×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تقابل اسماعیلیون با پهلوی در لندن/ جدایی طلبان اندونزی حاضر در تجمع اپوزیسیون چه کسانی بودند؟

به گزارش تهران۲۴ – تعدادی از تجزیه طلبان در لندن تجمع کردند؛ «حامد اسماعیلیون» بانی این تجمع چند صد نفره بود. BBC فارسی نوشت: «حامد اسماعیلیون، عظمت اژدری، علیرضا آخوندی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد جزو سخنرانان برنامه لندن بودند.»

این تجمع دارای یک متن و چند فرامتن بود. ظاهراً موضوع تجمع، درخواست از دولت انگلیس برای تروریستی اعلام کردن بخشی از نیروهای مسلّح کشورمان بود. امری که اپوزیسیون نیز می‌داند، حداقل در زمان فعلی رخ نخواهد داد. زیرا در صورت وقوع، اقدام متقابل انجام می‌گیرد و نیروهای‌ رزمی انگلیس باید از شعاع عملیاتی ایران در منطقه خارج شوند. از طرفی هم مشخص نیست که تروریستی اعلام کردن یک نهاد دقیقاً چه کمکی به حال آنان خواهد کرد؟

امّا حاشیه این تجمع از متن آن رساتر بود. دو موضوع در این تجمع به چشم آمد. اول؛ حضور تجزیه طلبان ایران، اوکراینی‌ها و جدایی طلبان اندونزی(!) که تقریبا شاکله اصلی این جمعیت چند صدنفره را تشکیل می‌دادند. دوم؛ تقابل اسماعیلیون با پهلوی.

اتحاد اپوزیسیون با تجزیه طلبان اندونزی!

افراد حاضر در تجمع لندن تقریباً ارتباطی با سرزمین ایران ندارند. پرچم اوکراین، اقلیم کردستان عراق، تجزیه طلبان آذربایجان و الاحوازی از جمله پرچم‌های حاضر بود. تجمع لندن به نوعی قسمت دوم تجمع برلین در روز ۳۰ مهر ۱۴۰۱ بود که در آن، ۱۶ پرچم علیه ایران برافراشته شد. امّا در تجمع لندن تپه‌ای جدید از سوی اپوزیسیون فتح شد. در جریان تجمع، جدایی طلبان اندونزی نیز حضور یافته بودند!
 


تجمع تجزیه طلبان علیه سپاه در لندن


پرچم جدایی طلبان منطقه پاپوآ غربی در اندونزی


استان پاپوآ پهناورترین استان اندونزی است. [۱] این استان همجوار با کشور پاپوآ گینه نو است. یک خط صاف، جزیره پاپوآ را به دو قسمت استان پاپوآ غربی اندونزی و کشور پاپوآ گینه نو تقسیم کرده است. بخش شرقی جزیره، مستعمره مشترک آلمان و انگلیس و سپس منطقه تحت الحمایه استرالیا بود.  این بخش در سال ۱۹۷۵ میلادی تحت عنوان کشور پاپوآ گینه نو اعلام استقلال کرد. پاپوآ گینه نو یکی از دو کشوری است که استرالیا برای بازداشت پناهجویانی استفاده می‌کرد که که سعی داشتند خود را با قایق به این کشور برسانند.[۲] این کشور ذیل بیرق سیاسیت‌های کاخ سفید و کانبراست. در همین راستا، تجزیه طلبان مسلّح منطقه پاپوآ غربی نیز خواستار جدایی از اندونزی هستند. 
 


کشور پاپوآ گینه نو (سفید) و منطقه پاپوآ غربی (زرد) اندونزی | منبع عکس: TIME


موقعیت جغرافیایی اندونزی نسبت به جهان

کشتار پهلوی و اسماعیلیون سپاهی!

طرفداران پهلوی نیز در حین سخنرانی اسماعیلیون فریاد می‌زدند: «حامد برو گمشو» و «حامد یادت باشه، شاهزاده سرورته». سلطنت طلبان از حامد اسماعیلیون به عنوان یک نفوذی یاد کردند و فریاد می‌زدند: «حامدِ سپاهی». به نظر می‌رسد این شعارها در واکنش به حمله اسماعیلیون به پهلوی در جریان مصاحبه با ایران اینترنشنال باشد. اسماعیلیون در این گفتگو رضا پهلوی را دیکتاتور خواند.

انتهای یپام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.