×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| دروغ مشترک رسانه‌های اصلاح‌طلب و رسانه منتسب به موساد/ اصرار بر «شرق هراسی» و سانسور اقدامات خصمانه آمریکا و اروپا

به گزارش تهران۲۴، خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

دروغ مشترک رسانه‌های اصلاح طلب و رسانه منتسب به موساد

در ماه های اخیر یکی از دروغ های پرتکرار در رسانه های معاند، ادعای «فیلترینگ گسترده» و «مسدودسازی اینترنت» در ایران بود. در همین رابطه رسانه های ضدانقلاب و از جمله اینترنشنال به دفعات با این ادعا، برای معیشت مردم در ایران ابراز نگرانی کردند.

اما برخلاف این ادعا، اینترنت در ایران مسدود نشده و فیلترینگ گسترده ای نیز اجرا نشده بود. برخلاف این ادعا، اینترنت در ایران مسدود نیست و فیلترینگ نیز شامل حال سه پلتفرم خارجی یعنی اینستاگرام، تلگرام و واتس‌آپ است. علت نیز آن است که شرکت متا (مالک اینستاگرام و واتس آپ) به دلیل تخلفات، فیلتر شده و علاوه‌بر آن، شرکت متا قوانین و شروط ایران را برای ادامه فعالیت نپذیرفته است.

در ماه‌های گذشته پلتفرم های اینستاگرام و تلگرام علناً به آموزش اغتشاشگران در ایران اقدام کرده و اقداماتی از جمله ساخت کوکتل مولوتف و نارنجک دستی را آموزش می‌دادند. این پلتفرم ها همچنین مردم را به آشوب و التهاب تشویق کرده و نسبت به مدافعان امنیت و حافظان نظم در کشور نفرت‌پراکنی می‌کردند.

نکته قابل توجه اینجاست که پلتفرم هایی از جمله اینستاگرام و تلگرام با نحوه فعالیت خود در ایران و ترویج خشونت، دوقطبی‌سازی و ناامنی و فراهم کردن بستر جنایت، کسب و کار مردم ایران را مختل کردند. یک نمونه از این رفتار، حضور اراذل و اوباش در بازارها و تهدید کسبه و بازاریان به اعتصاب زورکی و اجباری بود.

و اما نکته مهم اینجاست که برخی رسانه ها در داخل کشور به دفعات با ادبیاتی مشابه، مدعی فیلترینگ گسترده و مسدودسازی اینترنت در ایران شده اند.

برای نمونه روزنامه هم میهن در گزارشی با عنوان «فیلترینگ علیه زندگی عادی» نوشته است:«سه‌ماه از آغاز موج جدید فیلترینگ و محدودیت شبکه‌های اجتماعی در ایران می‌گذرد. این مدت، از تعدادی محدود از مسئولان تا صاحبان کسب‌وکارها و فعالان حوزه ‌آی‌تی بارها گفته‌اند این محدودیت‌ها، کسب‌وکارهای زیادی را از بین خواهد برد، افراد زیادی را بیکار خواهد کرد و آنها را مجبور می‌کند از آنچه تابه‌حال براساس تخصص‌شان می‌کرده‌اند، دست بکشند و به کارهای دیگری برای به‌دست آوردن لقمه ‌نانی، رو بیاورند. حالا بیش از سه‌ماه از موج گسترده فیلترینگ می‌گذرد و تعداد محدودی پژوهش و نظرسنجی درباره تاثیر آن بر تقاضای کار ساکنان ایران انجام شده است. بیشتر این نظرسنجی‌ها درباره تاثیری است که محدودیت‌ها بر کسب‌وکارهای اینترنتی مثل صفحه‌های اینستاگرامی داشته است.»

نکته قابل توجه اینجاست که در ماههای اخیر، این جهت گیری روزنامه هم میهن با استقبال رسانه های معاند و از جمله اینترنشنال مواجه شده و مطالب این روزنامه اصلاح طلب از سوی این رسانه سعودی بازنشر شده است.

لازم به ذکر است که پیش از این مستنداتی درخصوص ارتباط شبکه اینترنشنال با سازمان جاسوسی اسرائیل(موساد) منتشر شده بود.

اصرار بر «شرق هراسی» و سانسور اقدامات خصمانه آمریکا و اروپا

یکی از خطوط اصلی فعالیت رسانه هایی از جمله بی بی سی فارسی، صدای آمریکا، اینترنشنال، رادیو فردا و… متمرکز بر «شرق هراسی» و همچنین تطهیر و بزک اقدامات خصمانه دولت آمریکا و دولت های اروپایی است.

برای نمونه در هفته های گذشته، برخی رسانه های اصلاح طلب از همکاری چین و عربستان به هیچ عنوان با تعابیری از جمله «رفتار استعماری» نام نبردند و اتفاقا آن را نشانه هوشمندی آل سعود قلمداد کردند. اما همین طیف در سالهای گذشته و به واسطه تفاهم نامه همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، مدعی شدند که ایران مستعمره چین شده و جزایر ایرانی به حراج گذاشته شده و این تفاهم نامه، ننگ آور است.

در نقطه مقابل، رسانه های اصلاح طلب دقیقا همراستا با رسانه های معاند، در ماههای اخیر اقامات خصمانه دولت های غربی را سانسور کردند. در یک نمونه، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که تنها در ۳ ماه، ۳۰۰ تحریم علیه ایران وضع کردیم. این اظهارنظر خصمانه به هیچ عنوان در رسانه های اصلاح طلب بازتاب نداشت.

این رسانه ها، از هر بهانه ای برای اجرای پروژه «شرق هراسی» استفاده می کنند. در جدیدترین نمونه روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «رویای گازی عثمانی» نوشت:«ترکیه کار روی پروژه هاب گازی را آغاز کرد. چندی پیش وب‌سایت ریانووستی اعلام کرد دولت ترکیه ضمن اعلام آمادگی برای میانجی‌گری در بحران انرژی اروپا، خبر داده است که کار روی پروژه پیشنهادی روسیه برای ایجاد هاب گازی را شروع کرده است.»

این روزنامه اصلاح طلب در بخش دیگری از این مطلب نوشت:« اینکه چرا روسیه پیشنهاد ایجاد هاب گازی را به ترکیه داده است، دو پاسخ می‌تواند داشته باشد. اینکه روسیه در کوتاه‌مدت و تا زمان پایان جنگ اوکراین گاز خود را از طریق این کشور و به‌صورت محدودتر به اروپا صادر کند و اینکه برای بلندمدت روسیه و اروپا به واردات گاز از هاب گازی ترکیه فکر کنند. پاسخ این پرسش هنوز به‌درستی روشن نیست اما کسری گاز ایران دست‌کم یک نتیجه کوتاه‌مدت برای ایران دارد و آن جایگزینی روسیه در بازار گاز ترکیه است.»

نکته قابل توجه اینجاست که این گزارش، استقبال ویژه رسانه های معاند و از جمله استقبال اینترنشنال سعودی را در پی داشته است.

پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.