×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی: عمل به معارف قرآن مشکلات جامعه را رفع می‌کند/ رسانه‌ها اتاق فکر دشمن را رسوا کنند

به گزارش تهران۲۴ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با مدیران شبکه معارف صدا و سیما تصریح کرد: قرآن کریم در سه بخش ملی، منطقه ای و بین المللی حرف دارد که باید آنها را شنید و عمل کرد؛ در بخش ملی و منطقه ای (مواحدان عالم) راهنما و معلم خوبی برای ماست و در بخش بین المللی که به حوزه انسانیت بر می گردد نیز دارای پیام است؛ پیام قرآن این است که من آمده ام شما را زنده کنم «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا استَجیبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم».

وی بیان کرد: قرآن کریم آمده تا به ما بگوید که ای انسان، شما مثل درخت نیستید که اول سبز شود و میوه دهد و پس از آن هیزم شود و تمام، بلکه مانند پرنده ای هستید که بعد از مرگ از قفس آزاد می شوید، بدانید مرگ پوسیدن نیست، بلکه از پوست به در آمدن است.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: ما گذشته از حیات ظاهری، دارای حیات واقعی هم هستیم و انسان موجودی ابدی و ثابت است و نه ساکن، ثبات در برابر زوال است. ما روحی داریم ثابت و بدنی داریم که یا ساکن است یا متحرک، پس اگر ما ثابت هستیم باید به دنبال علم ثابت باشیم و آن در عدل و عقل است.

وی بیان کرد: شما در رسانه باید تلاش کنید تا ثابت کنید انسان یک موجود زنده ی ابدی است و ما اگر این معارف قرآنی را درک کنیم دیگر اختلاس و خلاف و دروغ و نفاق و اختلافی نخواهد بود و این مشکلات داخلی را نیز نداشته و مرتفع می شود.

آیت‌الله جوادی آملی بیان کرد: ما همه باید سعی کنیم تا مسلمان راستین باشیم لذا همانطور که قرآن از ما خواسته باید اعمال ما حکیمانه و عاقلانه باشد و به گونه ای حرکت کنیم که معلم جامعه باشیم و این محقق نمی شود مگر اینکه اول از خودمان شروع کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به قرآن سوزی های اخیر اظهار کرد: بعضی خیال می کنند که قرآن نیز مانند یک کتاب و روزنامه است که با آتش زدن آن می توانند جلوی نشر معارف آن را بگیرند، غافل از اینکه قرآن کریم دارای معارف بلندی است که با این اعمال نمی شود جلوی نشر آن را گرفت! تمام این ۸ میلیارد انسان بر روی کره زمین را همین معارف الهی اداره می کنند که از طریق پبامبران الهی همچون حضرت ابراهیم خلیل و حضرت موسی، حضرت عیسی و پیامبر گرامی اسلام (علیهم السلام) بیان شده است.

وی با اینکه تفسیر تسنیم از ثمرات حوزه علمیه در این چهل سال است، اظهار کرد: ما در ابتداء که تفسیر قرآن را شروع کردیم پیش بینی نمی کردیم که کتاب تفسیر تسنیم به ۸۰ جلد برسد، اما ورود به تفسیر آیات در اختیار ما بود ولی خروج از آن مبحث در اختیار ما نبود و آن هم به خاطر وجود فضلاء و اساتیدی فراوانی بود که در پای درس حضور داشتند و اشکالات و سوالات خودشان را مطرح می کردند تا مباحث به صورت کامل تبیین شود، اینها همه از برکات قرآن کریم است.

آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: خداوند هر آنچه را که خلق کرده است، مثلث آفرید است؛ یعنی تمام مخلوقات عالم دارای یک نظام فاعلی، یک نظام غایی و هدفمند و یک نظام داخلی هستند، یعنی یک ضلع به مبدأ برمی گردد که چه کسی او را آفرید، یک ضلع آنکه برای چه خلق شده و یک ضلع هم درونی است. قرآن آمده تا به ما بگوید این مثلث را مثله نکنید و این وظیفه رسانه است که باید این پیام قرآن را برساند، چرا که معلوم مثله شده یک علم سرد خانه ای و مثل زمین مرده ای است که مشکل خود را نیز نمی تواند حل کند!

*رسانه‌ها اتاق فکر دشمن را بشناسند و رسوا کنند

وی در تبیین وظایف رسانه ابراز کرد: در یکی از جنگ‌ها وقتی امیرالمومنین (علیه السلام) پرچم را به دست فرزندشان ابن حنفیه دادند، به او فرمودند تنها این دشمنی که در مقابل تو ایستاده است را نبین، بلکه نگاهت به اتاق فکر دشمن در دور دست ها باشد؛ «ارْمِ بِبَصَرِکَ أَقْصَی الْقَوْمِ» این لشکر حاضر را نبین، بلکه اتاق فکر آنها در کوفه و شام را ببین، امروز نیز باید بدانیم که اتاق فکر دشمن کجاست؟، رسانه ها باید اتاق فکر دشمن را بشناسند و رسوا کنند.

آیت‌الله جوادی آملی در پایان اظهار کرد: امیدواریم که خداوند به برکت خون های پاک شهداء، خیر و صلاح و فلاح دنیا و آخرت را به ما، همه مسلمانان، همه موحّدان و همه انسان ها برساند تا روزی که جز صلح و صفا چیزی نبینیم، نگوییم و نیاندیشیم، سعی شما هم در رسانه بلیغ و بالغ باشد و پیش از گذشته موفق باشید تا این رسالت نشر معارف قرآنی را به نحو أحسن انجام دهید و به اهداف تان برسید.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.