×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ترامپ: به پوتین بیشتر اعتماد دارم تا اطلاعاتی‌های فرومایه آمریکا

به گزارش تهران۲۴، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مطلبی در شبکه اجتماعی‌اش بار دیگر یادآوری کرد که به «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه بیشتر اعتماد دارد تا «فرومایه‌هایی» که رد دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا کار می‌کنند. 

ترامپ در مطلبی «سوشال‌تراست» به اظهاراتش بعد از دیدار با پوتین در هلسینکی فنلاند در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد. اظهارات او در یک کنفرانس خبری مشترک با پوتین که گفت دلیلی برای دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نمی‌بیند به جنجال‌های فراوانی منجر شد زیرا اف‌.بی‌.آی تقریباً در همان زمان در گزارشی، به نتایجی عکس اظهارات ترامپ رسیده بود.

ترامپ در تروث‌سوشال مطلبی را از «چارلز مک‌گونیگال»، از مقام‌های سابق اف‌.بی.آی منتشر کرده که یکی از اصلی‌ترین چهره‌های پیش‌برنده تحقیقات این سازمان درباره ارتباطات احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه بود. مک‌گونیگال به تازگی به ظن همکاری با یکی از الیگارش‌های تحریم‌شده روسیه دستگیر شده است. 

ترامپ نوشت: «هلسینکی را به یاد می‌آورید وقتی که یک خبرنگار درجه ۳ از من پرسید به رئیس‌جمهور روسیه پوتین بیشتر اعتقاد دارم یا فرومایه‌های اطلاعاتی خودمان؟ حسم آن موقع این بود که همان موقع آدم‌های بدی مانند جیمز کومی، مک‌کیب (که همسرش توسط هیلاری کلینتون حقه‌باز حمایت می‌شد، ان هم زمانی که خود این حقه‌باز تحت تحقیقات بود!) برنان، پیتر استرزاک و معشوقه‌اش لیزا پیج دور و برمان هستند.»

ترامپ اضافه کرد: «حالا اسم مک‌گونیگال و بقیه لجن‌ها را هم به این فهرست اضافه کنید. کدام را انتخاب می‌کنید، پوتین یا این وصله‌های ناجور را؟»

ترامپ روز ۲۵ تیر سال ۱۳۹۷ در شهر «هلسینکی»، پایتخت فنلاند ابتدا با پوتین دیدار کرد و بعد از آن در یک نشست مشترک خبری با او حاضر شد.

در جلسه پرسش و پاسخ، بسیاری از خبرنگاران از ترامپ درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ سئوال پرسیده و از او خواستند در حضور پوتین او را بابت این موضوع شماتت کند. 

ترامپ در پاسخ‌ها هر گونه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را رد کرد و گفت پوتین در جلسه خصوصی با او دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده است. او همچنین تصریح کرد دلیلی وجود ندارد روسیه این کار را «انجام داده باشد.»

بلافاصله بعد از این نشست خبری، سیلی از حملات، از سیاستمداران هم‌حزبی ترامپ تا دموکرات‌ها و رسانه‌ها و کارشناسان روانه ترامپ شد و او به تضعیف نهادهای اطلاعاتی آمریکا در حضور رهبر یک کشور متخاصم متهم شد.

او در اثر این فشارها چندین بار مجبور شد از سخنانش در کنفرانس خبری هلسینکی عقب‌نشینی کند، البته تناقض‌گویی‌های جزئی او هم جنجال‌های بزرگ به پا کرده‌اند. ترامپ در اولین عقب‌نشینی چند روز بعد از این دیدار گفت فیلم کنفرانس خبری با پوتین را مرور کرده و متوجه شده که یک جمله را جابجا گفته و به جای گفتن اینکه «دلیلی وجود ندارد روسیه این کار را انجام نداده باشد» گفته «دلیلی وجود ندارد روسیه این کار را انجام داده باشد.» رسانه‌های آمریکا با انتشار متن کامل سخنان ترامپ، این ادعای وی که اشتباه او تنها بیان یک جمله بوده را رد کردند. 

یک روز بعد، او در یک نشست خبری یک بار دیگر تأکید کرد که می‌پذیرد روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده، با وجود این، به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا دخالت‌های روسیه در انتخابات ادامه دارد پاسخ داد: «خیر.»

از آنجا که این موضع‌گیری با ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا متناقض بود، یک بار دیگر حملات علیه او آغاز شد و کاخ سفید در نشست خبری گفت ترامپ به سوالی دیگر پاسخ منفی داده و منظورش از آن، تداوم نداشتن دخالت‌ روسیه در انتخابات نبوده است.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.