×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زاکانی: کسی نمی تواند مشکلات اقتصادی را کتمان کند

به گزارش تهران۲۴، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین افتتاح مراکز توانمندسازی کوثر و بهسازی و نوسازی ۴۰۰معبر از بافت های فرسوده شهر تهران که امروز در بیستمین شنبه امید و افتخار برگزار شد، گفت: مفتخریم که بیستمین و بیست و یکمین شنبه امید و افتخار را بر محور ولادت حضرت زهرا (س)قرار دهیم و نوع خدمتی که ارائه می شود خدمتی از جنس خدمتگزاری و خاکساری برای بانوان عزیز باشد؛ بانوانی که قریب به ۵۰درصد از جمعیت ما هستند اما اثر آن ها بیش از آن است و به تعبیر امام (ره) مرد از دامن زن به معراج می رود.

شهردار تهران ادامه داد: آنچه مردان از خودشان در عرصه‌های مختلف به ظهور و بروز می رسانند بر مدار خانواده و بر محور مادر شکل می گیرد؛ بر همین اساس توجه به تهران خانواده و محور قرار دادن خانواده برای اقدامات، یک رویکرد قطعی است.

وی افزود: شورای ششم و مدیریت بر گرفته از آن، مسیری را انتخاب کرده که بزرگی خود را در خاکساری و خدمت به مردم دیده است و مدیریت خود را مبتنی بر مشارکت گذاشته است، لذا اگر امروز در چنین فضایی هستیم و شاهد فعالیتی برای بانوان هستیم مبتنی بر رویکردی است که تهران بر مدار خانواده به رشد و بلوغ و عزت برسد و مدیریتی که مبتنی بر مشارکت با همه عناصر جامعه است خدمات خود را افزون بر شرایط موجود ارائه کند.

زاکانی با بیان اینکه کسی نمی تواند مشکلات و به ویژه مشکلات اقتصادی را کتمان کند، ادامه داد: برای حل مشکل راهی جز دست به دست هم دادن و به اصالت انقلاب برگشتن و در خدمت یکدیگر قرار گرفتن عناصر مختلف وجود ندارد، بر همین اساس در بیست و بیست و یکمین شنبه امید و افتخار خدمت را بر تلاش دختران و بانوان گذاشتیم و امیدواریم در این مسیر گام‌های بلندی برداریم تا این کار منجر به هم افزایی و افزایش ظرفیت برای سطح خدمت در جامعه شود.

شهردار تهران اضافه کرد: افتخار داریم در مرکز شهدای حسنی شاهد افتتاح ها در مناطق ۱۷ ، ۴، ۸ و ۱۰ باشیم، اگر مردم ایران را به یک عنوان یک نعمت پاس بداریم وضع ما بهتر خواهد بود.

وی بیان کرد: خشنودیم این جنبه کارآفرینی و حرکت در مسیر اتکا به توانمندی داخلی را انتخاب کردند و این الگویی برای سایر مجموعه ها است. این قول را از طرف شورا که بدون کمک آنها قدم از قدم نمی توانستیم برداریم می دهم که با همه وجود در خدمت هستیم تا لبخندی بر لبان اعضای خانواده و مادر خانواده بنشیند و باری از کشور برداریم.

زاکانی یادآور شد: منطقه ۱۷ که بیشترین شهید را در مقیاس خودش تقدیم کرده از یک فرسودگی و ندیده شدن رنج می برد، بر همین اساس از سال ۹۶ تا نیمه سال گذشته ۳۵ هزار تن آسفالت در معابر بزرگ مقیاس منطقه برای ترمیم و نوسازی شکل گرفت و در دوره جدید ۴۲ هزار تن در معابر کوچک مقیاس آسفالت ریخته شد و برای نوسازی این کوچه ها از قبل مشارکت مردم و نظرخواهی از آنها  و ایجاد میز کار و بازی برای کودکان انجام شد.

شهردار تهران با بیان اینکه از چندی قبل مسیری نو و جذاب را در تهران تحت عنوان “من شهردارم” شروع کردیم، عنوان کرد: بر این اساس در پروژه های خود توجهی نیز به پروژه های محلی کردیم و دو هزار پروژه با ۲۵۰۰ میلیارد تومان امکانات را در دستور کار قرار دادیم. اولین مرحله این مشارکت پذیری با حضور بیش از ۳۵۰ هزار نفر از همشهریان در تهران را در یک برنامه نرم افزاری آغاز کردیم که هنوز ادامه دارد و اولویت های مورد نیاز محلات را خود مردم انتحاب می کنند؛ اولویت اجرای پروژه هایی که در ماه های گذشته با کار کارشناسی تعریف شده و بودجه آنها تعیین شده را مردم تعیین می کنند که این نشان از یک مرحله رشد مدیریت شهری است.

وی افزود: برای ما یک افتخار است که از این نقطه شروع کردیم و گام بعدی ما تسری این موضوع به همه پروژه های شهری است که نرم افزار آن نیز بالا می آید و گام بعدی نظارت جدی شهروندان بر خود ما است، هر چند ۱۳۷ این ماموریت را دارد، اما به صورت تشدید شده نظارت مردم در کنار ارشاد توسط آنها است تا از دریای ظرفیت مردم بهره بگیریم و با مردم ارتباط برقرار کنیم.

زاکانی در خصوص باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) نیز گفت: مناقصه بخش رویی آن که فضای ۷ کیلومتر از مسیر راه آهن تهران-تبریز است و به زیرزمین منتقل شده، بعد از ۱۵ سال انجام شده و به زودی اجرای ۱.۵ کیلومتر آن صورت می گیرد. امیدوارم این آغاز سبب شود که به سرعت این مجموعه را تکمیل و به عنوان قطب گردشگری در مناطق ۱۷ و ۱۸ معرفی کنیم.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.