×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افروغ درک درستی از جامعه داشت/ با حب و بغض عمل نمی‌کرد

به گزارش تهران۲۴، محمد خوش‌چهره نماینده ادوار مجلس در خصوص ویژگی‌های شخصیتی مرحوم عماد افروغ، گفت: فقدان مرحوم افروغ، خبر تأسف آوری بود. هر چند همه از این دنیا خواهند رفت، اما فقدان برخی افراد به خاطر تأثیر گذاری‌هایشان، رنجش خاطر ایجاد می‌کند

وی افزود: در مجلس هفتم با این بزرگوار تحت عنوان تفکر چند دانشگاهی که در لیستی شکل گرفته بود، بیشتر در کنار هم و همراه بودیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: وی دغدغه‌های اجتماعی، فرهنگی و عدالت اجتماعی داشت. در عین حال از نظر دانشگاهی سابقه خوبی داشت. در جامعه شناسی دارای تخصص بود. ضمن اینکه عقبه ارزشی خود را با اعتقاد به اسلام ناب محمدی (ص) و حضرت امام خمینی (ره) را به همراه داشت. در واقع وی هم دارای علم بود و هم چهارچوب ارزشی قابل دفاع و تبلیغی قابل عرضه داشت.

خوش چهره ادامه داد: وی برای مطالعه ارشد خود به انگلستان رفته بود و در آنجا یک فرصت مطالعاتی محیطی داشت که البته از آنجا اخراج شده بود.

درک درستی از جامعه و نیازهای واقعی آن داشت

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: فردی که علوم انسانی می‌خواند لازم است درک محیطی از کشور، ملیت، نژاد، فرهنگ و موقعیت جغرافیای اقتصادی را هم داشته باشد و مرحوم افروغ اینگونه بود. مکاتب غربی در جامعه شناسی را می‌شناخت و با مطالعات تطبیقی به یک روانشناسی محیطی در جامعه رسیده و از جمله اساتید قابل احترام برای بنده بود، لذا درک درستی از جامعه و نیازهای واقعی آن و مناسباتش داشت.

خوش چهره اظهار داشت: او در دانشگاه دانشجویان خوبی تربیت کرد و آثار مکتوب خوبی را به جا گذاشت، ضمن آنکه فکر می‌کنم در شورای فرماندهی سپاه استان فارس هم بود.

وی ادامه داد: او روحیه انتقادی خوبی داشت. طبق فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که در تصمیم‌گیری ها باید فارغ از حب و بغض رضای خدا را در نظر گرفت، او نیز در کانون‌های سیاسی مانند مجلس با حب و بغض عمل نمی‌کرد و وابسته به جریانی نمی‌شد. او مانند عموم احزاب در جهان که با دیدن هر انحرافی سکوت می‌کنند، اینگونه نبود.

نماینده مجلس هفتم تشریح کرد: در مجلس جریانی پیش آمد به نام‌اصولگرایان مستقل که بنده هم توفیق حضور در آن را داشتم که بنای ما این بود، مؤمن باید آئینه مؤمن باشد. لذا در تصمیم‌گیری‌ های اشتباه محکم ایستادگی می‌کردیم و اگر اقلیت مجلس حرف درستی می‌زد هر چند برای ما هزینه هم داشت، دفاع می‌کردیم.

عدم رأی به ۵ وزیر از کابینه دولت احمدی نژاد را کار مرحوم افزوغ می‌دانستند

محمد خوش‌چهره با ذکر خاطره‌ای از مجلس هفتم، اذعان داشت: زمانی که کابینه دولت وقت بسته می‌شد، ۵ وزیر افتاد که آنرا گردن مرحوم افروغ و بنده و تعدادی گذاشتند. البته آنها که از وزارت افتادند دوستان ما بودند و حاضر بودیم پشت سرشان نماز بخوانیم اما توانمندی آنها برای ما احراز نشده بود.

افروغ با رد “محصولی” از وزارت نفت کلاس اصولگرایان را بالا برد

وی افزود: مرحوم افروغ در رد آقای محصولی برای وزارت نفت با صراحت و شجاعت سخنرانی کرد و باعث شد او رأی نیاورد. او با این کار اتفاقاً کلاس اصولگرایان را بالا برد و نشان داد این جریان از انحرافات را بر نمی تابد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: به دلیل توان بالای فرهنگی‌اش در کمیسیون فرهنگی رئیس کمیسیون شد که البته خیلی اذیت هم شد. او خیلی با غیرت بود و حتی در بحث با مخالفین در حد سکته هم پیش رفت.

افروغ پاک دست با زبانی برا بود

خوش‌چهره در ادامه بیان ویژگی‌های مرحوم افروغ تأکید کرد: او فردی وفادار، پاک‌دست، با زبانی برا و اسلام‌دوست بود که درک مفهومش از محیط خیلی بالا بود.

وی با اشاره به اینکه مرحوم افروغ مدافع حقوق شهروندی بود، تصریح کرد: با آنکه او در دانشگاه‌ها مورد حب و بغض قرار گرفت، ولی ارتباطش را با حوزه و دانشگاه فراتر از تخصص و حوزه اش، حفظ کرد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: باید در فقدان مرحوم افروغ غبطه خورد ولی در عین حال لازم است مرام، سخت‌کوشی، منش و مجموعه رفتار او را زنده نگه داشته، تببین و تبلیغ کنیم تا به رشد سرمایه‌های علمی و معنوی کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.