×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| آقای الیاس حضرتی؛ چرا هم شما ناراحتید و هم اینترنشنال؟!/ «شرق هراسی» پروژه دائمی و مشترک میان اصلاح‌طلبان و رسانه‌های معاند

به گزارش تهران۲۴، خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

آقای الیاس حضرتی! چرا هم شما ناراحتید و هم اینترنشنال؟!

روز گذشته اعلام شد که مهدی بیک‌اوغلی، خبرنگار روزنامه اعتماد بازداشت شده است. پس از انتشار این خبر، ۲ طیف به آن اعتراض کردند؛ یکی رسانه های اصلاح طلب در داخل و دیگری رسانه های معاند و از جمله بی بی سی فارسی و اینترنشنال سعودی.

در همین رابطه اینترنشنال در مطلبی نوشت:«براساس گزارش ها، مهدی بیک دبیر سرویس سیاسی روزنامه اعتماد که گزارش های متعددی را درباره وضعیت بازداشت شدگان و معترضان محکوم به اعدام در این روزنامه منتشر کرده بود، پنجشنبه بازداشت شده است.»

همچنین بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت:«یکی از بزنگاه‌های آغازین اعتراضات سراسری اخیر ایران با اطلاع‌رسانی روزنامه‌نگاران داخلی از وضعیت مهسا امینی در بیمارستان و گزارش از خاکسپاری وی بود و همین امر آنها را در تیررس شدیدترین برخوردها در بیش از ۱۰۰ روز گذشته قرار داده است. در ادامه این دستگیری‌‌ها و در آخرین مورد مهدی بیک، دبیر سرویس سیاسی روزنامه اعتماد بازداشت شده است.»

این رسانه ضدایرانی با اعتراض نسبت به بازداشت خبرنگاران رسانه های اصلاح طلب نوشت:«با وجود همه محدودیت‌ها و تهدیدها روزنامه‌نگاران مستقل در ایران همچنان برای انجام وظیفه اصلی‌شان که اطلاع رسانی بدون سانسور است تلاش می‌کنند.»

بی بی سی فارسی در ادامه نوشت:«مهدی بیک از معدود روزنامه‌نگارانی بود که با وجود فشارهای فزاینده دستگاه‌های امنیتی اقدام به اطلاع رسانی و گزارش‌دهی در خصوص وضعیت دستگیرشدگان و محکوم شدگان اعتراضات اخیر داشت.»

نوع واکنش رسانه هایی از جمله بی بی سی فارسی و اینترنشنال، این سوال را در افکارعمومی ایجاد کرد که چرا این رسانه ها که در دشمنی با مردم ایران از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند، از بازداشت این افراد عصبانی و ناراحت هستند؟! پاسخ را باید در عملکرد این به اصطلاح خبرنگاران و رسانه های اصلاح طلب جستجو کرد.

واقعیت این است که خروجی عملکرد برخی خبرنگاران رسانه های اصلاح طلب، دقیقا همراستا با پروژه رسانه ای و عملیات روانی دشمن است. چه آنکه در ماههای گذشته برخی خبرنگاران اصلاح طلب که دوره عملیات روانی سازمان جاسوسی آمریکا شرکت کرده بودند، بازداشت شدند.

با اینحال مدیران رسانه های اصلاح طلب با انکار این همصدایی و با سرپوش گذاشتتن بر عملکرد «دشمن شادکن» خود، مدعی هستند که رسانه های معاند از بازداشت خبرنگاران اصلاح طلب خوشحال هستند.

در همین رابطه «الیاس حضرتی» مدیرمسئول روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «صدای همکارمان هستیم» نوشت:«یکی از شریف‌ترین این روزنامه‌نگاران آقای مهدی بیک بود که در این مدت تلاش کرد، صدای محرومان جامعه را به گوش مسوولان برساند.»

وی در ادامه نوشت:«در همه ۲۰ سال، رویکرد «اعتماد» بر سه استراتژی مشخص استوار بوده است: رویکرد اصلاحی به امور و مرزبندی جدی با جریان برانداز، نقد دولت‌ها و نهادهای مسوول در کشور و حفظ تمامیت ارضی کشور و مرزبندی جدی با تجزیه‌طلبان.» 

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «چرا بازداشت؟» نوشت:«تردیدی وجود ندارد که هیچ‌کس به اندازه متولیان رسانه‌های فرامرزی از این اتفاق خوشحال نمی‌شوند، چون بیشترین و شاید تنهاترین سودبرنده آنان هستند.»

آقای الیاس حضرتی باید به این سوال پاسخ دهد که چرا اینترنشنال و بی بی سی و صدای آمریکا و دیگر رسانه های دشمن از بازداشت خبرنگار روزنامه تحت مدیریت وی اینقدر عصبانی و پریشان هستند؟!

«شرق هراسی» پروژه دائمی و مشترک میان اصلاح طلبان و رسانه های معاند

یکی از فصل مشترک های رسانه های اصلاح طلب در داخل با رسانه های ضدانقلاب در خارج از کشور، تمرکز بر مسئله «شرق هراسی» و تطهیر اقدامات خصمانه دولت های غربی است.

اصلاح طلبان در سالهای گذشته در مقطعی که تفاهم نامه همکاری های ۲۵ ساله ایران و چین امضا شد، این همکاری اقتصادی را مورد هجمه قرار داده مدعی شدند که ایران به مستعمره چین مبدل شده و جزایر خود را به حراج گذاشته و…

همین طیف در ماههای گذشته، تفاهم نامه اقتصادی عربستان با چین را ستوده و آن را حسادت برانگیز قلمداد کرده و از آن تحت عنوان اقدام بزرگ عربستان در سیاست خارجی نام بردند.

در جدیدترین نمونه در پروژه شرق هراسی در رسانه های اصلاح طلب، روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «غافلگیری چینی» نوشت:«چین پس از قراردادهای بزرگ انرژی با رقبای عرب ایران در حاشیه خلیج فارس این بار قرارداد خبرساز دیگری بسته است. قرارداد ۲۵ساله استخراج نفت بین طالبان و چین خبری است که به تازگی منتشر شده است. حالا پکن با حکومت منزوی افغانستان قرارداد بزرگی را به امضا رسانده است. البته مواضع غیرمنتظره چین به همین جا ختم نمی‌شود و فروردین امسال چینی‌ها در نشست همسایگان افغانستان اعلام کردند که با خواسته طالبان برای پیوستن به راه ابریشم موافق هستند؛ موضوعی که از نظر اتاق بازرگانی ایران می‌تواند به معنی حذف بندر چابهار از راه ابریشم و جایگزینی بندر گوادر پاکستان و مسیر ترانس‌افغان تلقی شد. هاشم اورعی، کارشناس ارشد انرژی و استاد اقتصاد دانشگاه شریف در این زمینه به «شرق» می‌گوید که ما در حال حاضر دچار ناترازی در تمام بخش‌های انرژی شده‌ایم و امکان مساعد صادرات گاز و برق را نداریم و چین، پاکستان و سایر شرکای تجاری منطقه به‌خوبی به این موضوع واقف هستند.»

همزمان بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت:«روز پنجشنبه طالبان با یک شرکت چینی قراردادی برای استخراج نفت از حوزه نفتی “آمو دریا” امضا کرد. این قرارداد از سوی شهاب الدین دلاور، وزیر معادن طالبان و نماینده شرکت چینی نفت و گاز آسیای مرکزی در سن کیانگ در حضور عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان و وانگ یو، سفیر چین در کابل امضا شد.»

پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.