×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رکورد اعتراضات علیه نتانیاهو جابجا شد/ ۲۵۰ هزار معترض کف خیابان‌

به گزارش تهران۲۴، به نقل از وبگاه شهاب نیوز، منابع عبری زبان اعلام کردند که صدها هزار نفر شامگاه شنبه در نهمین هفته اعتراضات علیه نتانیاهو، مجدداً علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه افراط گرای وی به خیابان‌ها آمده و دست به تظاهرات زدند.

این منابع تاکید کردند که در شهر تل آویو حدود ۲۰۰ هزار نفر، در حیفا حدود ۳۰ هزار نفر، در هرتزلیا ۱۲ هزار نفر، در اسدود ۴ هزار نفر و ده‌ها هزار نفر دیگر نیز در دیگر مناطق و شهرها علیه نتانیاهو و سیاست‌های کابینه وی به ویژه اصلاحات در نظام قضائی دست به تظاهرات زدند.

تصاویرمنتشر شده از شهر تل آویو بیانگر گستردگی اعتراضات این هفته بود. معترضان خشمگین ضمن سردادن شعار علیه نتانیاهو، با پلیس رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پی آغاز این اعتراضات به پلیس رژیم صهیونیستی دستور داد که ورودی خیابان‌های اصلی را مسدود نمایند.

پلیس رژیم صهیونیستی با استفاده از بمب‌های صوتی و نیروهای سوار بر اسب سعی کرد که معترضان را متفرق کرده و آنها را از پیش روی بازدارد.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که این اعتراضات با تمرکز بر خیابان کابلان در مرکز تل آویو آغاز شد و سپس به دیگر مناطق گسترش یافته است.

بنابراین گزارش، دهها شهر در اراضی اشغالی علاوه بر تل آویو شامگاه گذشته صحنه آشوب مخالفان علیه نتانیاهو بود. حیفا، قدس اشغالی، هرتزلیا، رمات هشارون، کریات طبعون، کفار سابا، رحوفوت، نس تسیونا، رعنانا، بئر السبع و حولون از جمله این شهرها بود که با حضور گسترده ۲۵۰ هزار نفری معترضان، رکورد اعتراضات گذشته را جابجا کردند و بزرگترین تظاهرات علیه نتانیاهو طی سال‌های اخیر را به ثبت رساندند.

یکی از تجمعات گسترده شامگاه گذشته در برابر منزل، یاریو لیوین وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو در منطقه مودیعین برگزار شد، شخصیتی که گفته می‌شود طرح اصلاحات قضائی را پیشنهاد کرده و تصویب نهایی آن را پیگیری می‌کند.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز شامگاه گذشته باحضور گسترده در خیابان‌ها، تلاش کرد که از انتقال اعتراضات به مراکز و خیابان‌های اصلی شهرها جلوگیری کند اما حضور گسترده مخالفان نتانیاهو، تلاش‌های آنها را ناکام گذاشت.

رکورد اعتراضات علیه نتانیاهو جابجا شد/ ۲۵۰ هزار معترض کف خیابان‌

منابع عبری درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با معترضانی که در حال حرکت به سوی مقر اقامت نتانیاهو بودند، را بسیار شدید توصیف کرده‌اند.

رکورد اعتراضات علیه نتانیاهو جابجا شد/ ۲۵۰ هزار معترض کف خیابان‌

ساره نتانیاهو همسر نخست وزیر رژیم صهیونیسی در حالی که در یک آرایشگاه در تل آویو حضور داشت، با حمله معترضان مواجه شد. پلیس رژیم صهیونیستی پس از چند ساعت با ورود به این منطقه، توانست محاصره آرایشگاه از سوی معترضان را شکسته و همسر نتانیاهو را به سلامت از محل خارج کند.

این روزها منابع عبری در شرایطی از حضور قریب به ۲۵۰ هزار معترض کف خیابان‌های تل آویو، قدس اشغالی و دیگر شهرها خبر می‌دهند، که این شمار از معترضان در مقایسه با اعتراضات گذشته علیه نتانیاهو، امری بی سابقه محسوب می‌شود.

جدای از اختلافات سیاسی و جناحی جریان مخالف نتانیاهو که قشری بزرگ از جامعه صهیونیستی را نمایندگی می‌کنند و پرونده‌های متعدد فساد وی، امری که در این برهه اعتراضات علیه نتانیاهو را تشدید کرده، موضوع اصلاحات قضائی مدنظر وی است.

لازم به ذکر است که کنست رژیم صهیونیستی هفته گذشته قانون منع عزل نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به رغم تظاهرات‌های سراسری علیه وی را به تصویب رساند و همین امر موجب به خیابان ریختن مخالفان نتانیاهو شده است. قانون اصلاحات قضائی مدنظر نتانیاهو نیز دو هفته پیش در قرائت نخست تأیید شد تا برای نهایی شدن به دو بار قرائت دیگر، نیاز داشته باشد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.