×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نگرانی در «اسرائیل» و پیام تازه تل‌آویو برای حماس و حزب الله

به گزارش تهران۲۴، برخی رسانه‌های خبری در فلسطین اشغالی اخباری از کابینه رژیم صهیونیستی مخابره می‌کنند که بیشتر از هر چیز حکایت از نوعی نگرانی و اضطراب سیاسی-امنیتی کابینه بنیامین نتانیاهو دارد. 

کابینه جدید نتانیاهو که با اقدامات و سیاستهای جنجالی خود، مخالفت‌ها و اعتراض‌های داخلی و خارجی را برانگیخته، تلاش می‌کند با طرح موضوعاتی مثل «دشمن خارجی» بر نابسامانی داخلی سرپوش بگذارد. در همین ارتباط کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب از جلسات متوالی کابینه برای افزایش سطح آماده‌باش این رژیم بخصوص ارتش آن خبر داد. 

کانال دوازده گزارش کرده که نتانیاهو تاکنون پنج جلسه محرمانه برگزار کرده و خروجی این جلسات که به اطلاع آمریکا و فرانسه نیز رسانده شده، افزایش آمادگی و سطح آماده‌باش در اسرائیل بوده است. در این جلسات سران نظامی و امنیتی (اطلاعاتی) رژیم از جمله یوآو گالانت وزیر اطلاعات، هرتسی هلیوی رئیس ستاد مشترک، داود بارنیاع رئیس موساد، زاحی هنگبی مشاور امنیت ملی و شماری دیگر از جمله رئیس شعبه اطلاعات نظامی و شعبه عملیات و فرماندهان سطوح عملیاتی ارتش حضور داشته‌اند. 

تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این نشست‌ها برای بالا بردن سطح آمادگی در اسرائیل جهت هر گونه عملیات علیه ایران است زیرا که غنی‌سازی اورانیوم تا ۹۰ درصد آخرین خط قرمز تل آویو است و ماه‌های پیش رو «حساس و پیچیده است» و «اسرائیل برای همه احتمالات آماده می‌شود».

اما حقیقت این است که در عملیات خرابکاری ناموفق هشتم بهمن‌ماه گذشته علیه یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع ایران در اصفهان، پس از آنکه رسانه‌ها از وجود نشانه‌های اولیه دخالت رژیم صهیونیستی در آن خبر دادند، این رژیم از بیم پاسخ ایران به این تجاوز آشکار، سطح آماده‌باش خود را بالا برده و آماده‌باش از بیم انتقام را آماده‌باش برای حمله جلوه می‌دهد (جزئیات بیشتر). 

کانال دوازده همچنین گزارش کرد، بنیامین نتانیاهو محتوای جلسات را به اطلاع «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه رسانده و در اثنای این گفت‌وگوهای تلفنی گفته «اگر نتوانند با تحولات ایران [به دلخواه تل‌آویو] تعامل کنند، اسرائیل ناچار به تحرک می‌شود». 

اوضاع در فلسطین اشغالی اصلا مطلوبِ کابینه جدید نتانیاهو نیست. او تحت فشار داخلی و خارجی قرار دارد و گرفتارتر از این است که به عملیات نظامی علیه یکی از کشورهای منطقه فکر کند لذا به گفته گزارش‌های متعدد مطبوعاتی و تحلیل ناظران سیاسی، تلاش می‌کند با طرح موضوع دشمن خارجی، مسائل و مشکلات داخلی و اعتراضات هفت هفته متوالی در شهرهای اسرائیل را سرپوش بگذارد. لذا طبق گزارش کانال دوازده، تل‌آویو «در روزهای اخیر پیام‌هایی برای حماس و حزب الله ارسال کرده مبنی بر اینکه وضعیت شکننده سیاسی در اسرائیل معنایش این نیست که اسرائیل برای اقدامی نظامی (در غزه یا لبنان یا ضد هر اقدامی به سوی ساخت سلاح اتمی) آمادگی ندارد و به شکلی نامتناسب پاسخ خواهد داد».

این پیام که از روی موضع ضعف کنونی تل‌آویو ارسال شده، بیانگر وضعیت سیاسی نابسامان داخل رژیم صهیونیستی است. نتانیاهو در حالی با استفاده از ارتش در حال تهدید است که سران ارتش و ژنرال‌های فعلی و سابق آن طی دو سه ماه اخیر، جنگی سیاسی علیه کابینه نتانیاهو به راه انداخته و در حال تسویه حساب با کابینه راستگرای نتانیاهو هستند چه برسد به اینکه برای مقاصد سیاسی او وارد یک جنگ نظامی شوند (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.