×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| تطهیر اروپا توسط اصلاح‌طلبان و ذوق‌زدگی BBC/ همسویی شرق و اینترنشنال در تخریب روابط ایران و عراق

به گزارش تهران۲۴_خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

تطهیر اروپا توسط اصلاح طلبان و ذوق زدگی BBC

برخی دولت های اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان در کنار آمریکا پرونده سیاه و جنایت باری علیه ملت ایران به ثبت رسانده اند. نگاه نژادپرستانه و استعماری این دولت ها در طول تاریخ، به جنایت های متعددی در اقصی نقاط جهان و از جمله منطقه غرب آسیا و کشورمان ایران منجر شده است.

تجهیز صدام به سلاح شیمیایی، تحریم داروی کودکان ایرانی و همچنین تحریم داروی بیماران خاص، پرونده خون های آلوده، حمایت و تجهیز داعش، میزبانی از گروهک تروریستی منافقین، میزبانی از سرکرده ها و فعالین گروهک های تجزیه طلب و تروریستی، میزبانی و پشتیبانی از شبکه های تلویزیونی ضدایرانی و…

با اینحال متاسفانه جریان غربگرا در داخل، با تطهیر و سانسور این رویکرد طرف اروپایی و آمریکایی، به طرق مختلف در پی آن است تا این مسئله مهم را به حاشیه ببرد. یکی از روش های جریان غربگرا در مواجهه با خباثت و خصومت طرف غربی، مقصرنمایی ایران و بزرگنمایی اقدامات جریان اپوزیسیون است. این رویکرد جریان اصلاح طلب همواره با استقبال رسانه های معاند مواجه شده است.

در همین رابطه بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت:«حسین ملائک، سفیر پیشین ایران در چین گفته که “در خارج از کشور حضور شهروندان ایرانی‌تبار در مناصب مختلف سیاسی در کشورهای اروپایی از رهبری احزاب گرفته تا شهرداری، عضویت در پارلمان و حتی معاونت وزیر، لابی بسیار قدرتمندی ایجاد کرده است که روی سیاست خارجی کشور فشار وارد کرده و حتی رفتار سیاسی غربی‌ها را در قبال تهران کنترل می‌کند.” او در یادداشتی که برای روزنامه اعتماد نوشته، با اشاره به قطعنامه تازه اتحادیه اروپا درباره ایران، گفته که سیاست خارجی ایران در جاهایی قفل شده و عامل اصلی این وضعیت “ایرانی‌هایی هستند که در سراسر اروپا، امریکا و غرب پراکنده شده‌اند.”»

بی بی سی فارسی در ادامه نوشت:«او این رویکرد ایرانیان خارج از کشور را ناشی از سیاست‌‌ورزی غلط در داخل کشور، “از نفی حقوق فردی تا فشار و رفتار تبعیض‌آمیز با بخشی از جمعیت کشور” دانسته که به باور او “گرچه در داخل کشور باعث سکوت شده، اما ادامه آن در خارج از کشور، خارج از محدوده کنترل دولت، با انرژی بیشتری ادامه یافته است.” به گفته او، اعتراضات اخیر در ایران “در خارج از کشور به شکل بهینه ادامه پیدا کرده است.”»

همسویی شرق و اینترنشنال در تخریب روابط ایران و عراق

یکی از کارویژه های اصلی شبکه سعودی-انگلیسی اینترنشنال، تخریب روابط منطقه ای ایران و القای انزوای ایران و تحت الشعاع قراردادن روابط ایران با همسایگان و از جمله عراق است.

به همین دلیل هرگاه رسانه های داخلی با این خط رسانه ای همصدا و همراه می شوند، استقبال ویژه این شبکه سعودی-انگلیسی را در پی دارد.

در جدیدترین نمونه، روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «سوغات تلخ همسایه» نوشت:«فشارهای تحریمی بر ایران افزایش داشته و این بار دامنه آن به کشورهایی رسیده که ایران را برای دور‌زدن تحریم‌ها یاری می‌کردند… وال‌استریت ژورنال و فیگارو به نقل از مقام‌های آمریکایی و عراقی گزارش داده‌اند آمریکا با هدف کاهش پول‌شویی و جلوگیری از انتقال غیرقانونی دلار به برخی کشورهای تحت تحریم در خاورمیانه به‌ویژه ایران، محدودیت‌های شدیدتری را برای بانک‌های خصوصی عراق وضع می‌کند.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«یک مقام آمریکایی به وال‌استریت ژورنال گفته که هدف از این کنترل سخت‌گیرانه، جلوگیری از انتقال دلار به ایران، سوریه و لبنان است. به نوشته این روزنامه آمریکایی، از نوامبر گذشته تمامی انتقال‌های الکترونیکی دلار از آمریکا به عراق به‌شدت کنترل می‌شود و حدود ۸۰ درصد از نقل و انتقالات بانکی که ممکن بود در گذشته به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در برخی روزها برسد، مسدود شده‌اند.»

این گزارش روزنامه شرق با استقبال ویژه اینترنشنال همراه بوده و این رسانه ضدایرانی با آب و تاب به بازنشر این گزارش پرداخت.

اعتراض اصلاح طلبان به دستگاه دیپلماسی به نیابت از طرف غربی

روزنامه سازندگی- ارگان رسانه ای حزب کارگزاران- در مطلبی با عنوان «فضای پرتنش» نوشت:«روز گذشته گفت و گویی از وزیر امور خارجه بعد از حضور در مجلس منتشر شد که براساس آن در پاسخ سوالی درباره مجموعه اقدامات ایران در قبال اقدام احتمالی شورای اروپا در قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی، موضوع خروج از ان پی تی را رد نکرده و تاکید کرد هر اقدامی در صورت اتخاذ چنین تصمیمی محتمل است.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«باید توجه داشت در هر سطحی که در اینباره تصمیم گیری شود باید عواقب اجرای این تهدید ایران- هر اندازه که به حق باشد- سنجیده شود. عواقبی از این قبیل که خروج ایران از این معاهده می تواند یک جبهه جدید در عرصه بین الملل در قبال ایران ایجاد کند. نیازی به گفتن نیست که بعد دیگر این مسئله از بین رفتن کامل برجام است.»

این گزارش روزنامه سازندگی با استقبال شبکه اینترنشنال مواجه شد. پیش از این مستنداتی منتشر شد که از ارتباط ویژه این شبکه ضدایرانی با موساد حکایت می کرد.

سوال اینجاست که چرا رسانه منتسب به موساد، اینچنین از تولیدات برخی رسانه های اصلاح طلب استقبال می کند؟! هرگاه ایران از موضع اقتدار با طرف اروپایی و آمریکایی مواجه می شود، صدای اعتراض اصلاح طلبان بلند می شود.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.