×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| لحظه‌شماری اصلاح‌طلبان برای شروع مجدد آشوب‌های خیابانی/ تلاش برای اتهام‌زنی به حاکمیت و پاک کردن ردپای تروریست‌ها

به گزارش تهران۲۴، خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

لحظه شماری اصلاح طلبان برای شروع مجدد آشوب های خیابانی

«علی ربیعی» از فعالین اصلاح طلب که در دولت روحانی در مقطعی سخنگوی دولت بود و پیش از آن نیز در کسوت وزیر کار به دلیل سوءمدیریت توسط مجلس دهم استیضاح شد، در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «پیامدهای اقتصادی اعتراضات پاییز ۱۴۰۱» نوشت:

«معتقدم همان‌گونه که عدم تحلیل درست علل بحران منجر به ایجاد بحران مجدد و عمیق‌تر می‌شود، تبیین نادرست از آثار بحران نیز موجب تنش بین محیط و سیاست‌ها شده و بحران‌های جدیدتری را در پی خواهد داشت. به عبارتی این بار جمعیت ناراضی و معترض با تجربه‌ای جدید از عدم احساس حل مساله و ناامیدی مضاعف و عمیق‌تر به اعتراض می‌پردازند. بنابراین تحلیل دقیق آثار بحران، سیاستگذاری اصلاحگر را ممکن و موثر خواهد ساخت.»

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «به تصور من علت و زمینه اصلی بحران اجتماعی پاییز ۱۴۰۱، ریشه‌های اقتصادی مزمن شده و نا امیدی جامعه از بهبود شرایط اقتصادی بوده است… تشدید تحریم‌های اقتصادی و کاهش احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای از مواردی است که به دنبال نا آرامی‌ها حاصل شده و آثار آن بر اقتصاد و زندگی جامعه ایرانی در میان و بلندمدت و به صورت غیرمستقیم خودنمایی خواهد کرد.»

متاسفانه بخشی از جریان اصلاح طلب اصرار دارد که هم‌صدا و هم‌راستا با عملیات روانی و رسانه ای دشمن عمل کند. در ماه‌های گذشته، صرفا در روزهای نخست شاهد اعتراض بودیم و با توجه به پروژه دشمن ذیل «جنگ ترکیبی»، اعتراضات به سرعت رنگ و بوی اغتشاش به خود گرفت و در ادامه، شرارت مسلحانه و اقدام تروریستی نیز به آن اضافه شد. با اینحال اصلاح طلبان دقیقا مشابه ادبیات رسانه های دشمن، از بکاربردن کلیدواژه «اغتشاش»، «آشوب» و «تروریسم» امتناع کرده و همچنان تمام اتفاقات روی داده در ماههای گذشته را «اعتراض» می نامند.

گویا از نظر آقای ربیعی و همفکران وی، به رگبار بستن زنان و کودکان و پیر و جوان در حرم شاهچراغ صرفا یک اقدام اعتراضی بوده است! به رگبار بستن مردم در ایذه نیز گویا صرفا یک حرکت اعتراضی بوده است! شکنجه طلبه بسیجی و پاره کردن گلوی مأمور پلیس و آتش زدن مأمور نیروی انتظامی نیز گویا صرفا حرکات اعتراضی بوده و نمی توان آنها را شرارت، آشوبگری و تروریسم نامید!

جریان اصلاح طلب علاوه بر سانسور اغتشاش و آشوب، نقش دشمن در جنگ ترکیبی اخیر را نیز سانسور می کند و آن را نادیده می گیرد. انگار نه انگار که چندین سرویس جاسوسی بر حوادث ماههای گذشته در ایران متمرکز شده و بر آتش آشوب ها بنزین می ریختند.

از سوی دیگر، امثال آقای ربیعی ریشه اعتراضات را نیز نادرست تحلیل کرده اند. این طیف مدعی است که ریشه اغتشاشات اخیر، اقتصادی بوده است. این ادعا در حالی است که تنها در یک نمونه، در ماجرای شهادت سید روح الله عجمیان در کرج، یکی از متهمین حقوقی معادل ۱۰۰ میلیون تومان در ماه دریافت می کرده و اتفاقا این شهید بزرگوار، کارگر روزمزد بوده است.

قطعا مردم از اوضاع اقتصادی گله مند هستند؛ اما همین مردم به خوبی می دانند که بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی فعلی، ریشه در عملکرد غیرقابل دفاع دولت روحانی در ۸ سال گذشته دارد.

لحظه شماری امثال آقای ربیعی برای شروع مجدد آشوب ها با رنگ و بوی اقتصادی و ارسال پالس برای احیای برجام، ابعاد دیگری از همصدایی با رسانه های دشمن است. در حال حاضر آمریکا و تروئیکای اروپا در پی آن هستند تا به بهانه آشوب های اخیر، از ایران امتیازگیری کرده و احیای برجام را با فرمول مدنظر خود به ایران تحمیل کنند.

تلاش برای اتهام زنی به حاکمیت و پاک کردن ردپای تروریست‌ها

رسانه هایی از جمله بی بی سی فارسی، اینترنشنال و صدای آمریکا که ارتباط نزدیکی با سیا، موساد و ام آی سیکس دارند، در تلاش هستند تا هرطور شده مانع از بستن پرونده اغتشاشات شده و اینگونه القاء کنند که حاکمیت در پی ظلم به مردم است. این رسانه ها برای رسیدن به هدف خود در پی آن هستند تا از هر فرصتی استفاده کرده و مردم را قربانی اقدامات حاکمیت جا بزنند.

در این میان، ردپای برخی رسانه های اصلاح طلب نیز قابل مشاهده است. برای نمونه در هفته های گذشته بی بی سی فارسی با ذوق زدگی به بازنشر مطلب تولیدی روزنامه اعتماد پرداخته و نوشته بود:« روزنامه اعتماد چاپ تهران می‌گوید میثم، پدر کیان پیرفلک، کودک ۱۰ ساله‌ای که در جریان سرکوب اعتراضات توسط ماموران مسلح جمهوری اسلامی در ایذه کشته شد، به دلیل شدت جراحات ناشی از شلیک مستقیم ماموران عملا توانایی حرکتی از ناحیه پایین‌تنه ندارد و حتی نمی‌تواند بنشیند . برادر آقای پیرفلک به روزنامه اعتماد درباره وضعیت جسمی میثم پیرفلک، واکنش به خبر کشته شدن فرزندش و روند درمانی او گفته است.»

بی بی سی در ادامه نوشت بود: «سجاد پیرفلک گفته برخی از داروهای مورد نیاز برای درمان پدر کیان، فوق‌العاده هم گران بودند و کمیاب. مردم برای پیدا کردن دارو خیلی به ما کمک کردند و همدلی زیادی با ما داشتند». او از رد پیشنهاد کمک‌های دولتی گفته و خبر داده هرگونه کمکی از طرف دولت را منوط به شناسایی قاتل کیان کردیم». پیشتر مهرداد پیرفلک، عموی دیگر کیان پیرفلک نیز در اینستاگرام خود در مورد وضعیت عمومی برادرش نوشته بود و گفته بود که روند مداوای او چندین ماه ادامه خواهد داشت.»

و اما رسانه های معاند در جدیدترین اقدام درخصوص این سوژه نوشتند: «به گفته عموی کیان پیرفلک، پدر و مادر این کودک که در حاشیه اعتراض‌های ایذه کشته شد، احضاریه‌ای دریافت کرده‌اند.»

نکته قابل تأمل اینجاست که برخی رسانه های اصلاح‌طلب از جمله امتداد- ارگان رسانه ای حزب اتحاد ملت- نیز همین خط خبری را دنبال کرده است.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.