امر می‌کرد او خود را مکلف به اجرا می‌دانست و لحظه‌ای درنگ در وجودش نبود، شهید سلیمانی ادامه وجود همان سردار سلیمانی است چون تمامِ او برای حفظ ارزش‌های الهی در جامعه تَعَیُّن داشت و هرگز آنی در توقف قرار نگرفت چون عقلا و قلبا به امام خویش معتمد بود.

وی خاطرنشان کرد: عبادت‌ها و توسل‌های سردار سلیمانی می‌تواند برای یک جهان درس باشد چراکه در بستر همان عبادت و توسل بود که توانست حق محور شود و شخص یا اشخاص را معیار بر حق نداند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: مکتب سلیمانی یعنی فانی شدن در قیام یوم عاشور که توقف ندارد بلکه با تاسی از دخت امیرمومنان زینب کبری علیها السلام و راه خدا را بدون ذره‌ای تردید و ترس ادامه می‌دهد و جبهه مقاومت بر جهان استکبار و صهیونیست غلبه می‌کند.

خاکزاد در پایان با تاکید بر اینکه در مکتب سلیمانی نباید بگذاریم رهبری تنها بماند چون امت بی امام خطری ندارد و دشمنان با کینه‌های ۱۴۰۰ ساله انتقام سخت خواهند گرفت، گفت: در مکتب شهید سلیمانی حرف اول و آخرت باید کلام رهبر باشد و در مکتب سلیمانی جلب رحمت الهی از همه خواسته‌ها بالاتر است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.