×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جبلی: تصویر همیشگی از رسانه ملی دانشگاه بود، رهبر معظم انقلاب سه توصیف دیگر بر آن افزودند

به گزارش تهران۲۴، رئیس سازمان صدا و سیما با حضور در فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی‌ به تشریح عملکرد این رسانه در حوزه قرآن و معارف پرداخت.

جبلی با اشاره به حمایت و همراهی مجلس شورای اسلامی‌ با رسانه ملی و تشریح دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه صداوسیما،‌ گفت: تصویری که همیشه از رسانه ملی تصور می‌شد دانشگاه بود، رهبر معظم انقلاب سه توصیف دیگر نیز بر این تصویر اضافه کردند؛ یک اینکه صداوسیما آسایشگاه چشم و روح برای بهره‌مندی از زیبایی‌های هنر است و دوم، رسانه ملی به‌عنوان قرارگاه پراکندن امید و نشاط در جامعه.

رئیس صداوسیما سومین جایگاه را آوردگاه عنوان و اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تأکید بر جایگاه آوردگاهی رسانه ملی، آن را فضایی برای مبارزه با امواج تحریف و فتنه‌گری دانسته‌اند.

وی تصریح کرد: رسانه ملی این سه جایگاه را در سند تحول بازنمایی و تمام عناصر و ارکان آن را به شکل‌های مختلف و قابل تصور در برش‌های استانی و منطقه‌ای و بین‌المللی تعیین کرده‌ است تا این نگاه در همه ارکان برنامه‌سازی دیده شود. 

برپایی قرارگاه محتوایی قرآن و معارف

جبلی با اشاره به برپایی قرارگاه محتوایی افزود: برای اولین بار در قالب قرارگاه محتوایی سازمان، سیاست‌های برنامه‌سازی به شکل منسجم بر اساس این سه جایگاه تعریف شده‌ است تا مجموعه تولیدات رسانه ملی در این مسیر هدایت شود.

رئیس صداوسیما بخش دیگری از تحول در این رسانه را در صف اول تولید و ایده بودن دانست و گفت: اکنون با آینده‌ نگری و براساس نقشه راه، اولویت‌ها و نیاز مخاطب سنجیده شده و براساس سند تحول در ابتدای خط تولید قرار گرفته‌ایم. 

وی با اشاره به نقش قرارگاهی رسانه ملی عنوان کرد: در بخش قرارگاهی، ۱۲ کارگروه محتوایی شکل گرفته‌ است که در سند تحول، در مرکز تحول محتوایی قرار گرفته است.

جبلی سبک زندگی ایرانی اسلامی را یکی از این ۱۲ محور موضوعی محتوایی دانست و بیان کرد: ذیل این محور برنامه‌هایی در قالب‌های مختلف نمایشی، مستند، نماهنگ و برنامه‌های گفت‌وگو محور در فضای رادیو و تلویزیون تعریف شده‌ است که هم‌اکنون در دست اجراست.

رئیس صداوسیما با اشاره به اهمیت برنامه‌های قرآنی و معارف اسلامی در این کارگروه عنوان کرد: با سپردن قرارگاه قرآن و معارف اسلامی‌ به شبکه قرآن و معارف سیما شاهد اتفاقات روبه‌رشد و مؤثری در این حوزه هستیم و برنامه‌های قرآنی در رسانه ملی از رشد قابل توجهی برخوردار شده‌ است. 

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون شبکه‌های سراسری رادیویی و تلویزیونی به میزان ۳۶ هزار و ۱۳۷ ساعت برنامه قرآنی و معارفی تولید کرده‌اند که از این میزان سهم شبکه‌های تلویزیونی ۷ هزار و ۱۵۳ ساعت، شبکه‌های رادیویی ۲۰ هزار و ۹۸۴ ساعت، شبکه‌های استانی رادیویی یک هزار و ۱۷۳ ساعت و تلویزیونی ۶ هزار و ۵۶۶ ساعت برنامه قرآنی و معارفی است. در این میان سهم شبکه‌های برون مرزی نیز ۱۹۵ ساعت و بخش‌های خبری رادیو ۱۷ و تلویزیون ۴۶ ساعت بوده‌ است.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.